Hirdetés:

Habár Amerika nem a visszafogott, észszerű méretű járművek hazája, mégis távolról is jól látható sikert könyvelhetett el a Nissan az ottani mércével kompaktnak számító Hardbody pickuppal.

Három Frontier-generációval ezelőtt, az 1985 és 1997 között gyártott Nissan D21 Hardbody szolgálta a kompakt, robusztus és egyszerűen kezelhető pickupra vágyó amerikaiak munkáját és szabadidejét. Természetesen nem csak Kolumbusz Kristóf felfedezettjeinek nyújtott segítő kezet, hiszen alteregói az Antarktisz kivételével az egész világon sikeres karriert könyvelhettek el. Legtovább Mexikóban húzta, ahol Nissan Camiones álnéven 2008-ban zavarták le a gyártósorról. Nem hagyta figyelmen kívül a rivaldafény sem, hiszen a malibui vízimentők életéről szóló televíziós sorozatban jó ideig egy citromsárga, King Cab fülkés Nissan Truck segített a vízpart doyenjének, Mitch Buchannon hadnagynak mobilizálni a végtelenül csinos, fürdőruhás leánykákat.

„Keménytestű” becenevét a rendkívül ellenállóra tervezett, duplafalú platókonstrukció miatt kapta. A Hardbody a Nissan legelső járművei közül való, amelyeket teljes egészében a kaliforniai Nissan Design International, a mai Nissan Design America tervezőirodában álmodtak valósággá. A Nissan történelmének egyik legsikeresebb haszonjárművének tervezésére 1982-ben kaptak felkérést. Az elődeinél áramvonalasabb és formásabb pickupot a sajtó és az ügyfelek mellett az Industrial Designers Society of America is díjazta.

Egyszerű hátsókerék-hajtással vagy negyven kilométer/óra sebességig menet közben is kapcsolható összkerékhajtással kínálták. A vásárlók szimpla-, hosszított és duplafülkés változatok közül választhattak. A lendkerék, a felhúzható óraszerkezet, a feltekert befőttes gumi és a csillagmotor kivételével az erőforrások olyan széles palettája váltott magának ülőhelyet a kompakt pickup motorterébe, hogy szinte lehetetlen felsorolni. Maradjunk annyiban, hogy az 1,6 literes négyhengerestől a 2,3–2,7 literes, négyhengeres dízelmotorokon át a háromliteres V6-os benzinmotorokig számos erőforrás ketyegett a Nissan platósában. Terepen is megállta helyét a kitinpáncélos Nissan, amit a Baja 1000, Mint 400 és Gold Coast 300 versenyeken elért sikereivel írt bele az automobilok történelemkönyvébe.

Új Volkswagen ID. Buzz változatok: Csúcsra járatják
Bemutató

Új Volkswagen ID. Buzz változatok: Csúcsra járatják

Persze, persze lefelé is bővítették az ID. Buzz kínálatát, kisebb akkuval, olcsóbban is elérhető, de a legnagyobb feneket ők is az új zászlóshajónak kerítették. Izgalmas műszaki újdonságok várnak ránk, de azért még mindig erős korlátok között.

Knorr-Bremse fékalkatrészek: Biztonsági matekpélda
Technika

Knorr-Bremse fékalkatrészek: Biztonsági matekpélda

Nemhogy kiszámolni, megtippelni is nehéz, hogy a Knorr-Bremse által legyártott féktárcsák vajon hány haszonjárműben dolgoztak az évek során, és ezzel mekkora biztonsági pluszt eredményeztek. Ám a konkrét előnyöket szerencsére könnyebb számszerűsíteni.

Repülőkkel táncoló
Történelem

Repülőkkel táncoló

Főszereplőnk a hazai ipar egyik fénypontja, mégsem hallott róla szinte senki, és még kevesebben láthatták élőben munka közben.

MAN hTGX és önvezető teherautók: Hidrogénezett öntudatosság
Technika

MAN hTGX és önvezető teherautók: Hidrogénezett öntudatosság

Olajszőkítésről szó sincs! Csupán arról, hogy az MAN bemutatta hidrogénüzemű belső égésű erőforrással felvértezett hTGX teherautóját. Eközben önvezető prototípusaival is új mérföldkőhöz érkezett, amelyek végre felhajthattak az autópályára.

Új helyre költözik a Volvo
Háttér

Új helyre költözik a Volvo

Túlzás nélkül állíthatom, Magyarországon példa nélküli beruházást hozott tető alá Ecseren a Volvo Hungária Kft. Ez egyben azt is jelenti, hogy 25 évvel alapítása után költözik a XVII. kerületi Cinkotai úti bázisáról a svéd márka magyarországi importőre.

Itt elmondhatod a véleményedet!