December közepétől a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. jóvoltából az utazóközönség egy éven át, hét helyszínen teheti próbára két 12 méteres, üzemanyagcellás busz kényelmét, valamint képességeit.
Jelentősen befolyásolják majd a tartósteszt eredményei az üzemanyag-cellás autóbuszok jövőbeli beszerzéseit. A budapesti agglomerációban, valamint hat vidéki nagyvárosban menetrend szerinti forgalomban közlekedő autóbuszok tankolásában, valamint a kísérleti projektben a Linde Gáz Magyarország, valamint a Messer Hungarogáz a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA partnere. A 89 utas kényelmes szállítására tervezett Solaris Urbino 12 hydrogen egy hetven kilowatt teljesítményű üzemanyagcellával termel energiát a hátsó tengely meghajtásáért felelős villanymotor számára. Az összesen 1560 liter űrtartalmú kompozit tartályokban 36,8 kilogramm hidrogént tárolhat, amivel 400-450 kilométert hagyhat maga mögött. Debrecenben, majd két hónapos váltásokkal Miskolcon, Kecskeméten, Kaposváron, Zalaegerszegen, valamint Győrben tesz majd látogatást. A hatvan kilowattos üzemanyagcellával, valamint 44 kilowattórás lítium-titanát (LTO) akkumulátorral felvértezett, 180 kilowatt teljesítményű Toyota–Caetano H2.City Gold pedig Budapest környékén szállítja majd a legfeljebb 73 utasát. Egy tankolással 37,5 kilogramm hidrogént tölthet a tartályaiba, amivel nagyságrendileg négyszáz kilométeres hatótávra képes.

Knorr-Bremse EconX: Szeretnéd tudni a megfiatalodás titkát?
Már-már a bölcsek köve ez! Ha a felhasználók nem is, de járműveik megfiatalodhatnak a felújított, gyárival megegyező minőségű EconX komponensekkel. A sokat futott és megviselt haszongépjármű-alkatrészeket a Knorr-Bremse szó szerint újjávarázsolja.

Bluebus 6m IT3 teszt: Francia cukiság a spanyol fővárosban
Színe és neve is kék, lelke pedig tiszta fehér, mert minden porcikájából sugározza, hogy személyszállításra született. Sajnos a francia trikolórt teljessé teszi a messziről jól láthatóan lengetett vörös zászlóval. Ilyen a francia életérzés piciben?

Minibus Euro Test 2024 és Minibus of the Year 2025: Magyar versenyzővel Madridban
Első ízben indult egy magyar gyártó is a nagy európai minibuszteszten! A debreceni versenyző egyedüli dízelmotorosként az ára mellett egy másik nagy aduászt is tartogatott a tarsolyában.

Mercedes-Benz eCitaro Fuel Cell tesztbusz: Ingyen próbálhatod ki ezt az üzemanyagcellás autóbuszt Budapesten
Három ajtó, két hajtott tengely, 500 kilowatt csúcsteljesítmény, nagy kapacitású akkumulátorok és üzemanyagcellás hatótávnövelő rendszer. És ez csak néhány paraméter a Magyarországon vendégeskedő Mercedes-Benz eCitaro Fuel Cell adatlapjáról.

Felfedhetjük a győztest
Ezért nem tudtál aludni sem te, sem én az elmúlt hónapokban. Mi május óta hordozzuk ezt a titkot, ti azóta várjátok az eredményt. Azonban most már megoszthatjuk veletek is, ezért elmondom, hogy melyik autóbusz érdemelte ki a Bus of the Year 2025 díjat.

MAN és NEOPLAN buszok menetpróbája: Ilyen kényelemben ritkán utazhatsz!
Csodás környezetben, az Alpok kanyargós hegyi útjain próbáltuk ki, mit tudnak ma az MAN és a NEOPLAN autóbuszai. Sajnos nem született mindenki egyenlőnek, nem minden érintett örülhet ugyanolyan nagy horderejű újdonságoknak. Azonban egy kis figyelem mindenkinek jutott! Részletesen mesélünk mai videónkban a gépészet, az elektronikus-elektromos rendszer és a biztonsági arzenál újdonságairól az MAN Lion’s Coach […]