Hirdetés:

Látványos cirkuszi mutatvánnyal népszerűsíti új elektromos kishaszonjárművét az IVECO. Összeszedték, amit a gyárudvaron találtak és egy 3,5 tonnás eDaily után kötötték.

Természetesen ennél precízebb akcióról van szó. Valósággal eltörpült a kis villanyfurgon a mögötte tornyosuló csőrös IVECO Strator X-WAY nyergestől, ami egy hét tonna ballaszttal és ötventonnás Hitachi ZX490LCH-6 lánctalpas markológéppel terhelt mélyágyas félpótkocsit vontatott. Hozzájuk rögzítve egy teljes terheléssel felvértezett, négytengelyes IVECO X-Way billencs, valamint egy Angloco ­Highlander Protector repülőtéri tűzoltójármű várta, hogy végre megmozdítsák.
Az eredmény nem maradt el. A szorgos talján több mint harminc méterre vontatta el a 153,58 tonnás szerelvényt. Ez új Guinness világrekordnak számít az elektromos furgonok között! Mindehhez bőven elegendőnek bizonyult a 140 kilowattos villanymotor négyszáz newtonméteres csúcsnyomatéka, amit az eDaily két percig biztosít. Utána lecsökkenti a teljesítményét 90 kilowattra, valamint forgatónyomatékát 220 newtonméterre. A legnagyobb kihívást az jelentette, hogy az eddigi rekordtartókkal ellentétben a villanyfurgon csupán hátsókerék-hajtású. Ezért fennállt a veszélye, hogy a szerelvény megmozdításakor elvesztik tapadásukat a gumiabroncsok, de szerencsére nem így történt, hanem új csúcs született.

Renault Master L3H2: Feketeöves mester
Teszt

Renault Master L3H2: Feketeöves mester

Nap mint nap szürke eminenciásként róják az utakat. Tudjuk, hogy léteznek, minden nap találkozunk legalább egy példánnyal, mégsem vesszük igazán észre. Pedig hagyományosan kategóriájuk legpraktikusabb és legnagyobb egyedei közé tartoznak.

Daimler Buses eMobility Days: Villanybuszt mindenkinek!
Zöld jövő

Daimler Buses eMobility Days: Villanybuszt mindenkinek!

Már háromszáznál is kevesebbet kell csak aludni, hogy bemutassák a Mercedes-Benz Intouro elektromos változatát! Az előzetes kapcsán mögé nézünk egy picit, hogy milyen lehetőségeket és kihívásokat hordoz a normálpadlós helyközi villanybusz.

Scania 40 R B6x2*4NB teszt: Mit tud a gyakorlatban a villanyos V8?
Teszt

Scania 40 R B6x2*4NB teszt: Mit tud a gyakorlatban a villanyos V8?

Simán fölmegy ez is a hegyre? Rángat vagy sem? Tényleg csendes? Nagyon más belül a dízelmotoroshoz képest? A gyakorlati oldalról ilyen kérdések foglalkoztathatnak egy elektromos teherautó vezetése kapcsán. Nézzük meg, milyen válaszokat ad erre a Scania!

Car-Bus.net eUrban: Katasztrófaturizmus
Teszt

Car-Bus.net eUrban: Katasztrófaturizmus

Címvédőként érkezett a katalán buszgyártó a Minibus Euro Test 2024 megmérettetésre, így érthető módon egy eminens tanulóhoz méltó elvárásokkal fordultunk legújabb termékük felé is.