Hirdetés:

Két figyelemreméltó újdonságot is közszemlére tett a Hino a fenntarthatóság jegyében Tokióban. A Dutro Z EV akkumulátoros elektromos kishaszonjárművet és a Profia Z FCV Prototype üzemanyagcellás tehergépkocsit.

Japán egyik patinás, több mint nyolcvanéves múltra visszatekintő haszonjárműgyártója a Hino. A Toyota égisze alá tartozó márka a „Jobb világot és jövőt teremtünk azzal, hogy eljuttatjuk az embereket és az árukat a kívánt helyükre” szlogen alatt mutatta be termékeit, műszaki újdonságait és megoldásait a Japán Mobilitási Kiállítás néven újjászületett Tokiói Autószalonon. Standjának középpontjában egy rögtönzött rádióstúdió állt, amely közvetlenül adott tájékoztatást arról, hogy termékei és szolgáltatásai miként járulnak hozzá ügyfeleik mindennapos életének megkönnyítéséhez.

Ezek között kiemelt szerepet kapott a Dutro Z EV tisztán elektromos hajtású kishaszonjármű, amely rendkívül alacsony padlószintjével a rakodást és a ki-, illetve beszállást is jelentősen kényelmesebbé teszi. Így különösen jól megfelel a helyileg nulla károsanyag-kibocsátású házhoz szállítási feladatokra. Ráadásul a modellt mindjárt kétféle változatban is kiállította, az egyiket a fülkéből közvetlen átjárással hozzáférhető integrált felépítménnyel, a másikat pedig egy alumíniumból készült, oldalajtós dobozzal. Az első 4,7 méter hosszú, 1,7 méter széles és 2,3 méter magas, míg padlómagassága csupán 40 centiméter terhelten és 45 centiméter üresen. A 3,49 tonna össztömegű jármű hasznos teherbírása kereken egy tonna. A második pedig 4,7 méter hosszú, 1,9 méter széles és 2,5 méter magas, padlója a talajtól 42 centiméterre húzódik teljes terheléssel és 47 centiméterre üresen. Tegyük hozzá gyorsan, hogy ezek szintén kiváló értékek! A 3,46 tonna legnagyobb megengedett össztömegéhez 1,05 tonna hasznos terhelhetőség társul. Mindkét modell hajtásáról 50 kilowatt legnagyobb teljesítményű szinkron villanymotor gondoskodik, amelyet 40 kilowattóra kapacitású lítiumion-akkumulátor táplál energiával. Így a WLTP szerinti hatótávolságuk 150 kilométer, ami városi feladatokhoz többnyire elegendő. A Dutro Z EV modellel tesztvezetés keretében alaposabban is megismerkedhettek a látogatók.

A Hino Dutro Z EV kishaszonjármű a klasszikus távol-keleti felépítést társítja a tisztán elektromos hajtással

A praktikus kishaszonjármű mellett pedig a Toyota Motor vállalattal közösen kifejlesztett Profia Z FCV Prototype háromtengelyes, dobozos teherautó állt. A 12 méter hosszú, 2,5 méter széles és 3,8 méter magas, 25 tonna legnagyobb megengedett össztömegű járművet a Toyota üzemanyagcellás hajtásával látták el. A szinkron villanymotorral és lítiumion-akkumulátorral felszerelt prototípus az új, 700 bar nyomású hidrogéntartályainak köszönhetően akár hatszáz kilométert is megtehet vegyes, városközi és városi alkalmazásban. Mindemellett a Hino teljes körű szaktanácsadást is nyújt ügyfeleinek az elektromos haszonjárművek üzemeltetésével, flottamenedzselésével és a töltők telepítésével kapcsolatosan.

Renault Master menetpróba: Remek példa
Teszt

Renault Master menetpróba: Remek példa

Fél emberöltőnyit élt velünk a Renault Master előző nemzedéke, ez alatt a világ rengeteget változott. Alapjaiban megújulva viszi tovább elődei praktikumát, és a jól ismert, bevált dízelmotorok mellett végre valós villanymotoros alternatívát kínál.

MAN Lion's City 12 E LE: Különösen fontos személyeknek
Teszt

MAN Lion's City 12 E LE: Különösen fontos személyeknek

Legutóbbi bajnokunk most alacsonybelépésű elővárosiként próbált szerencsét. Bár hátul elférne egy „rendes” híd is, megőrizte a belvárosiak portáltengelyét, és a normál padlószint alá sem zsúfoltak be több akkut. Tud akkor bármi újat mutatni?

Téli tűzkő
Hírek

Téli tűzkő

Egész évben optimális tapadást biztosítanak az enyhe téli időjárásra optimalizált Firestone Roadhawk Winter Steer kormányzott, valamint hajtott tengelyekre szánt Roadhawk Winter Drive gumiabroncsok.

Volkswagen ID.5 GTX: Népsportoló
Teszt

Volkswagen ID.5 GTX: Népsportoló

Zwickauból, a Trabant szülővárosából származik. Mégsem kell bele negyvenes keveréket kotyvasztanunk, hiszen nem kétütemű, hanem elektromos. Sőt, a kékes füstöt eregető, harsány hengerpár helyett két villanymotor lesi hangtalanul talpunk rezdüléseit.

B-ON Pelkan: Futurisztikus varázsdoboz négy keréken
Zöld jövő

B-ON Pelkan: Futurisztikus varázsdoboz négy keréken

Íme, a német postások egyedi elektromos kishaszonjárművének szellemi utódja, a B-ON Pelkan. Raktérkialakítása igazi úttörőnek számít, ugyanis a gyártó saját fejlesztésű, intelligens csomagadagolója hihetetlen időmegtakarítást eredményez használójának.

Haszonjárművek baleseti statisztikái: Egy pillanat műve
Háttér

Haszonjárművek baleseti statisztikái: Egy pillanat műve

Visszafordíthatatlan károkat okoznak a halálos közúti balesetek világszerte. A legfrissebb uniós statisztikák szerint a többségük kedvező látási viszonyok közepette, országúton és még csak nem is kereszteződések sűrűjében következik be.