MAN Lion’s City bemutató, 2018: Új fiú a városban
Közel két évtizedes szolgálat után teljesen új generáció váltja le az MAN Lion’s City városi buszt. Az oroszlános márka fejlesztői kívül-belül innovatív megoldásokkal vértezték fel az új típust. A busz csuklós változatát Nürnberg utcáin próbáltuk ki
IVECO üzemanyagcellás újdonságok: Egyik kifejlesztette, másik meghajtja
Ambiciózus fenntarthatósági célokat tűzött ki maga elé az IVECO és a Hyundai, akik a hannoveri IAA Transportation 2022 kiállításon mutatták be az együttműködésük nyomán született első üzemanyagcellás IVECO elektromos kishaszonjárművet. Miután 2022 márciusban a két vállalat aláírta erről szóló szándéknyilatkozatát, közös munkacsoportokban vizsgálták az együttműködés lehetőségeit. Konkrétan azt, hogyan egészíthetik ki egymás tevékenységét az egyes szakterületeken az elektromos járművek és...
Toyota Proace City: Tervszerű együttműködés
Kibővítette összefogását a francia PSA-csoport és a Toyota, és a nagyobb Proace után a Peugeot–Citroën–Opel kompakt furgon is megjelent a japánok logójával.
Újgenerációs csomagszállítók: Utolsó kilométerek matadorai
Gombamód szaporodnak a korábban ismeretlen gyártók elektromos haszonjárművei. Mindegyik legalább olyan rendíthetetlen meggyőződéssel tűzte zászlajára földünk megmentését, mint egyszeri szépségkirálynők a világbékét. Íme pár a legígéretesebbek közül. Arrival L500 Nem csupán egy „egyszerű” elektromos haszonjárművet alkottak a 2015-ben alapított londoni székhelyű Arrival mérnökei, hanem egy valóban fenntarthatót. Ezért nagy hangsúlyt fektettek arra, hogy az 52-es ökológiai lábnyommal rendelkező gigaüzemek helyett kis,...
Mercedes-Benz Tourismo RHD: Szárnyatlan business class
Ami a légi közlekedésben a legkényelmesebb business class, az akar lenni az autóbuszok világában az új generációs Mercedes-Benz Tourismo RHD. Európa legnagyobb darabszámban gyártott típusát váltja fel a távolsági buszok piacán.
IVECO Stralis X-WAY: Ideális keresztezés
Ausztriában, a MAWEV-Show építőgép-kiállításon találkozhattunk először élőben az IVECO Stralis X-WAY könnyűterepes tehergépkocsikkal, ahol több modellt is kipróbálhattunk a kiállítási terület egyik sarkában rögtönzött kis tereppályán.
LEVC hibrid kishaszonjármű: Haszontaxi
London taxijainak villamosítása után a haszonjárműveket is helyi károsanyag-kibocsátástól mentes járművekre váltaná az LEVC. Már be is mutatta kisáruszállítóját, amelynek elterjedésével rengeteg hasonló megjelenésű taxi és furgon járná London utcáit.
Scania új V8-as család: Óriáskamionhoz motoróriás
Változnak a szabályok, egyre nagyobb méretű és össztömegű szerelvényekkel igyekeznek csökkenteni a tonnakilométerre jutó fajlagos tüzelőanyag-fogyasztást. Elsősorban ilyenekhez készült a Scania új V8-as motorja, 520-730 lóerő teljesítményszintekkel.
Proterra Catalyst autóbusz világrekordja: Hatótáv: 1800 kilométer
Kinek cseng ismerősen a Proterra név? Valószínűleg nem sokan teszik fel erre a kérdésre a kezüket. Pedig érdemes megjegyezni a márkanevet, ugyanis a vállalat Catalyst E2 max elektromos autóbusza közel 1800 kilométert tett meg egyetlen töltéssel.
Nissan Interstar: A végtelenbe és tovább
Kiemelkedő hatótávolságot és nagy teherbírást ígér az új generációs Nissan Interstar, nem okoz csalódást a gyártó haszongépjármű-portfóliójának legmodernebb tagjaként. Most először mutatkozik be teljesen elektromos hajtáslánccal a Nissan Interstar – Interstar-e néven. Egyelőre szűkszavúan bánnak az információkkal, és a zöld átalakulás jegyében az elektromos változatra helyezik a hangsúlyt. Azonban az új generáció dízelmotorral is elérhető lesz az európai vásárlók számára,...










