Egykor számunkra is jól csengett a Steyr márkanév, gondoljunk csak a korabeli Csepel teherautók legendásan megbízható motorjainak licencére. Mára azonban feledésbe merült a nemrég még az MAN égisze alá tartozó márka, de hamarosan újra feltámadhat hamvaiból a Steyr Automotive.
A hannoveri IAA Transportation 2022 kiállításon bemutatták egy elektromos autóbusz prototípusát, valamint villanyos kishaszonjárművük tanulmánymodelljét. Legelső lépésben megtervezik a platformot, amire a furgon, illetve a szimpla- vagy duplafülkés felépítményezhető változat épül majd. Eleinte a 3,5 tonna össztömegű változatra koncentrálnak, amit később egy 4,25 tonnás követhet. Kezdetektől két raktérhosszúságot szeretnének kínálni, az L2H2 furgon legfeljebb 3,35 méter, az L3H2 pedig 4,3 méteres tárgyakra csukhatja rá szemérmesen a hátsó ajtót. Természetesen idővel további változatokkal bővítik majd a kínálatot. Szeretnék magasra helyezni a mércét a hatótávolság, teherbírás, robusztusság és teljes birtoklási költség tekintetében is. A gyártás beindítását 2024 közepére, a szén-dioxid-semlegességet valamivel későbbre tervezik. Akár négy, egyenként 50 kilowattórás akkumulátorcsomaggal is útjára engedhetik majd a kis villanyost, ami a gyakorlatban 120–480 kilométeres hatótávolságot jelenthet. Kifejlesztettek hozzá egy bárki számára letölthető alkalmazást, ami egy kiválasztott útvonalon szimulációt végezve segít kiválasztani az ehhez megfelelő Steyr kishaszonjárművet. A villanybuszoknál 6, 9 és 12 méteres hosszúságban és 100–250 kilométeres hatótávolságban gondolkodnak. Még nincs pontos dátum, de 2024 második felére elképzelhetőnek tartják a gyártás beindítását. Természetesen akadálymentes és alacsonypadlós konstrukciókat várhatunk a remélhetőleg hamarosan újra régi fényében tündöklő Steyr autógyártól.