Ha létezik olyan dinoszaurusz, amelyről téves kép él az emberek fejében, akkor az a Velociraptor. Tökéletes bizonyíték erre, hogy a Ford és a Hennessey mérnökei is a valóságban egyébként kistestű hüllőt hívták segítségül, amikor a harmadik generációs F-150 Raptor legerősebb változatának nevet kerestek.
A szó szerint gyors rablót jelentő Velociraptor elnevezés a filmesek miatt mégis illik a 6×6 hajtásképletű, 5,2 literes, kompresszoros V8-as platósra. A sok egyedi megoldás miatt jó tudni, hogy a tuningcég három év vagy 36 000 mérföld teljes körű garanciát vállal az újdonságra.
A meghosszabbított alváz alatt helyet kapó tengelyek rugózásáról Live Valve Fox lengéscsillapítók gondoskodnak, a közel nyolc centiméterrel megemelt karosszéria alá 20 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsák kerültek. A rakfelület hossza így 2,4 méter, ami azt jelenti, hogy 45 százalékkal nőtt az eredeti F-150 Raptorhoz képest. Ez még akkor is elsőként tűnik fel, ha egyébként kiemeljük az új hátsó és első lökhárítókat, az utóbbiba integrált LED-technikás kiegészítő fényszórókat és VelociRaptoR-jelvényt. A közel háromtonnás saját tömeggel büszkélkedő dinoszaurusz 515 kilowatt (700 lóerő) teljesítményű motorja segítségével lesz gyors. Ehhez a teljesítményhez 6650 fordulatra van szükség percenként, 868 newtonméteres nyomatéka viszont már 4250-es fordulattól rendelkezésre áll.
Isuzu D-Max Arctic Trucks AT37: Nagylábú gleccserjáró
Ahogy a jeti amerikai rokona, úgy az Isuzu eddigi legnagyobb pickupja is nagy lábon él. Szó szerint, hiszen közel méteres átmérőjű abroncsaival akkor sem jön zavarba, ha a legközelebbi, gőzölgő vulkánhoz egy alattomos gleccseren keresztül vezet az „út”.
Ford kishaszonjárművek: Fenntartható dinamizmus
Boldog időket élhetünk, hiszen már nem csak feketében guríthatunk haza egy-egy faküllőst, mint Henry Ford idejében. Sőt, a Model T típussal ellentétben némelyik kékoválost kiemelkedően sportos, teljesen elektromos vagy hibrid változatban is kérhetjük!
Kindred Chevy 3100 Pick-up Truck: Drágán add az életed!
Veterán járművekkel közlekedni sokunk számára életforma, míg másoknak csupán kényszerűség. Azonban, ahogy a macska sem foghat egyszerre künn s bent egeret, úgy az aggastyánok éltetése is bizonyos lemondásokkal jár. Biztosan így kell lennie?
Jeep Gladiator Rubicon High Top Concept: Húsvéti gladiátor
Bele kell törődnünk, hogy mai rohanó világunkban minden változik körülöttünk. Csupán az elmúlást és az immár 58. alkalommal életre hívott húsvéti Jeep-szafarit nevezhetjük állandó eseménynek az életünkben. Lássuk, mit hozott idén Moab nyuszija!
Vége a dalnak
„Egyszer csak mindennek vége lesz majd, nincs olyan csók, amely örökké tart” – énekelte egykoron Kalmár Pál. Nos, ez akkor is igaz, ha történetesen nem csókról, hanem egy, közel háromtonnás pickupról beszélünk!
Toyota Tacoma X-Runner Concept: Pallérozott utcagyerek
Ezüst tálcán tálalt, ínycsiklandó sokuhin szanpuru ételmodellel incselkedett a kiéhezett Street Truck műfaj rajongóinak tekintete előtt a Toyota. Ha orrukat is használhatták volna, bizonyosan rájönnek, hogy nem ehető, amit láttak!