Habár Amerika nem a visszafogott, észszerű méretű járművek hazája, mégis távolról is jól látható sikert könyvelhetett el a Nissan az ottani mércével kompaktnak számító Hardbody pickuppal.
Három Frontier-generációval ezelőtt, az 1985 és 1997 között gyártott Nissan D21 Hardbody szolgálta a kompakt, robusztus és egyszerűen kezelhető pickupra vágyó amerikaiak munkáját és szabadidejét. Természetesen nem csak Kolumbusz Kristóf felfedezettjeinek nyújtott segítő kezet, hiszen alteregói az Antarktisz kivételével az egész világon sikeres karriert könyvelhettek el. Legtovább Mexikóban húzta, ahol Nissan Camiones álnéven 2008-ban zavarták le a gyártósorról. Nem hagyta figyelmen kívül a rivaldafény sem, hiszen a malibui vízimentők életéről szóló televíziós sorozatban jó ideig egy citromsárga, King Cab fülkés Nissan Truck segített a vízpart doyenjének, Mitch Buchannon hadnagynak mobilizálni a végtelenül csinos, fürdőruhás leánykákat.
„Keménytestű” becenevét a rendkívül ellenállóra tervezett, duplafalú platókonstrukció miatt kapta. A Hardbody a Nissan legelső járművei közül való, amelyeket teljes egészében a kaliforniai Nissan Design International, a mai Nissan Design America tervezőirodában álmodtak valósággá. A Nissan történelmének egyik legsikeresebb haszonjárművének tervezésére 1982-ben kaptak felkérést. Az elődeinél áramvonalasabb és formásabb pickupot a sajtó és az ügyfelek mellett az Industrial Designers Society of America is díjazta.
Egyszerű hátsókerék-hajtással vagy negyven kilométer/óra sebességig menet közben is kapcsolható összkerékhajtással kínálták. A vásárlók szimpla-, hosszított és duplafülkés változatok közül választhattak. A lendkerék, a felhúzható óraszerkezet, a feltekert befőttes gumi és a csillagmotor kivételével az erőforrások olyan széles palettája váltott magának ülőhelyet a kompakt pickup motorterébe, hogy szinte lehetetlen felsorolni. Maradjunk annyiban, hogy az 1,6 literes négyhengerestől a 2,3–2,7 literes, négyhengeres dízelmotorokon át a háromliteres V6-os benzinmotorokig számos erőforrás ketyegett a Nissan platósában. Terepen is megállta helyét a kitinpáncélos Nissan, amit a Baja 1000, Mint 400 és Gold Coast 300 versenyeken elért sikereivel írt bele az automobilok történelemkönyvébe.
DAF teherautók menetpróbája: Segít takarékoskodni, ha hagyod
Kívülről egyetlen pici apró jelét mutatják annak, hogy megint vagy kilenc százalékkal takarékosabbá váltak a DAF XD, XF, XG és XG+ teherautói. Persze ehhez az is kell, hogy megrendeléskor ne mondjatok le az előnyöket biztosító felszerelésekről, valamint az, hogy használjad is azokat.
KiMAXolt újdonság
Rég volt már, amikor a Toyota ekkora méretű kishaszonjárművet kínált Magyarországon. Az új Proace Max nem finomkodik, rárúgja az ajtót a konkurenciára – teheti, mert mindene megvan ahhoz, hogy testvéreihez hasonló sikereket érjen el a nagyfiúk között.
Minibus Euro Test 2024 és Minibus of the Year 2025: Magyar versenyzővel Madridban
Első ízben indult egy magyar gyártó is a nagy európai minibuszteszten! A debreceni versenyző egyedüli dízelmotorosként az ára mellett egy másik nagy aduászt is tartogatott a tarsolyában.
Toyota Hilux teszt: Csak azért is megpróbáljuk legyőzni
Legendás nemcsak a pickupok között, hanem a járműgyártás egészét tekintve is a Toyota Hilux. Nagy teljesítményű dízelmotorral, automatikus váltóval és kényelmes belsővel kecsegtet, így jogosan merül fel a kérdés, hogy még mindig legyőzhetetlen?
Toyota Proace Van és Verso teszt: Így kell klónozni
Messze lekörözték ikertestvéreiket a hazai értékesítésekben a Toyota Proace Van és a Toyota Proace Verso modellek! A márka sikerének titkait elemző sorozatunkban ezúttal a közepes haszonjármű megújulásának részleteit vizsgáljuk meg közelebbről.
IAA Transportation 2024, 1. rész.: Sok kicsi sokra megy
Katasztrófaturisták itt láthatnak finoman fogalmazva is érdekes kezdeményezést Kínából, de legalább ugyanannyi lenyűgözően megdöbbentő újdonságot is ugyanonnan. Világpremierből, izgalmas koncepciókból is jutott az IAA Transportation 2024 kiállításra.