Hirdetés:

Két figyelemreméltó újdonságot is közszemlére tett a Hino a fenntarthatóság jegyében Tokióban. A Dutro Z EV akkumulátoros elektromos kishaszonjárművet és a Profia Z FCV Prototype üzemanyagcellás tehergépkocsit.

Japán egyik patinás, több mint nyolcvanéves múltra visszatekintő haszonjárműgyártója a Hino. A Toyota égisze alá tartozó márka a „Jobb világot és jövőt teremtünk azzal, hogy eljuttatjuk az embereket és az árukat a kívánt helyükre” szlogen alatt mutatta be termékeit, műszaki újdonságait és megoldásait a Japán Mobilitási Kiállítás néven újjászületett Tokiói Autószalonon. Standjának középpontjában egy rögtönzött rádióstúdió állt, amely közvetlenül adott tájékoztatást arról, hogy termékei és szolgáltatásai miként járulnak hozzá ügyfeleik mindennapos életének megkönnyítéséhez.

Ezek között kiemelt szerepet kapott a Dutro Z EV tisztán elektromos hajtású kishaszonjármű, amely rendkívül alacsony padlószintjével a rakodást és a ki-, illetve beszállást is jelentősen kényelmesebbé teszi. Így különösen jól megfelel a helyileg nulla károsanyag-kibocsátású házhoz szállítási feladatokra. Ráadásul a modellt mindjárt kétféle változatban is kiállította, az egyiket a fülkéből közvetlen átjárással hozzáférhető integrált felépítménnyel, a másikat pedig egy alumíniumból készült, oldalajtós dobozzal. Az első 4,7 méter hosszú, 1,7 méter széles és 2,3 méter magas, míg padlómagassága csupán 40 centiméter terhelten és 45 centiméter üresen. A 3,49 tonna össztömegű jármű hasznos teherbírása kereken egy tonna. A második pedig 4,7 méter hosszú, 1,9 méter széles és 2,5 méter magas, padlója a talajtól 42 centiméterre húzódik teljes terheléssel és 47 centiméterre üresen. Tegyük hozzá gyorsan, hogy ezek szintén kiváló értékek! A 3,46 tonna legnagyobb megengedett össztömegéhez 1,05 tonna hasznos terhelhetőség társul. Mindkét modell hajtásáról 50 kilowatt legnagyobb teljesítményű szinkron villanymotor gondoskodik, amelyet 40 kilowattóra kapacitású lítiumion-akkumulátor táplál energiával. Így a WLTP szerinti hatótávolságuk 150 kilométer, ami városi feladatokhoz többnyire elegendő. A Dutro Z EV modellel tesztvezetés keretében alaposabban is megismerkedhettek a látogatók.

A Hino Dutro Z EV kishaszonjármű a klasszikus távol-keleti felépítést társítja a tisztán elektromos hajtással

A praktikus kishaszonjármű mellett pedig a Toyota Motor vállalattal közösen kifejlesztett Profia Z FCV Prototype háromtengelyes, dobozos teherautó állt. A 12 méter hosszú, 2,5 méter széles és 3,8 méter magas, 25 tonna legnagyobb megengedett össztömegű járművet a Toyota üzemanyagcellás hajtásával látták el. A szinkron villanymotorral és lítiumion-akkumulátorral felszerelt prototípus az új, 700 bar nyomású hidrogéntartályainak köszönhetően akár hatszáz kilométert is megtehet vegyes, városközi és városi alkalmazásban. Mindemellett a Hino teljes körű szaktanácsadást is nyújt ügyfeleinek az elektromos haszonjárművek üzemeltetésével, flottamenedzselésével és a töltők telepítésével kapcsolatosan.

Szemben a jogszabályok által generált kihívásokkal
Háttér

Szemben a jogszabályok által generált kihívásokkal

Tökéletesen rávilágított a Toyota magyarországi importőrének évindító sajtótájékoztatója arra, milyen helyzetben vagyunk. Ha a világ legnagyobb autógyártója is az értékesítések visszafogásában látja a megoldást, akkor tényleg jó irányba haladunk?

Scania 45 R A4x2NA teszt: Kiváltható a V8?
Teszt

Scania 45 R A4x2NA teszt: Kiváltható a V8?

Csodás hangú csúcsdízel helyett konnektorhoz láncolt villany-teherautó?! Úgy vélem, itt az ideje, hogy kicsit körbejárjuk, mit jelent az elektromos átállás, és milyen műszaki megoldásokat kínál erre a svéd prémiummárka.

Bluebus 6m IT3 teszt: Francia cukiság a spanyol fővárosban
Teszt

Bluebus 6m IT3 teszt: Francia cukiság a spanyol fővárosban

Színe és neve is kék, lelke pedig tiszta fehér, mert minden porcikájából sugározza, hogy személyszállításra született. Sajnos a francia trikolórt teljessé teszi a messziről jól láthatóan lengetett vörös zászlóval. Ilyen a francia életérzés piciben?

Használt Renault Trucks haszongépjárművek: Egy kamion két élete
Háttér

Használt Renault Trucks haszongépjárművek: Egy kamion két élete

Tudtátok, hogy a Renault Trucks használtgépjármű-értékesítési elvei példaértékűek? A felelős nyersanyag-gazdálkodás jegyében mindent megtesznek, hogy teherautóik minél tovább használatban maradjanak – most pedig egy akcióval is támogatják ezt!

Megmutatjuk, milyen egy járműgyár
Háttér

Megmutatjuk, milyen egy járműgyár

Láttad már, hogy készülnek a járművek? Van öt perced? Ha az első kérdésre nem, a másodikra viszont igen a válaszod, akkor most figyelj! A KIA szlovákiai gyára szupertitkos, nem készülhet benne, sem fotó, sem videó. Mi viszont szereztünk felvételeket!

Aveuro eSprinter teszt: Mennyit akar a szarka?
Teszt

Aveuro eSprinter teszt: Mennyit akar a szarka?

Rendkívül igényes részletek és a Mercedes-Benz kiváló hajtáslánca állnak szemben a befejezetlen és átgondolatlan megoldásokkal. Az Aveuro városi mindenese egyszerre iskolabusz, igényes reptéri transzfer és mozgáskorlátozottakat szállító kistérségi segéd.