Hirdetés:

Főként a biztonság terén erősödnek a Mercedes-Benz és a Setra buszok az általános járműbiztonsági rendelet évében. Néhány hasznos termékújdonság mellett a legnagyobb durranás a jóformán minden típushoz elérhető digitális visszapillantó tükör.

Immár szólóként is debütált az eCitaro fuel cell, amely hatótávnövelőként használja az üzemanyagcellát, és akár 400 kilométeres napi hatótávot kínál! Az üzemanyagcella további előnye, hogy hulladékhőjét felhasználhatják az akkumulátorok temperálására, valamint a hőszivattyús utastéri légkondicionáló működtetéséhez is. Az eladások nagy részét alkotó dízelmotorosok sem akarnak lemaradni az újdonságokkal! A Citaro esetében immár a ZF Ecolife 2 váltó az alapfelszereltség, opcionálisan pedig a hétfokozatú Voith Diwa NXT is kérhető. Másik városközeli újdonság az új alacsonybelépésű MultiClass legnagyobb, háromtengelyes változata. A helyközi és távolsági buszok körében immár az Intouro is rendelhető LED-technikájú fényszórókkal, a Tourismo pedig ezentúl elöl és hátul egyaránt LED-fényekkel érkezik. Alapáron jár majd a turistabuszba az autópályás karosszériasüllyesztés, és egyetlen gombnyomásra kinyílik vagy bezárul a csomagtér mindegyik fedele. A modern szelek befújták a kínálatába a ZF Ecolife 2 Coachline automatikus váltót, valamint az új Bosch Coach Infotainment series fedélzeti információs és szórakoztató rendszert.

A GSR legnagyobb hullámának éve 2024, így idén mindenki a biztosági rendszereit csiszolgatja. Ezért a városi buszokba második generációs ütközéselkerülő rendszert kínálnak, amely tudatosan nem vészfékez az álló utasok miatt. A turistabuszokba pedig már a hatodik generációs vészfék megy, amely már a mozgó, illetve álló gyalogosokat és kerékpárosokat is felismeri. A mindenhol remek szolgálatot tevő radaros holttérfigyelő immár a bal oldalra is rendelhető. Teljesen új extra a kis hatótávú frontradar, amely 15 kilométer/óra tempóig figyelmeztet a közvetlenül a busz előtti akadályokra vagy személyekre.

Új a digitális tükörrendszer, amely közel sem csupán a Mercedes-Benz Tourismo és a Setra ComfortClass, illetve TopClass távolsági buszok esetében rendelhető! A Mercedes-Benz Citaro, Conecto, CapaCity, Intouro és a Setra MultiClass 500 LE típusok kelléktárába bekerült egyetlen varázsütésre. Sarokkamerákkal, segédvonalakkal és nagy látószögű nézettel, valamint éjszaka a látható fény felerősítésével segíti az észlelést. Várhatóan hamarosan a személyes tapasztalatokról is beszámolhatunk majd.

Az igazán nagy durranás a digitális tükörrendszer, amely immár minden „teljes méretű” gyári komplettbuszba rendelhető

MÁVAG Tr5: Ebből a típusból született az Ikarus márka
Bemutató

MÁVAG Tr5: Ebből a típusból született az Ikarus márka

Arra gondoltunk, hogy egy igazi különlegességgel ünnepeljük a 110 éves budapesti autóbusz-közlekedést! Bemutatjuk nektek a legendás MÁVAG Tr5 trambuszt, az Ikarus márka közvetlen elődjét. Videónkban kiderül, hogyan vált igazi ikonná a Tr5, és mit jelent a trambusz kifejezés.

130 éves az IVECO Bus cseh gyára: Itt aztán tudnak egyet s mást a buszokról
Történelem

130 éves az IVECO Bus cseh gyára: Itt aztán tudnak egyet s mást a buszokról

Nemcsak a kelet-európai régió, hanem a kontinentális Európa egyik meghatározó buszgyára az IVECO Bus csehországi üzeme. A mindenkori gyárkapu fölött lógott már Sodomka, Karosa és Irisbus felirat is, hiszen 130 év történelmét rejtik a falak. Gyere, fussunk végig gyorsan a históriájukon, a gyártásfolyamatokon és a jövőbe vezető útjukra is vessünk egy rövid pillantást!

Knorr-Bremse Diagnostics: Huszonöt perc alatt újra úton!
Technika

Knorr-Bremse Diagnostics: Huszonöt perc alatt újra úton!

Mindössze huszonöt perc kellett, hogy egy lerobbant teherautó újra útra keljen. A Knorr-Bremse Diagnostics szoftverével a gyors hibaelhárítás és a költséghatékony javítás minden haszonjárműhöz egyszerűen elérhető, így a fuvarozók órákat spórolhatnak.

Coach Euro Test 2025: Melyik a legjobb turistabusz?
Teszt

Coach Euro Test 2025: Melyik a legjobb turistabusz?

Olaszországban, az autógyártás szívében három távolsági buszt tettünk alaposan próbára a Coach Euro Test 2025 keretében. Az International Bus & Coach of the Year zsűri magyar tagjaként a Rolling Tons is képviselte magát a rendezvényen, ahol az IVECO Evadys, a NEOPLAN Skyliner és a Setra S 516 HDH mérte össze tudását.