A Toyota bejelentette a pickup kilencedik generációját, amely többféle hajtáslánckínálatban is elérhető lesz. A tisztán elektromos mellett hibrid, dízel- és benzinmotoros változat is megvásárolható lesz. 2028-ban pedig jön a hidrogén üzemanyagcellás elektromos Hilux.
Örülhetnek azok, akik eddig hiányolták a tisztán elektromos hajtású Hiluxokat. A legendás pickup új, kilencedik generációjával megérkezik a villanymotoros változat. Sőt, a japán gyártó „többirányú stratégiájának” köszönhetően többféle hajtáslánc-variációból is választhatnak majd a vásárlók. Elsőként a villanymotoros (BEV) Hilux debütál 2025 decemberében, amelyet kontinensünkön főként a gazdagabb, nyugat-európai piacokra szánnak. A BEV modelleket később a 48 voltos részleges hibridek (Hybrid 48V), valamint a dízel- és benzinmotoros változatok követik. Az első üzemanyagcellás modellek pedig a Toyota bejelentése alapján 2028-ben kerülnek majd piacra.
Megújult külső
Az új generációval a Hilux a külső és belső megjelenését tekintve is megújul. A pickup orrrészére karcsú, új fényszórók kerültek, amelyek közé igazán markáns vonalakat rajzoltak, messziről is jól látható Toyota felirattal díszítve. Ezzel lekerült az elejéről a cég jól ismert logója, a villanyos esetében pedig még a hagyományos hűtőrácsot is áttervezték. A tisztán elektromos változatokhoz új könnyűfém keréktárcsákat is rajzoltak a mérnökök. Átdolgozták az oldalsó fellépőt, ezenkívül minden változatnál elérhető lesz ezen felül az új hátsó lépcsőfok is, amely a platóba nyúlkálást könnyíti meg a hátsó saroknál.






Újdonság ezenfelül , hogy a kilencedik generációs Hilux csak duplafülkésként elérhető, mivel a Toyota indoklása szerint az ügyfelek jelentős része azt preferálja. Az biztos, hogy a megszokásokra nagyban bazíroznak, hiszen oldalról az utastér vonalain nehéz különbségeket felfedezni.
Land Cruiser nyomdokain
A belsőteret a Toyota közleménye alapján a Land Cruiser inspirálta, s elég egy pillantást vetni a két műszerfalra, hogy gyorsan találjunk hasonló vagy egyező formákat. Hangsúlyos elem a középkonzolon az új, vízszintes elrendezésű 12,3 hüvelyk átlójú központi érintőképernyő. A legfontosabb funkciók – mint az összkerékhajtás és a terepvezérlő – mind a középkonzolról kapcsolhatók, valamint természetesen több USB töltőnyílás, és vezetékmentes töltés is elérhető a járművekben. Fontos újdonság ezenfelül az új elektromos rásegítésű kormány, amely könnyebb manőverezhetőséget biztosít. További előnye, hogy megszűri az egyenetlen terepről érkező erőszakos jelzéseket, nem „rúg vissza”. Azért apró csillagos megjegyzésként azért tegyük hozzá, hogy a kelet-európai piacokon a megszokott hidraulikus szervo marad.


A Hilux vezetéstámogató funkciói is kibővültek. Az új modellekben elérhetők a legújabb Toyota-megoldások, így például a rossz pedálkezelésből adódó véletlen gyorsítást megakadályozó rendszer. Újdonság a defenzív vezetőket mintázó proaktív vezetési rendszer, valamint a biztonságos kiszállást segítő asszisztens, a vészhelyzeti segéd és a holttérfigyelő rendszer, illetve a vezetőfigyelő kamera. A központi egységek ráadásul távolról (over-the-air) frissíthetők, így a jövőben a Hiluxokat akár a vásárlás után is még tovább „okosíthatják”.



A MyToyota alkalmazással elérhetők a távvezérelt és online szolgáltatások. A flottamenedzserek akár tíz jármű adatait is megtekinthetik a felületen, beleértve a pickup pozícióját, a belső égésűek tüzelőanyagszintjét, az elektromosok töltöttségi állapotát, valamint a vezetési adatok elemzését.
Elnyűhetetlen elektromos
Mindegyik hajtásláncú modell re igaz, hogy természetesen megőrzi a Hiluxra jellemző masszív alvázat. Az elektromos akkumulátora plusz védelmet kapott a sérülések és a külső behatások ellen – így a 700 milliméteres gázlómélysége megegyezik a jelenlegi belső égésű motoros modellekével.
A tisztán elektromos Hilux egy 59,2 kilowattóra kapacitású lítiumion-akkumulátort kapott, valamint első és hátsó elektromos tengelyt, az első tengelyen 205 newtonméter, a hátsón pedig 269 newtonméter nyomatékkal. Az előzetes adatok szerint 715 kilogramm teherbírással és 1600 kilogramm vontatási kapacitással rendelkezik, miközben a WLTP-szerinti – tehát terheletlen – hatótávolsága körülbelül 240 kilométer.
A 2026 tavaszán gyártásba kerülő Hybrid 48V modellekben egy 48 voltos lítiumion-akkumulátor kerül majd a hátsó ülések alá. Továbbá egy villanymotor-generátor a 2,8 literes dízelmotor kisegítésére. Ennek a szériának a teherbírása akár egy tonna, miközben akár 3,5 tonnát is vontathat.


Várhatóan a részleges hibrid adja majd az eladások nagy részét, ám főként a kelet-európai piacokon megmaradnak a sima belső égésű motorok is. A 2,8 literes dízelmotor immár végleg leváltja a 2,4 literes egységet, s ahol ez opció, ott a sok évtizedes múltú 2,7 literes benzinmotor is elérhető lesz. Az üzemanyagcellás modellekre pedig egészen 2028-ig várnunk kell.
Ha viszont a jelenlegi generációs modellek érdekelnek, akkor nem kell várnod! Tesztünket itt lent beágyazva megtalálod, kattints a lejátszásra, hiszen a videóból még azt is megtudod, hogyan teljesít a Hilux a szőlőben. Ha a világ legnépszerűbb pickupjának történelmére vagy kíváncsi, akkor sem kell messzire menned, az első részét itt, a másodikat pedig emitt találod.

Toyota Proace City EV Van és Verso teszt: Két pólus
A Toyota Professional kínálatának egyik legapróbb típusa a Toyota Proace City Van áruszállító és a Toyota Proace City Verso személyszállító.

Toyota Proace Max EV L3H2: Második pillantásra érdemes
Tavaly már alaposan kiveséztük a Toyota vadonatúj teljes méretű kishaszonjárművét, a Proace Max típust. Idén pedig megvizsgáltuk, mit tud az akkumulátoros elektromos változata.

Szemben a jogszabályok által generált kihívásokkal
Tökéletesen rávilágított a Toyota magyarországi importőrének évindító sajtótájékoztatója arra, milyen helyzetben vagyunk. Ha a világ legnagyobb autógyártója is az értékesítések visszafogásában látja a megoldást, akkor tényleg jó irányba haladunk?

KiMAXolt újdonság
Rég volt már, amikor a Toyota ekkora méretű kishaszonjárművet kínált Magyarországon. Az új Proace Max nem finomkodik, rárúgja az ajtót a konkurenciára – teheti, mert mindene megvan ahhoz, hogy testvéreihez hasonló sikereket érjen el a nagyfiúk között.

Toyota Hilux teszt: Csak azért is megpróbáljuk legyőzni
Legendás nemcsak a pickupok között, hanem a járműgyártás egészét tekintve is a Toyota Hilux. Nagy teljesítményű dízelmotorral, automatikus váltóval és kényelmes belsővel kecsegtet, így jogosan merül fel a kérdés, hogy még mindig legyőzhetetlen?

Toyota Proace Van és Verso teszt: Így kell klónozni
Messze lekörözték ikertestvéreiket a hazai értékesítésekben a Toyota Proace Van és a Toyota Proace Verso modellek! A márka sikerének titkait elemző sorozatunkban ezúttal a közepes haszonjármű megújulásának részleteit vizsgáljuk meg közelebbről.








