Hirdetés:

Égett a plasztikai sebészek keze alatt a munka a Stellantis háza táján. A Citroën, a Fiat Professional, az Opel, valamint a Peugeot teljes haszonjármű palettája jelentős ráncfelvarráson esett át.

Széles fronton támad a Stellantis! Megújult a Citroën Berlingo Van, a Jumpy és a Jumper, de nem maradtak le a fogaskeréktől az oroszlánok sem. Hiszen a Peugeot E-Partner, E-Expert, valamint az E-Boxer is olyan friss, mint a húsvéti újhagyma. A taljánok és a germánok sem akartak innovációs adósságot felhalmozni. Ezért a Fiat Doblò, Scudo, Ducato, valamint az Opel Combo, Vivaro és Movano is külső és belső vérfrissítésen esett át. Mondani sem kell, hogy az újdonságok döntő többségén osztoznak, hiszen mindegyik márka ugyanazokon a gyártósorokon építi a termékeit.

Berlingo, Doblò, Combo, E-Partner

A külső jegyeken kívül a Citroën Berlingo Van új digitális műszereket, egy tízcolos érintőképernyővel felvértezett információs és szórakoztató rendszert, valamint a korábbiaknál komfortosabb üléseket kapott. Eközben az elektromos változat hatótávja 20 százalékkal, WLTP-szabvány szerint kombinált üzemben 330 kilométerre növekedett. Éberebbé váltak az asszisztensrendszerek és a középső digitális visszapillantó tükörnek hála, javultak a kilátások is, legalábbis hátra. Az E-Doblò megőrizte belső égésű testvérei tágas rakterét, rugalmasságát és 135 kilométer/órás csúcssebességével, valamint 11,2 másodperces százra gyorsulásával a fürgeségüket is. A 330 kilométeres akciórádiusszal kecsegtető Peugeot E-Partner bendője a padló alá pozicionált akkumulátoroknak köszönhetően cseppet sem csorbult. A 4,4 köbméteres raktérbe legfeljebb 780 kilogramm rögzíthető hevederrel. Fűtési és hűtési szezonban hőszivattyús légkondicionáló berendezés segít takarékoskodni az elektronokkal. Miközben a multifunkciós kormánykerék mögötti fülekkel, három fokozat erejéig, manuálisan is beavatkozhatunk a regenerációs fékberendezés erejébe. A szebb és kényelmesebb ülések új és tartósabbnak ígérkező kárpitot kaptak. Az érintésre reagáló képernyő tízcolos, ahogy a kormánykerék mögötti, egykor kerek műszerek helyére költözött folyadékkristályos kijelző is. Tyúkbél nélkül is kapcsolódik telefonjainkhoz és immár adaptív módon szabályozza a kívánt sebességet.

Jumpy, Scudo, Vivaro, E-Expert

A következő méretosztályban versenyző Citroën Jumpy kormánykereke új funkciókkal gazdagodott. Az immár digitális műszerekkel tájékoztató műszerfal új rakodóhelyekkel bővült. Itt is tízcolos érintőképernyőn keresztül merülhetünk az infotainment rendszer mélységes bugyraiba. Az asszisztensek „látása” nála is sokat élesedett. Miközben a villanyváltozat az aktuális előírásoknak megfelelő szabványok szerint, kombinált felhasználást feltételezve kicsivel messzebbre jut, mint kis testvére. A kiindulási ponttól egészen 350 kilométerre gördülhet. A sokat okosodott Scudo immár 1,4 tonnát vehet a vállára, az elektromos változat 150 kilogrammal kevesebbet. A Peugeot E-Expert szinte minden paraméterben lefőzi felmenői képességeit. Természetesen ő is megkapta öcsikéje digitális innovációit. A mindent látó kameráknak köszönhetően a járművezető 360 fokban megfigyelheti a formás doboz körüli tárgyakat és történéseket. Az arra fogékony telefonokat pedig kábel nélküli töltésre is ráveszi. Amikor a villanyos Partner utasai már rég stoppolnak, akkor az E-Expert összesen 75 kilowattórás akkumulátoraiban még van húsz kilométernyi szufla. Ide szúrom be, hogy a beharangozott üzemanyagcellás változatban négyszáz kilométeres távolságig sem kell majd pisiszünetet tartani. Az Expert villanyos változatának 6,6 köbméteres rakterébe akár egy 1263 kilogrammos monolit kőtömb is elhelyezhető, miközben egy tonnát vontathat.

Jumper, Ducato, Movano, E-Boxer

A legnagyobb fogaskerekes is feljebb kapcsolt eggyel. A Citroën Jumper teljesen új dízelmotorcsaláddal szeli az országutakat, miközben első alkalommal automatikus sebességváltó tehermentesítheti a járművezetőt. Elektromos változattal éppúgy rendelkezik, mint egy 2024-ben megjelenő hidrogén-üzemanyagcellással. A család aprajának digitális és információs forradalma itt is betört a fülkébe. A Fiat Ducato immár egymás után 15. alkalommal nyerte el a Promobile magazin legjobb lakóautónak járó díját. Utóbbiak 88, 103, és 132 kilowattos (120, 140, 180 lóerő) teljesítménnyel, valamint hatfokozatú manuális, illetve a két erősebb dízelmotorral, akár nyolcfokozatú automatikus sebességváltóval is indulatba jöhetnek. Az új Fiat E-Ducato harminc százalékkal nagyobb hatótávolsággal, és ami ezek után meglepő, 25 százalékkal szerényebb vételárral büszkélkedhet. Az idei esztendő szó szerint legnagyobb újdonsága a 420 kilométerre elegendő, 110 kilowattórás akkumulátor, amit egyenáramú gyorstöltéssel 150 kilowattal lehet „etetni”. Utóbbival csupán 55 perc alatt feltölthető az energiatároló. Lépjünk a legnagyobb oroszlánhoz! Kétszáz kilowattos és 400 newtonméteres villanymotor, 420 kilométeres hatótáv, 1500 kilogrammos terhelhetőség és legfeljebb 17 köbméteres raktér. Csupán ebből a néhány paraméterből is látható, hogy a Peugeot E-Boxer nem a gabonával nehezített IFA W50 mögött fog kullogni az emelkedőn.

A Toyota Professional titkai
Háttér

A Toyota Professional titkai

Közelebbről is megismerkedünk a következő hetekben a világ legnagyobb autógyártójának haszonjárműveivel, a Toyota Professional márkával.

Nissan S-Cargo menetpróba: Csigabiga gyere ki!
Történelem

Nissan S-Cargo menetpróba: Csigabiga gyere ki!

Hazánkban, sőt kontinensünkön sem ismeri szinte senki. Hogy lehet ez, hiszen egy ilyen formát nem lehet elfelejteni?! Az ok prózai, hiszen a Nissan S-Cargo a japán belpiacra készült, JDM típusnak számított.

A Proace Max lehet a Toyota hatalomátvételének kulcsa
Teszt

A Proace Max lehet a Toyota hatalomátvételének kulcsa

Teljesen megújul idén a Toyota kishaszongépjármű-kínálata. Sőt, nemcsak az eddigi modellek kapnak új ruhát, hanem egy új családtag is érkezik. A Proace Max nagy testvérként teszi teljessé a Toyota fegyverarzenálját a piacvezető pozícióért vívott harcban.

Új Volkswagen ID. Buzz változatok: Csúcsra járatják
Bemutató

Új Volkswagen ID. Buzz változatok: Csúcsra járatják

Persze, persze lefelé is bővítették az ID. Buzz kínálatát, kisebb akkuval, olcsóbban is elérhető, de a legnagyobb feneket ők is az új zászlóshajónak kerítették. Izgalmas műszaki újdonságok várnak ránk, de azért még mindig erős korlátok között.

Isuzu D-Max Arctic Trucks AT37: Nagylábú gleccserjáró
Pihenőidő

Isuzu D-Max Arctic Trucks AT37: Nagylábú gleccserjáró

Ahogy a jeti amerikai rokona, úgy az Isuzu eddigi legnagyobb pickupja is nagy lábon él. Szó szerint, hiszen közel méteres átmérőjű abroncsaival akkor sem jön zavarba, ha a legközelebbi, gőzölgő vulkánhoz egy alattomos gleccseren keresztül vezet az „út”.