Hirdetés:

Ezer tonnát kell megmozdítani, esetleg olajfinomítót oltani vagy villámgyorsan járhatóvá varázsolni egy lápvidéket? Természetesen nem egy járművel, de mindháromra pompás választás a Mercedes-Benz Arocs. Jöjjenek a különleges csillagrombolók!

Írd és mondd, akár ezer tonnát is magabiztosan mozgásba lendít a túlméretes szállítmányok specialistájaként ismert Viktor Baumann fuvarozóvállalatnak közelmúltban átadott Mercedes-Benz Arocs SLT 4463 AS 8×6 nehézvontató. Amennyiben azt is hozzátesszük, hogy ekkora kaliberű rakományokat sosem bíznak egyetlen járműre, akkor a szerelvény össztömege máris jóval meghaladhatja ezt a bámulatos értéket. Az erőművész Arocs további kuriózuma, hogy családjának legelső képviselője, amelyet 2,3 helyett 2,5 méter széles fülke és összkerékhajtás jellemez. A szemfülesek máris protestálhatnak, hozzáteszem teljesen jogosan, hogy a 8×6-os hajtásképlet alapján nem is mindegyik tengely hajtott! Így igaz, azonban az erősített alvázzal és hajtáslánccal felvértezett Arocs lánykorában háromtengelyesként született. A két hátsó elé helyezett, kormányzott, de nem hajtott tengelyt utólag szerelték fel alá. Az így kialakult tridem tengelycsoport segít betartani a megengedett tengelyterheléseket. Amikor szükséges, a vonóerő növelése érdekében ballaszttal terhelhető a plató. Az egyediségnek mindig ára van, ezúttal ez időben is mérhető volt, hiszen az alapjármű születése után szűk egy évvel készültek el a kivételes nehézvontató átalakításával. Utóbbit a Mercedes-Benz Trucks speciális járműveket gyártó szabászata, a CTT vezényelte le. Nem elsőbálozók, tavaly adták át háromszázezredik különleges járművüket.

Komoly átépítés szükséges ahhoz, hogy a Mercedes-Benz Arocs SLT 4463 AS 8×6 nehézvontató élettartamát ezer tonnás vontatmányok se csorbítsák. A munkálatok során plusz egy tengelyt nyert és az Actros szélesebb fülkéjét is megkapta

Leszkanderezi a tüzet

A svájci Cressier településen található Varo olajfinomító naponta 68 ezer hordó, azaz 10,8 millió liter kőolaj feldolgozására képes. Jelenleg ez az alpesi ország egyetlen ilyen ipari létesítménye. Talán nem kell ecsetelni, mennyire speciális elvárásoknak kell itt megfelelnie egy tűzoltóautónak. Így érthető, hogy amikor a meglévő négy Mercedes-Benz tűzharcos mellé új oltójármű beszerzését tervezték, nem akármilyet, hanem a létező legjobbat keresték. Hamar megtalálták, azonban a Rosenbauer Modular Technology felépítmény alá komoly „alépítmény” szükséges. Olyan kell, ami elviseli az átlagosnál jelentősen nagyobb terhelést, egyúttal megbirkózik az erős szivattyúval, a hatékony habkeverő rendszerrel, valamint a méretesre dimenzionált vízágyúval is.

A négytengelyes Mercedes-Benz Arocs 3253 L két középső tengelye hajtott, az első és utolsó pedig kormányzott – ez a kialakítás a hagyományos négytengelyeseknél szűkebb fordulókört eredményez

A négytengelyes Mercedes-Benz Arocs 3253 L alváznak sikerült teljesítenie a feltételeket. A választásban szerepet játszott az Arocs kategóriájához képest kompakt mérete, ami jelentősen fokozza a 74 hektáros ipartelepen néhol elengedhetetlen jó manőverezőképességet. Első alkalommal kapott szerepet Svájcban, ám valamelyik repülőtéren kívül a Rosenbauer Stinger oltókar. Segítségével húszméteres magasságból harcolhatnak a kilencven méterre lévő lángokkal. Magától értetődő, hogy az oltókar végállás nélkül, 360 fokban forgatható. A rászerelt vízágyú percenként hatezer liter vizet zúdít a tűzfészekre, de szükség esetén habbal is megkínálhatja a mohó vörös kakast.

A Rosenbauer Stinger oltókarra szerelt vízágyú percenként hat köbméter vizet zúdít a lángokra

Szorgos tekercselő

Trükkös tengerparti föveny, alattomos lápvidék, feneketlen futóhomok vagy dermesztő hósivatag? Mindez a 8×8-as hajtásképletű, 14 R 20 méretű terepgumikkal felvértezett Mercedes-Benz Arocs 4148 számára semmiség! No, nem csak az összezárt differenciálokkal való leküzdésük, hanem a részben járhatóvá tételük sem. Mégpedig kevesebb, mint öt percen belül és egy 4,6×50 méteres szakaszon. Lehetetlen? De nem a ködös Albionban! Ugyanis miután a Arocs az egykaros, horgos HIAB konténeremelő felépítménnyel magára húzza a brit fejlesztésű FAUN Trackway berendezést, azonnal kiterítheti a lapokat. Természetesen nem kártyavárat épít, hanem a hernyótalpakhoz hasonlóan egymásba kapcsolódó alumínium lapokból „járdát”.

A Mercedes-Benz Arocs 4148 saját, közel 32 tonnás tömegével jól szemlélteti a FAUN Trackway által lefektetett „járószőnyeg” terhelhetőségét

Ezeket az Arocs egy derékszögben elforgatható tekercsen tárolja. Szállításkor értelemszerűen hosszában hordozza ezt, a lapok fektetésekor pedig keresztbefordítja. Habár a tekercselőművészt műszakilag 41 tonnára tervezték, legfeljebb 32 tonnás össztömeggel kell megbirkóznia a 12 fokozatú Mercedes PowerShift 3 automatizált váltóhoz kapcsolódó, 12,8 literes, hathengeres, 350 kilowattos (476 lóerő) dízelmotornak. A FAUN Trackway nem egyedülálló, de részleteiben innovatív rendszer a gumikerekes és hernyótalpas járművek magabiztos mozgása mellett szinte bárhol lehetővé teszi a helikopterek, repülőgépek le- és felszállásához szükséges ideiglenes leszállóhelyek kialakítását is. Mindebből a katonai szervezetek mellett többek között olyan civil felhasználók profitálhatnak, mint a közművek, az erdőgazdaságok, vagy éppen a bánya-, az olaj- és a gázipar. Sőt, a baleseteknél és természeti katasztrófáknál szorgoskodó mentőegységek is hasznát vehetik.

A filmfesztiválok szervezőinek álma? Dehogy, hiszen nem a vörös szőnyeg leterítésére tervezték

A Proace Max lehet a Toyota hatalomátvételének kulcsa
Teszt

A Proace Max lehet a Toyota hatalomátvételének kulcsa

Teljesen megújul idén a Toyota kishaszongépjármű-kínálata. Sőt, nemcsak az eddigi modellek kapnak új ruhát, hanem egy új családtag is érkezik. A Proace Max nagy testvérként teszi teljessé a Toyota fegyverarzenálját a piacvezető pozícióért vívott harcban.

Égi segítség
Történelem

Égi segítség

Nem csak a mágia gondoskodik a vitorlázórepülők égbe emelkedéséről! Ismerd meg a repülők elengedhetetlen társát, ezt a rendkívül varázslatos veterán csörlőt!

Renault Master menetpróba: Remek példa
Teszt

Renault Master menetpróba: Remek példa

Fél emberöltőnyit élt velünk a Renault Master előző nemzedéke, ez alatt a világ rengeteget változott. Alapjaiban megújulva viszi tovább elődei praktikumát, és a jól ismert, bevált dízelmotorok mellett végre valós villanymotoros alternatívát kínál.

B-ON Pelkan: Futurisztikus varázsdoboz négy keréken
Zöld jövő

B-ON Pelkan: Futurisztikus varázsdoboz négy keréken

Íme, a német postások egyedi elektromos kishaszonjárművének szellemi utódja, a B-ON Pelkan. Raktérkialakítása igazi úttörőnek számít, ugyanis a gyártó saját fejlesztésű, intelligens csomagadagolója hihetetlen időmegtakarítást eredményez használójának.