Hirdetés:

Nagyratörő cél lehet a nulla is. Például akkor, ha ez az értékesített járművek és a gyártási folyamat szén-dioxid-lábnyomára vonatkozik. Pontosan ezt tűzte ki a VDL Bus & Coach, amely több fontos újdonságról számolt be a megvalósítás érdekében.

Nemrég tette közzé a Chatrou CME Solutions azokat a piackutatási eredményeit, amelyek szerint Nyugat-Európában és Lengyelországban összesen valamivel több mint háromezer tisztán elektromos hajtású autóbuszt helyeztek forgalomba az elmúlt nyolc évben. A holland VDL Bus & Coach pedig 2015 és 2019 között tíz országban 670 villanybuszt értékesített, vagyis 22 százalékos részesedésre tett szert, amivel piacvezetőnek számít. Az elektromos VDL Citea buszok naponta több mint 130 ezer kilométert futnak számos európai városban, így összesen már több mint ötvenmillió kilométert tettek meg, amivel hétezer tonna szén-dioxid kibocsátását takarították meg. Hollandiában a Transdev és az Arriva üzemeltetőnél a futott kilométerek legnagyobb részét már Citeák szolgáltatják, ezenkívül Skandináviában is igen erős a VDL jelenléte. Az utóbbi időben egyre több német város is a holland vállalat elektromos buszai mellett tette le a voksát, és a VDL a közeljövőben Európa déli részén is szeretné megvetni a lábát.

A VDL Citea Electric modellek esetében alapfelszerelés a vezetékes töltés lehetősége, opcióként pedig tetőre szerelt pantográfos áramszedő is igényelhető

A villanybuszok élenjáró európai gyártója persze a piaci terjeszkedés mellett folyamatos fejlesztésekkel is igyekszik biztosítani előkelő pozíciójának a megőrzését az egyre szorosabb versenyben. Egyrészt a belgiumi Roeselare városában egy új üzem megnyitásán dolgoznak, amely az elektromos közlekedési megoldások központjaként működik majd, hogy még jobban reagálhassanak a piaci igényekre és keresletre. Ráadásul ez a gyár az éghajlatváltozás szempontjából semleges hatással üzemel majd, tehát a VDL a nulla szén-dioxid-lábnyomot, mint célkitűzést nemcsak a járműveinek, hanem a gyárainak a működésére is érti.
Másrészt a holland gyártó bevezette a kínálatába a High Energy nevű akkumulátorokat. Ezek az újfajta energiahordozók az eddigieknél kisebb tömeg mellett nagyobb kapacitást nyújtanak, vagyis nagyobb az energiasűrűségük. Így a Citea LLE Electric modell 315, a Citea SLF és SLE Electric 350, a Citea SLFA Electric 420, míg a Citea XLE Electric 525 kilowattóra kapacitású akkucsomaggal is elérhető már. Persze ezek a High Energy akkumulátorok is tölthetők gyorsan a tetőre szerelt pantográfos áramszedőn keresztül az alapmegoldást jelentő vezetékes töltés mellett. Ezáltal a Citea Electric termékcsalád még inkább személyre szabható megoldásokat biztosít a VDL Bus & Coach ügyfeleinek, akiknek céljuk ugyanúgy a nulla szén-dioxid-lábnyom. 

VDL Group és VDL Bus & Coach történelem: Pléhbögrétől a luxusbuszig

Rövid történelme ellenére is jelentős szereplője az európai buszpiacnak mind az értékesített termékek mennyiségét, mind a vállalat árbevételét tekintve a VDL Group. Ismerjük meg, hogy a buszok gyártása mellett még mivel foglalkozik a vállalat!

Itt elmondhatod a véleményedet!