Idén Moszkvából indult a mezőny, 34 autó és 21 kamion részvételével, hogy Kazahsztán érintésével, két hét alatt eljusson a Moszkvától 9500 kilométerre, Kínában fekvő Hszian városába. A résztvevők között szép számmal indultak orosz KAMAZ, GAZ és MAZ teherautók, valamint Tatra, IVECO és Renault versenygépek. Ezenkívül egy-egy MAN, Hino, DAF és Scania is rajthoz állt, utóbbival éppen a magyar csapat indult. A 21 kamionból végül csupán 16 ért célba, és az első tíz között csak két IVECO tudta megtörni az orosz márkák egyeduralmát. No és persze a Scania, amely a magyar csapat – Kovács Miklós, Czeglédi Péter és Ács László – jóvoltából a kilencedik helyen végzett. Gratulálunk!
Kívülről nem látszik az IVECO csapatfőnöki autóján, hogy teljesen megújult, csak a motor és a fülke maradt a régi
Az IVECO csapat TRAKKER kamionját vezető holland Ton van Genutgen most indult először a Selyemút-ralin
Az IVECO másik, végül negyedikként végzett POWERSTAR kamionját az újoncnak mondható, kazak származású Artur Ardavichus vezette, aki 2012-ben kezdte terepralis karrierjét
Mondhatjuk, hogy az ázsiai versenyzők helyismereti előnnyel rendelkeztek ezen a versenyen, de egy kontinensnyi viadalon ez nyilván túlzás. Mégis tény, hogy az idei Selyemút-rali is az orosz versenyzők fölényes győzelmét hozta, és a dobogó minden fokára KAMAZ-ból álltak fel a díjazottak. Pedig Moszkvából még egy IVECO indulhatott harmadikként, volánja mögött a csapatfőnökl, Gerard De Roy ült. A 2016-os Dakar-rali győzteseinek fontos felkészítő verseny volt a Selyemút-rali a jövő évi Dakarra. Itt éppen a csőrös IVECO Powerstar továbbfejlesztett változatával indultak, amellyel tavaly győztek a Dakaron. Az idei Selyemút-rali 16. (utolsó) helyezése is mutatja, hogy a versenygép még nem áll teljesen készen. A másik IVECO Powerstar és a Trakker viszont jóval előrébb, negyedikként és a hatodik helyen ért célba. Közöttük és utánuk három MAZ versenygép végzett, fehérorosz versenyzőkkel, a kilencedik helyen pedig a mezőny egyetlen Scania indulója futott be a magyar csapat jóvoltából.
A tavalyi harmadik helyezett holland Maarten Van Den Brink ült a csőrös Renault vezetőülésében
A 2016-os eredmények alapján a Renault versenygépekkel induló csapatok nem titkolt célja a győzelem volt
A verseny legnehezebb szakaszának bizonyult az ötödik, ahol a három Renault Trucks kamion mellett egy GAZ is elbúcsúzott az idei Selyemút-rali további küzdelmeitől
Egy KAMAZ számára például ilyen volt a kazak sztyeppén áthatoló ötödik szakasz…
…pedig a második szakasz szinte még idillinek bizonyult
Hinójukkal a japán versenyzők minden oldaláról megismertették a vidéket,…
…ám a segítőkész magyar csapat kirántotta őket a bajból, így végül a 12. helyen ért célba a Sugawara Teruhito vezette Hino
Az egyik Tatra a 11. helyen végzett, a másik számára viszont a kilencedik szakasz jelentette a verseny végét
Magányos Scania, fedélzetén három magyar versenyzővel. Jövőre velük ugyanitt?