Hirdetés:

Több fontos termékújdonságot is bemutatott a közelmúltban a Kögel a ponyváktól a tengelyekig. Az üzemelés hatékonyságát fokozó megoldásokkal ellátott pótkocsik beszerzését pedig pénzügyi támogatással ösztönzik Németországban.

Már eleve a hatékonyabb fuvarozást segíti elő a Kögel nemrég bevezetett Novum generációjának nyújtott kivitelű típusa, az Euro Trailer. Ugyanis a hagyományos méretű félpótkocsiknál 1,38 méterrel hosszabb és tíz köbméterrel nagyobb a befogadóképessége, ezáltal tíz százalékkal is csökkentheti a szerelvény tüzelőanyag-fogyasztását és szén-dioxid-kibocsátását. Mostantól pedig az Euro Trailer félpótkocsikhoz is rendelhető extrafelszerelésként a Kögel FastSlider gyorsponyvarendszer. Ez jelentősen megkönnyíti és biztonságosabbá teszi a járművezetők mindennapos munkáját, valamint lényegesen lerövidíti a rakodások idejét. Ezáltal még tovább fokozza a fuvareszközök termelékenységét. Működésének lényege, hogy a beépített „minirakoncákkal” megerősített függönyponyva könnyű el- és visszahúzhatóságáról kimondottan ehhez a rendszerhez kifejlesztett, rendkívül könnyű futású görgők gondoskodnak. Ezek felül egy alumínium tetősínben futnak, így emelhető tető esetén is alkalmazhatók, míg alul a vázkeretre csavarozott acélprofil vezeti meg a ponyvát. Ezáltal nyitáskor a ponyva hullámszerűen, szorosan húzódik össze. A gyorsponyva akár a pótkocsi mindkét oldalára is rendelhető és számos alkalmazási terület igényeinek megfelel az autóipartól az italszállításon át raklapos áruk fuvarozásáig. Ráadásul a Daimler 9.5, illetve az EN 12642 XL rakományrögzítési szabvány előírásait is teljesíti. Továbbá a FastSlider gyorsponyvarendszer használata esetén is elérhetők maradnak a külső vázkeret Vario-Fix rögzítési pontjai és az áthelyezhető léctartó zsebek.

A Kögel Light plus kisebb saját tömegével és nagyobb belmagasságával hatékonyabb fuvarozást tesz lehetővé

Ezenkívül a neves bajor pótkocsigyártó szakemberei tovább optimalizálták a saját fejlesztésű és igen sikeres Kögel Trailer Axle pótkocsitengelyt, így megszületett a Kögel Trailer Axle Novum, rövidebb nevén KTA Novum. A mérnökök egy olyan költséghatékony, kis karbantartásigényű és megbízható tengely megalkotására törekedtek, amely tökéletesen megfelel a Novum generáció, illetve az ügyfelek igényeinek. Az új termék kisebb tömegű alkatrészei pedig a szerelvény tüzelőanyag-fogyasztásának csökkentéséhez is hozzájárulnak, mérsékelve a fuvarozás környezetvédelmi lábnyomát. Továbbá a tengely felfüggesztését is áttervezték, hogy optimálisan vezesse el az erőket a kereszttartóra. Az aszimmetrikus formájú szilentblokkok pedig az erők megfelelő elvezetése mellett csökkentik az alkatrészek igénybevételét, hozzájárulva a pótkocsik kiváló menetstabilitásához. Míg a tengely majdnem minden részegységét kataforetikus merítő felületkezelés óvja a korróziótól. Most pedig a korszerű pótkocsik beszerzése is könnyebb, legalábbis Németországban. A szövetségi kormány ugyanis 2021-től a haszonjárművek flottamegújítási programjának keretében minden olyan műszaki megoldással felszerelt pótkocsira és félpótkocsira támogatást ad, amely számottevően csökkenti a fuvarozás szén-dioxid-lábnyomát. Ilyenek például a telematikai, az abroncsnyomás-ellenőrző és az elektronikus tengelyvezérlő rendszerek. Kiváló összhangban áll ezzel a Kögel vállalati irányelve: „A gazdaságosság egyben környezetkímélő is – mert mi ezzel is törődünk”.

Az új Kögel Trailer Axle Novum pótkocsitengely többek között a költséghatékonyság, a karbantartásigény, a megbízhatóság, a saját tömeg és a menetstabilitás terén is fejlődött elődjéhez képest