Látványos cirkuszi mutatvánnyal népszerűsíti új elektromos kishaszonjárművét az IVECO. Összeszedték, amit a gyárudvaron találtak és egy 3,5 tonnás eDaily után kötötték.
Természetesen ennél precízebb akcióról van szó. Valósággal eltörpült a kis villanyfurgon a mögötte tornyosuló csőrös IVECO Strator X-WAY nyergestől, ami egy hét tonna ballaszttal és ötventonnás Hitachi ZX490LCH-6 lánctalpas markológéppel terhelt mélyágyas félpótkocsit vontatott. Hozzájuk rögzítve egy teljes terheléssel felvértezett, négytengelyes IVECO X-Way billencs, valamint egy Angloco Highlander Protector repülőtéri tűzoltójármű várta, hogy végre megmozdítsák.
Az eredmény nem maradt el. A szorgos talján több mint harminc méterre vontatta el a 153,58 tonnás szerelvényt. Ez új Guinness világrekordnak számít az elektromos furgonok között! Mindehhez bőven elegendőnek bizonyult a 140 kilowattos villanymotor négyszáz newtonméteres csúcsnyomatéka, amit az eDaily két percig biztosít. Utána lecsökkenti a teljesítményét 90 kilowattra, valamint forgatónyomatékát 220 newtonméterre. A legnagyobb kihívást az jelentette, hogy az eddigi rekordtartókkal ellentétben a villanyfurgon csupán hátsókerék-hajtású. Ezért fennállt a veszélye, hogy a szerelvény megmozdításakor elvesztik tapadásukat a gumiabroncsok, de szerencsére nem így történt, hanem új csúcs született.

Keleti kihívó
Két érdekesnek tűnő villanyfurgonnal érkezik hazánkba a kínai Farizon márka. A rövid bemutatkozás alapján bizony akad ígéretesnek tűnő paraméter az ajánlatukban, első benyomásainkat összefoglaltuk nektek. A videóban emlegetett anyagokat, vagyis a modern London villanyos taxijából épített áruszállító tesztjét, valamint a Ford versenyfurgonjainak történelmét itt olvashatod el:Viktoriánus erkölcsök?! – LEVC VN5 teszt Szupernagyi furgonjai – Ford […]

IAA Transportation, 4. rész: 2025 teherautós újdonságai
Szinte minden az elektromos és üzemanyagcellás hajtásokról szólt a hannoveri seregszemlén. Ezért a következő percekben jóformán csak zöldségeket fogunk beszélni – miközben áttekintjük, kitől mire számíthatunk idén a nehéz-teherautók kategóriájában.

IFA és Csepel teherautókra méretezett utak országa vagyunk
Itt a tavasz, meg is jelentek a kátyúk az utakon. A kivitelezési árazásokat ne firtassuk, azonban az úthibák kialakulásának egyébként sem az a legfőbb oka, hogy kilopnak vagy kispórolnak belőlük valamit.

Új Volvo VNR: Érkezik a vadonatúj Volvo VNR
Sokoldalú és mozgékony az új, legkisebb csőrös orrú Volvo. Elődjéhez képest javult a tüzelőanyag-hatékonysága, biztonsága és légellenállása is.

Western Star 4900SF túlméretes szállítmánnyal: Bomba jó helyre került
Szó szerint nehéz feladatot kapott egy Western Star, amikor a második világháború egyik legnagyobb repülőgépének szállítására kérték fel.

MAN TGE Next Level teszt: Csillag született!
Találós kérdés! Melyik az a jármű, ami a kicsik között az egyik legnagyobb, mégis népes családja messze legkisebb tagja? Természetesen a megújult MAN TGE Next Level kishaszonjármű, ami külsőleg kevésbé, belső értékeiben azonban szó szerint szintet lépett! Ezért nem egy, hanem rögtön két példányát is alaposan próbára tettük.