Hirdetés:

Kicsit lapossá vált a Ford Ranger és az első hely kapcsolata, ezért két különleges változattal rukkoltak elő. A fülke-alvázas a közös erdőjárást kedveli, míg az MS-RT divatos ruhája a vizuális stimulációra fektet nagyobb hangsúlyt.

Európa-szerte tarolt 2020-ban a Ford Ranger, amely az International Pick-Up Award nemzetközi pickupdíj zsűrije mellett az értékesítési toplistákat is meghódította. A kékoválos márka természetesen egy pillanatra sem enged a lendületből, egy felépítményezőbarát és egy optikai csinosításon átesett változattal erősít a platósok népes mezőnyében.

A csak szimplafülkés kivitelben elérhető kivitelnek közel 3,3 tonna a megengedett össztömege

Egyként sóhajthat fel végre erdész, közműszolgáltató és katasztrófaelhárító, hogy az eddig csak távolról csodált Ranger végre a saját igényeiknek megfelelő kivitelben is rendelhető. Először érkezik ugyanis olyan modell a kínálatba, amely hagyományoskialakításának köszönhetően masszív alapot biztosít a különböző felépítményeknek. Ebben a nagy teherbírású hátsó laprugók és a sík felületű alváznyúlványok egyaránt segítségére sietnek, utóbbin akár 2,5 méter hosszú beépíthető hely kínálkozik.

Extra lehetőség a további eszközöknek – a felépítmény mögött pedig akár 3500 kilogrammot húzhat

A profi Ranger a hajtáslánc-választék terén is alkalmazkodik a cél szentesíti az eszközt elvhez. Az egyetlen lehetőséget így a kétliteres, 170 lóerő teljesítményű EcoBlue dízelmotor és a hatfokozatú kézi sebességváltó kettőse jelenti. Természetesen a rendelkezésre álló 420 newtonméter nyomaték bőven elegendő a vadetető utánpótlásának biztosításához. Amikor a jármű letér az aszfaltútról, a felezőnek, a kapcsolható összkerékhajtásnak, a 80 centiméter gázlómélységnek és az alapesetben 23,7 centiméter szabadmagasságnak köszönhetően szinte minden akadályt leküzdhet. A még fejlettebb terepező képességet igénylő vásárlók némi felár ellenében elektronikus hátsó differenciálzárat és speciális mintázatú terepabroncsokat is választhatnak. Jó hír, hogy a gyártó mintegy 160 minősített járműátalakító-műhellyel kötött szerződést Európa 13 országában, így garanciavesztés nélkül kerülhetnek fel a dobozos és billenőfelépítmények vagy éppen a kosaras emelők a fülke mögé.

A Ford Ranger MS-RT és az inspirációt adó Fiesta WRC

A puritán valóság mellett a pompa is kellő mértékben képviselteti magát a Ranger színes kínálatában. A nemrég bemutatott Ford Transit-átalakítások után már a platós típushoz is elérhető az MS-RT tuningcég újraértelmezése. Az egyediséget kívül a teljes egészében kézzel készült első lökhárító, a formázott küszöbök és a szénszálmintás tükörburkolatok testesítik meg. A szélesített kerékjárati ívek alatt 20 col peremátmérőjű OZ Racing könnyűfém keréktárcsák feszítenek büszkén, a méhsejt szerkezetű hűtőrács pedig még masszívabb megjelenést kölcsönöz az amúgy sem szelíd tekintetű pickupnak.

A kellő komfortról belül speciális padlószőnyegek, taposólemezek, narancssárga díszvarrással feldobott bőrkárpitozás és hangulatvilágítás gondoskodnak. A Ranger MS-RT a kínálat legerősebb dízelmotorját, a 213 lóerő teljesítményű, kétliteres EcoBlue egységet kapta. Az 500 newtonméter nyomatékot kipréselő aggregát egy tízfokozatú automatikus sebességváltó segítségével adja le erejét a kerekek felé. Érdekes extra az alkalmazással vezérelhető Maxhaust hanggenerátor. Ez a hangláda gombnyomásra a fülkén belülre és a járművön kívülre is odavarázsolja az amerikai nagy testvérek nyolchengeres morajlását. A sportos megjelenés nem rontja az igavonó képességét, 1,1 tonna a hasznos teherbírás és 3,5 tonna a vontatókapacitása. A Wildtrak felszereltségi szinten alapuló, a hosszabb szimplafülkés Super Cab és duplafülkés Double Cab kivitelben egyaránt rendelhető járművek a Ford kiválasztott márkakereskedésein keresztül érhetők el Európában. Utána már csak arra kell odafigyelni, hogy a randiestére indulva melyik kulcsot vesszük le az akasztóról. Bár igazából mindegy is, egy kis spontaneitás csak jót tesz a kapcsolatnak.