Zord körülményekre tervezett változatokkal bővítette sikeres Opticruise automatizált sebességváltóinak kínálatát a Scania.
Erre utal a G25CH, valamint G33CH sebességváltók nevében megjelent H betű. Persze a Heavy utónév önmagában kevés lenne a sikerhez, ezért az eddigieknél jóval robusztusabb bolygóművel szerelték őket. Átlagos társaikhoz viszonyítva a 14 előre és négy vagy igény szerint nyolc hátrameneti fokozattal felvértezett sebességváltók az áttételek jóval szélesebb spektrumát kínálják. Előremenetben 20,81:1 és 0,78:1 a két végpont, hátramenetben pedig 16,23:1 és 7,61:1, illetve igény esetén 2,75:1 közötti az áttételi tartomány.
A svédek komolyan vették a feladatot. Három éven keresztül végeztek számítógépes szimulációkat, mielőtt az új sebességváltó legelső prototípusát megépítették volna. Ezt több ezer óra teszt követte a Scania próbapályáján. Utána hónapokig ki sem jöttek a bányából, majd hetekig analizálták a kapott eredményeket, valamint a felhasználók véleményét. Elmondásuk szerint megérte az erőfeszítés, mert sikerült megalkotniuk a robusztusság, lágy fokozatváltás, valamit gazdaságosság legtökéletesebb szimbiózisát az építő- és bányaiparban, valamint a túlméretes és túlsúlyos szállítmányokkal szorgoskodó Scania nehéz-teherautók számára.

Scania 40 R B6x2*4NB teszt: Mit tud a gyakorlatban a villanyos V8?
Simán fölmegy ez is a hegyre? Rángat vagy sem? Tényleg csendes? Nagyon más belül a dízelmotoroshoz képest? A gyakorlati oldalról ilyen kérdések foglalkoztathatnak egy elektromos teherautó vezetése kapcsán. Nézzük meg, milyen válaszokat ad erre a Scania!

IAA Transportation, 3. rész: Tuningolt kamionok és szépséges veteránok!
Csodás csemegéken csünghetsz! Nyisd tágra mindkét szemed, mert a hannoveri seregszemle legérdekesebb felépítményeit, legszebben kicsinosított vontatóit és legtöbbet látott veteránjait szedtük össze neked.

IAA Transportation, 4. rész: 2025 teherautós újdonságai
Szinte minden az elektromos és üzemanyagcellás hajtásokról szólt a hannoveri seregszemlén. Ezért a következő percekben jóformán csak zöldségeket fogunk beszélni – miközben áttekintjük, kitől mire számíthatunk idén a nehéz-teherautók kategóriájában.

Scania 45 R A4x2NA teszt: Kiváltható a V8?
Csodás hangú csúcsdízel helyett konnektorhoz láncolt villany-teherautó?! Úgy vélem, itt az ideje, hogy kicsit körbejárjuk, mit jelent az elektromos átállás, és milyen műszaki megoldásokat kínál erre a svéd prémiummárka.

Fészekrakó griffmadár
Újabb magyarországi műhellyel bővíti szervizhálózatát a Scania. Immár heten vannak, mint a törpék.

Svéd torna
További tengelyelrendezéssel, hajtásképlettel, fülkékkel, továbbá egy sor mellékhajtóművel bővíti teljesen elektromos teherautóinak választékát a Scania.