Hirdetés:

Átfogó workshopot tartott a Daimler Truck(s) az International Truck of the Year zsűritagjainak. A márka bemutatta a jelenlegi legmodernebb termékeit és azokat a fejlesztéseit, amelyek már a jövő szállítmányozását fogják formálni.

Véget nem érő az átalakulások sora a Daimler háza táján, ugyanis a digitalizáció, az önvezetés és az egyéb jövőtémák mellé egy komoly szerkezeti átalakulás is felsorakozott. Várhatóan idén év végéig külön jogi személyekké válik szét a személyautókat és kishaszonjárműveket gyártó Mercedes-Benz Group, valamint a nagyobb tehergépkocsikat és buszokat kínáló Daimler Truck. A döntéssel valóban önálló költségvetésű cégek jönnek létre, amelyek saját útjukat követik majd a műszaki fejlesztések terén is. Hiszen igencsak eltérnek a szabadidő-autókat vásárlók és a nyerges vontatókat üzemeltetők igényei, sok szempontból egészen más technikai háttér is szükséges hozzájuk. Még a magasra nőtt személyautók esetében is elég lesz egy nagyobb akkumulátor, addig a súlyos terhek távoli országokba eljuttatásához ez kevés. Márpedig a párizsi éghajlatvédelmi egyezménynek megfelelően a gyártó célkitűzése, hogy teljes flottáját 2039-ig elektromos hajtásúra cserélje, a végső cél pedig, hogy a teljes szállítmányozási iparág legkésőbb 2050-re szén-dioxid-mentesen működjön. Ehhez azonban nem elegendő csupán az akkumulátorokra támaszkodnia, ahogyan ezt ismételten megmutatták nekünk a stuttgartiak.

A jelen képviseletében kipróbálhattuk a nemrégiben bemutatott Actros F alap- és az Actros L csúcsmodelleket, valamint a limitált kiadású, fényűző Actros Edition2 verziót a gyári tesztpályát környező utakon. Mindegyikről írtunk már részletesen korábban, jó érzés volt testközelből tapasztalatot szereznünk velük.

A japán Fuso is a Daimler Trucks kötelékébe tartozik, 1932-ben alapították, s a világ 170 országában forgalmazzák a termékeit. Rendkívül széles portfolióval rendelkeznek 3,5-től 8,55 tonnáig, mi most azt az elektromos hajtású eCantert próbálhattuk ki, amelyből már egy komoly flotta teljesít szolgálatot Európa útjain. A városi elosztófuvarozási feladatokra használt teherautók már több mint hárommillió kilométert teljesítettek. Vezetésük rémesen egyszerű, szinte mint egy dodzsem. A 7,5 tonna össztömegű eCanter száz kilométernél is nagyobb hatótávot biztosít, a körülményektől, az időjárástól és a sofőrtől is függően. Maximális sebessége 80 kilométer/óra.

Az eActros júniusban mutatkozott be a nagyközönségnek, s október 7-én az első sorozatgyártású példány már le is gördült a szerelőszalagról. Mi még az előszériás darabokat a gyári tesztpályán próbálhattuk ki, s a fejlesztésben résztvevő szakemberek előadásain ismerhettük meg, mi bújik meg a ruha alatt.

A közeli jövő elektromotoros kínálatának másik tagja a kommunális alkalmazásokra fejlesztett eEconic-platform. Gyártása a tervek szerint 2022 második felében kezdődik. Nem nehéz megjósolni, hogy hamar elterjed majd – a városi felhasználásra, a sok megállással és elindulással járó rövid távokra tökéletesen ideális megoldás az elektromos hajtás.

A gyár elhozta és működés közben is megmutatta nekünk a legfrissebb fejlesztési fázisában lévő büszkeségét, a GenH2 Truck vontatót. Szerintük a 2027-re sorozatgyártásra érett üzemanyagcellás modell jelenti majd az igazi megoldást az emissziómentes hosszú távú fuvarozásra.