Közös fejlesztésű új teherautó-fülke születik majd a Ford Trucks és az IVECO együttműködéséből. A projektre összesen 340 millió eurós büdzsét határozott meg a két vállalat.
Már megszokhattuk a haszongépjármű-piacon már megszokhattuk a nagyszabású együttműködéseket. Főként a fülkére vonatkozó fejlesztések kapcsán, amik gyakran az egyik legnagyobb tételt jelentik a tervezés során. Aerodinamika, biztonság, elektronikai-rendszerek és megfelelő kényelmű, valamint nagyságú férőhely – kapásból négy szempont, amire oda kell figyelni. Több ékes példával is élhetünk, a legnevezetesebb ezek közül a „négyek klubja”. Ennek keretében a hetvenes években a DAF, a Magirus-Deutz, a Saviem és a Volvo dolgozott ki egy közös fejlesztésű fülkét, amelyet egészen a kilencvenes évekig használtak. Ez a munka nem teljesen szakadt meg, a holland és a francia cég folytatták azt. Ezért a DAF XB, leánykori nevén LF, illetve a Renault Trucks D és D Wide, valamint a Volvo FL és FE a mai napig ezt, a kilencvenes években bevezetett fülkét hordozza.
Ha ilyen sokat is megélhet egy fülke, akkor felmerül a kérdés, hogy miért szükséges egy ekkora beruházásra? Természetesen a változó, szigorodó jogszabályok jelentik az egyik indokot. Az Európai Unió közvetlen rálátási szabványa (EU Direct Vision Standard) egy a gyakorlatban is jól működő, a vezető látóterére vonatkozó standardot kíván felállítani. A zsúfolt városokban dolgozó haszongépjárművek esetében ez kiemelten fontos, hiszen minél többet lát a vezetőfülkéből, annál kisebb a holttér, és könnyebben, biztonságosabban közlekedhet a felhasználó. Erre válaszol a két cég, amikor a kabin átszabásával szeretne továbbra is a ringben maradni. Másfelől, az új, kedvezőbb légellenállású formával az Európai Unió szén-dioxid-kibocsátási elvárásainak is könnyebben megfelel majd a két fél.
A Ford Trucks és az IVECO egyelőre nem említette pontosan, melyik példányait kívánja megújítani. A kisebb fülkéik – a Ford Trucks F-Line és az IVECO Eurocargo – alapjai egészen a nyolcvanas, illetve a kilencvenes évekig nyúlnak vissza, tehát azok igencsak benne járnak a korban. A nagyobb, távolsági fuvarozásra szánt kabinok teljesen újként érkeztek a piacra: 2018-ban debütált az F-Max, az S-Way pedig egy évvel utána. Az új, közös fülke megszületésére talán elérkezik az idő egy vérfrissítésre ezek esetében is. Ha nincsen csúszás, 2028-ra várható az üde csemege!

IAA Transportation, 4. rész: 2025 teherautós újdonságai
Szinte minden az elektromos és üzemanyagcellás hajtásokról szólt a hannoveri seregszemlén. Ezért a következő percekben jóformán csak zöldségeket fogunk beszélni – miközben áttekintjük, kitől mire számíthatunk idén a nehéz-teherautók kategóriájában.

IAA Transportation 2024, 1. rész.: Sok kicsi sokra megy
Katasztrófaturisták itt láthatnak finoman fogalmazva is érdekes kezdeményezést Kínából, de legalább ugyanannyi lenyűgözően megdöbbentő újdonságot is ugyanonnan. Világpremierből, izgalmas koncepciókból is jutott az IAA Transportation 2024 kiállításra.

Egységben az erő!
Bármerre tekintünk, együttműködéseket látunk! Nincs miért csodálkozni, hiszen felgyorsult világunkban az egyre növekvő elvárásoknak és szigorodó előírásoknak egyre inkább csak úgy tudnak megfelelni a gyártók, ha összefognak és egyesítik erejüket, valamit szellemi tőkéjüket.

IVECO 2024-es modellév: Példátlan megújulás
Történelme során első alkalommal, teljesen megújítja járműpalettáját az IVECO. Ezzel együtt a szervizszolgáltatásokat sem hagyja érintetlenül. A legeknek még nincs vége, hiszen mindezt az eddigi legnagyobb, egymilliárd eurós beruházással érte el.

Ford Trucks F-Line: Családbővülés
Megszoktuk már az utóbbi években a Ford Trucks teherautóit a hazai utakon. Hamar sikeresek lettek, köszönhetően bevált szerkezeteiknek, jó minőségüknek, kis szervizigényüknek és relatíve alacsony áruknak. Külső-belső megújulást élt meg a „kisebb” típuscsalád.

Toyota üzemanyagcellás újdonságok: Hidrogénhajtást mindenbe!
Eltökélten hisz a Toyota a hidrogénalapú társadalomban, amelynek motorja az üzemanyagcella. Íme, a világ legnagyobb autógyártójának legújabb eredményei az üzemanyagcellás járművek fejlesztése terén a pickuptól a nyerges vontatón át az autóbuszig.