Finoman szólva is késélen billeg a Volta Trucks. Az viszont biztos, hogy a termékben rejlő ötletek fokozzák a biztonságot főként a védtelen közlekedők számára és hatalmas mértékben megkönnyítik a járművezető mindennapos munkáját.
Előbbi az egyre kaotikusabb forgalmú városainkban egyértelműen társadalmi érdek. Utóbbi pedig minden fuvarcég jól felfogott érdeke, hiszen a sikeres működés egyik alapvető feltétele a munkavállalót bevonzani, megtartani, netán az egészségét hosszabb távon is megőrizni. A Volta Zero remek példa arra, hogy valóban tiszta lapos tervezés milyen remek célszerszámokat szülhet. Arról a rövidke légyottunk alapján nyilván nem tudok nyilatkozni, hogy valóban meg tudják-e majd építeni nagyobb mennyiségben. Most még varázsgömbből sem tudnám kiolvasni, hogyan muzsikálnak majd ezek a gépek öt év múlva. Ezek olyan kérdések, amelyek nyilván sok üzemeltető fejében megfordulnak. Vajon az ismeretlen, még nem bizonyított gyártótól való félelem nyer majd vagy a termékelőnyök önmagukért beszélnek? Majd a piac, az idő és a konkurensek megmondják, hogy elérkezett-e a valóban újgenerációs elosztó teherautók kora. Mi addig örüljünk, hogy a Volta Zero megmutatta, van járható út a városi áruterítésben dolgozók számára is. Reméljük, a gyakorlatban is találkozhatunk majd ezekkel a biztonság- és felhasználócentrikus megoldásokkal!
Az újhullámos teherautó villámtesztjében emlegetett további információkat itt találod.
Utolsó kilométerek matadorai – Arrival és Volta
Tyúk vagy tojás? – Tevva TEV75B menetpróba
Amerika házhoz jön – Brightdrop Zevo 600 menetpróba

Ford Trucks F-Line: Családbővülés
Megszoktuk már az utóbbi években a Ford Trucks teherautóit a hazai utakon. Hamar sikeresek lettek, köszönhetően bevált szerkezeteiknek, jó minőségüknek, kis szervizigényüknek és relatíve alacsony áruknak. Külső-belső megújulást élt meg a „kisebb” típuscsalád.

Renault Trucks D Z.E. 4×2 16T: Múlt, jelen és jövő egyben
Egymással ellentétes érzések sora kavarog bennem. Felvillanyoz a ritkán látott vendég, de sajnálom, hogy sok szempontból a múltban ragadt. Már most örülök az általa ígért szebb jövőnek. Kicsit szomorú vagyok, hogy nálunk az még rendkívül távolinak tűnik.

StreetScooter: Saját márkás csomagszállító
Ismert gyártók termékeinek marketingtől mentes, jó értelemben átcímkézett változataira gondolunk a saját márkás kifejezés hallatán. A német posta pontosan az ellenkezőjét érti ezalatt, a saját igényeinek megfelelő villanyfurgont fejlesztett és gyártott.

Sofőrhiány: Ki vezet holnap?
Állunk a megállóban és várjuk a buszt. Várjuk, várjuk, de nem jön. Akárcsak a csomagot, amit messze földről rendeltünk és már állítólag úton van felénk. Sajnos nem jók a kilátások, több vezető kellene mind a buszokra, mind a teherautókra.

Elsők az utolsó kilométeresek között
Rekordgyorsasággal, alig húsz hónap alatt varázsolta rajzasztalról aszfaltra elektromos BrightDrop Zevo 600 csomagszállítóját a legnagyobb amerikai járműgyártó, a General Motors.

Újgenerációs csomagszállítók: Utolsó kilométerek matadorai
Gombamód szaporodnak a korábban ismeretlen gyártók elektromos haszonjárművei. Mindegyik legalább olyan rendíthetetlen meggyőződéssel tűzte zászlajára földünk megmentését, mint egyszeri szépségkirálynők a világbékét. Íme pár a legígéretesebbek közül.