Danubius hullámain szállítják Passauba a dunaharaszti gyárból kigördült Schwarzmüller félpótkocsikat. Mindemellett egy különleges billenccsel szeretnék növelni befolyásukat a francia piacon az osztrákok.
Dunaharasztiból 35 pótkocsi érkezett Freinbergbe, a Schwarzmüller-csoport osztrák központjába. És akkor mi van? – kérdezhetnék türelmetlen olvasóink. Jogosan, hiszen ennek valóban nincs sok hírértéke. Azonban, ha azt is hozzátesszük, hogy ezek a félpótkocsik első alkalommal utaztak hajón a passaui kikötőbe, akkor már felkelti szunnyadó érdeklődésünket. Nem is akárhogyan, hiszen saját tengelyeiken tették meg az utat Dunaharasztiból a budapesti kikötőbe, ahol felgördültek a bolgár zászló alatt közlekedő, száz méter hosszú Ro-Ro hajóra. Kereken 575 folyami kilométert követően Passauból egy-egy nyerges vontató segítségével indultak útnak délnémet vagy osztrák célállomásukig. A tíz hónapnyi előkészületet követően annyira gördülékenyen sikerült a premier, hogy szó szerint semmi sem állhatja útját a hazánkban készülő pótkocsik német partra szállásának. Évente hat-nyolc hajót terveznek indítani, egyszerre 40 pótkocsi is elfér rajtuk, sajnos a megák továbbra is a közútra szorulnak. Az intermodális, azaz a kombinált közúti és vízi (vagy vasúti) szállítás előnyeit nem kell ecsetelni. Környezetkímélőbb, csökkenti az utak terhelését, ráadásul olcsóbb és pontosabban tervezhető, mint a tisztán közúti alternatíva. A közeljövőben nemzetközi szinten is megreformálhatja a járműlogisztikát a folyami szállítás.
Szintén érdekes hír, hogy a gallok kedvében szeretne járni a Schwarzmüller-csoport. Egy különleges hátsó ajtóval kialakított billenőplatós félpótkocsit terveztek a francia piacra. A pótkocsi különlegességét a hidraulikus munkahengerekkel nyitható hátfal jelenti. Ez nem csak ürítéskor, hanem bármikor kinyitható, ezzel szabad teret engedve a nagyobb szikláknak, illetve hosszabb rakománynak. Természetesen önmagában ez még nem lenne olyan eget rengető újdonság, ha nem lehetne a hátfalat oldalra kétfelé is nyitni. A kétszárnyú ajtónak köszönhetően, hidraulikus rendszer nélkül is kihasználható a billenőplató teljes szélessége, valamint hossza. Azonban még ezt is megfejelték a furfangos osztrákok! Két tolóajtócskát terveztek a hátfalra, ami lehetővé teszi az aszfalt adagolását kisebb útjavításoknál. Így a billencs pótkocsik Unimogjával nemcsak ömlesztett anyagok, hanem nehéz sziklák, hosszú rakomány, valamint forró bitumen is szállítható. Tavaly, első alkalommal a Schwarzmüller-csoport történelmében, meghaladta a forgalom a négyszáz millió eurót. Eközben 9962 pótkocsit gyártottak, idén jó eséllyel átléphetik a tízezres példányszámot.
Külön-külön más gyártóknál is megtalálhatók ezek a hátfalfunkciók. Azonban így együtt, kizárólag a Schwarzmüller billencseknél