A korábbiaknál négyszer hatékonyabb regeneratív fékberendezést fejlesztett a ZF és az elektromos haszonjárműveket gyártó brit Tevva.
A ZF elektronikus vezérlésű fékrendszere (EBS) nagymértékben csökkenti a hagyományos fékrendszer kopását, hiszen a fékerő lehető legnagyobb részét regeneratívan a villanymotorra bízza. Ez a visszanyert energia révén jelentősen megnöveli a 105 kilowattórás akkumulátorokkal felvértezett villany-teherautó hatótávját. Amíg a passzív regenerációs fékezés teljesítményét biztonsági okokból 40 kilowattra korlátozták, addig az EBS esetén akár 180 kilowattal is teljesíti a szigorú előírásokat. Ezt a ZF jeverseni tesztpályáján a legváltozatosabb körülmények között, emelkedőkön, valamint különböző útfelületeken teszteltek a 7,5 tonnás teherautóval. A londoni központú gyártó nemcsak az IVECO Eurocargo fülkéjét, hanem annak alvázát, valamint futóművét is átvette. Két 7,5 tonnás teherautóval készülnek megfelelni a fuvarozók igényeinek. Az egyik tisztán elektromos és 227 kilométeres hatótávot ígér, a másik viszont az üzemanyagcellának köszönhetően testvérénél több mint kétszer nagyobb, 570 kilométeres hatótávval kecsegtet. De tavaly Hannoverben a hidrogénüzemű hatótávnövelős változatból már egy 19 tonna össztömegű változatot is bemutattak.
Tevva TEV75B menetpróba: Tyúk vagy tojás?
Nem terjednek a helyileg tiszta üzemű haszonjárművek, mert nincs megfelelő infrastruktúra. De azért nincs töltőhálózat, mert nincs elég akkumulátoros jármű, ami eltartsa azt. Ennek feloldására olyan gyors megoldások szolgálhatnak, mint a Tevva.
Tevva: Elektromos áruterítő új utakon
Több szempontból is úttörő az angol Tevva: a tüzelőanyagcellás hatótávbővítéssel és a dízelmotoros teherautók elektromossá alakításának lehetőségével. Üzleti modellje példát mutat más gyártóknak.
Töretlen sikertörténet
Elkészült a 600 ezredik IVECO Eurocargo az olasz gyártó Brescia városában működő üzemében.
Magirus és Rosenbauer újdonságok: Lángelméktől lánglovagoknak
Igen termékenynek bizonyult az utóbbi időben a két legjelentősebb európai tűzoltójármű-gyártó, a Magirus és a Rosenbauer. Vízágyúként ontották magukból az izgalmas innovációkat, íme egy kis ízelítő mindezekből.
2019-es forgalomba helyezési adatok: Tavalyi bajnokok
Íme, 2019 hazai nyertesei, avagy az új haszonjárművek tavalyi forgalomba helyezési adatainak áttekintése. Érdekes felismerésekre jutottunk a nyers számok böngészésével.
Magirus gázüzemű tűzoltójárművek: Holisztikus tűzoltás
Innovatív hajtáslánc. Ez a felirat hirdeti a világ első CNG-s szerkocsijának külső napellenzőjén a paradigmaváltást. A Magirus egy sűrített földgázüzemű modellt állít be a fenntartható mentőjárművek táborába.