Hirdetés:

Habár Amerika nem a visszafogott, észszerű méretű járművek hazája, mégis távolról is jól látható sikert könyvelhetett el a Nissan az ottani mércével kompaktnak számító Hardbody pickuppal.

Három Frontier-generációval ezelőtt, az 1985 és 1997 között gyártott Nissan D21 Hardbody szolgálta a kompakt, robusztus és egyszerűen kezelhető pickupra vágyó amerikaiak munkáját és szabadidejét. Természetesen nem csak Kolumbusz Kristóf felfedezettjeinek nyújtott segítő kezet, hiszen alteregói az Antarktisz kivételével az egész világon sikeres karriert könyvelhettek el. Legtovább Mexikóban húzta, ahol Nissan Camiones álnéven 2008-ban zavarták le a gyártósorról. Nem hagyta figyelmen kívül a rivaldafény sem, hiszen a malibui vízimentők életéről szóló televíziós sorozatban jó ideig egy citromsárga, King Cab fülkés Nissan Truck segített a vízpart doyenjének, Mitch Buchannon hadnagynak mobilizálni a végtelenül csinos, fürdőruhás leánykákat.

„Keménytestű” becenevét a rendkívül ellenállóra tervezett, duplafalú platókonstrukció miatt kapta. A Hardbody a Nissan legelső járművei közül való, amelyeket teljes egészében a kaliforniai Nissan Design International, a mai Nissan Design America tervezőirodában álmodtak valósággá. A Nissan történelmének egyik legsikeresebb haszonjárművének tervezésére 1982-ben kaptak felkérést. Az elődeinél áramvonalasabb és formásabb pickupot a sajtó és az ügyfelek mellett az Industrial Designers Society of America is díjazta.

Egyszerű hátsókerék-hajtással vagy negyven kilométer/óra sebességig menet közben is kapcsolható összkerékhajtással kínálták. A vásárlók szimpla-, hosszított és duplafülkés változatok közül választhattak. A lendkerék, a felhúzható óraszerkezet, a feltekert befőttes gumi és a csillagmotor kivételével az erőforrások olyan széles palettája váltott magának ülőhelyet a kompakt pickup motorterébe, hogy szinte lehetetlen felsorolni. Maradjunk annyiban, hogy az 1,6 literes négyhengerestől a 2,3–2,7 literes, négyhengeres dízelmotorokon át a háromliteres V6-os benzinmotorokig számos erőforrás ketyegett a Nissan platósában. Terepen is megállta helyét a kitinpáncélos Nissan, amit a Baja 1000, Mint 400 és Gold Coast 300 versenyeken elért sikereivel írt bele az automobilok történelemkönyvébe.

Ikarus 350.02: Légiforgalmi utaskísérő
Történelem

Ikarus 350.02: Légiforgalmi utaskísérő

Nemzeti buszgyártónk és nemzeti légitársaságunk neve, látványa sokak szívét megdobogtatja. Ebben a gördülő csodában egymásra talált az Ikarus és a Malév, és szerencsére így azok is megtapasztalhatják ezt, akik annak idején lemaradtak erről az élményről.

Rába S22.217-6.2-003: Vasorrú Rába
Történelem

Rába S22.217-6.2-003: Vasorrú Rába

Ha csak annyit hallottunk volna róla, hogy vasorrú és bogi, rögtön arra asszociálhatnánk, hogy mai kisfilmünk főszereplője Boglárka, a kerékerdei illetőségű, seprűnyélen táncoló boszorkány. Erről szó sincs, hiszen továbbra is haszonjárművekről mesélünk!

Volkswagen Crafter teszt: Megéri cserélni?
Teszt

Volkswagen Crafter teszt: Megéri cserélni?

Alaposan megújult a Volkswagen Crafter. Az újdonságok sorában digitális műszeregységet, új fedélzeti információs és szórakoztató rendszert és gazdag biztonsági arzenált is találunk. Mit jelent mindez a mindennapokban, megéri lecserélni?

Renault Master L3H2: Feketeöves mester
Teszt

Renault Master L3H2: Feketeöves mester

Nap mint nap szürke eminenciásként róják az utakat. Tudjuk, hogy léteznek, minden nap találkozunk legalább egy példánnyal, mégsem vesszük igazán észre. Pedig hagyományosan kategóriájuk legpraktikusabb és legnagyobb egyedei közé tartoznak.