Hirdetés:

Jól mutatja a DAF LF népszerűségét, hogy a Leyland Trucks üzemében megszületett a kétszázezredik példánya. Mostantól pedig tisztán elektromos hajtással is rendelkezésre áll, ami újabb lendületet adhat az elosztó tehergépjármű sikereinek.

Tavaly év végén ünnepélyes keretek között legördült a gyártósorról a kétszázezredik DAF LF tehergépkocsi. A 7,5 tonna legnagyobb megengedett össztömegű, 170 lóerős LF City jubileumi modellt egy brit üzemeltető, az EVTS vette át, amely a DAF régóta hűséges ügyfeleként az Egyesült Királyságban raklapos áruk expressz kiszállításával foglalkozik. A Leyland Trucks által tervezett és gyártott függönyponyvás felépítményt viselő gépkocsi azóta Anglia észak-nyugati részén raklapos áruk városi elosztófuvarozását végzi. Erre a feladatra kifejezetten jól megfelel kiváló fordulékonyságával, könnyű kezelhetőségével, ergonomikus fülkéjével és gazdaságos üzemelésével.

A kétszázezredik DAF LF a 7,5 tonna össztömegével, illetve négyhengeres, 170 lóerős motorjával jelenleg a holland gyártó legkisebb járműve

Nos, ezeket a méltán elismert erényeket erősíti, illetve bővíti tovább a típus most bevezetett, tisztán elektromos hajtású változata, az LF Electric. A modell dinamikus mozgatásáról egy 250 kilowatt névleges és 370 kilowatt csúcsteljesítményű, állandómágneses Dana villanymotor gondoskodik. Ezekhez az értékekhez 1200 newtonméter állandó, illetve 3700 newtonméter legnagyobb nyomaték társul. A hajtáshoz szükséges energiát pedig egy 282 kilowattóra teljes, illetve 254 kilowattóra hasznos kapacitású lítium-vas-foszfát (LFP) akkumulátorcsomag tárolja, amely akár 280 kilométer hatótávolságot is lehetővé tesz, tehát bőven elegendő a városi elosztófeladatokhoz. Ezekre a korszerű, nagy energiasűrűségű akkukra hat év garanciát vállal a DAF.

Az akkucsomag normál háromfázisú, 400 voltos hálózatról 22 kilowatt teljesítmény mellett 12 óra alatt tölthető fel nulláról száz százalékra vagy 6,5 órán belül érhető el húszról nyolcvanszázalékos töltöttség. Ugyanez 650 voltos, 150 kilowattos egyenáramú gyorstöltéssel csupán két órát, illetve hatvan percet vesz igénybe.

A DAF LF Electric hajtásrendszerének felépítése. A motor és az erőátvitel a dízelüzemű modelleknél jóval kisebb, míg az energiatárolók jóval nagyobb helyet igényelnek

A 19 tonna legnagyobb megengedett össztömegű LF Electric fülke-alváz 5,3 és 5,85 méter tengelytávolsággal készül, a felépítmény és a hasznos teher számára pedig 11,7 tonnát hagy, ami a legtöbb városi elosztó fuvaralkalmazáshoz megfelelő. Később azonban további változatokkal is bővülhet a kínálata. A 400 voltos, elektromos mellékhajtómű viszont már a kezdetektől választható például villamosított hűtőaggregát vagy elektrohidraulikus daru működtetéséhez, így nincs szükség egy külön generátor beépítésére. A tengelyeiről és erőátviteli megoldásairól híres Dana Inc. vállalattal szoros együttműködésben kifejlesztett LF Electric sorozatgyártása idén májusban kezdődik el a Leyland Trucks üzemében, ahol pontosan húsz évvel ezelőtt indult a DAF LF sikertörténete.