Hirdetés:

Ki ne emlékezne az 1980-as évek egyik ikonikus teherautójára, az IVECO TurboStar típusra? Ha máshonnan nem, akkor a T.I.R. című filmsorozatból biztos sokaknak ismerős. E legenda előtt tiszteleg az IVECO S-Way TurboStar különleges kiadás.

Idén a kamion-Európa-bajnokság misanói versenyhétvégéjén egy kivételes meglepetés is várta a lelkes nagyközönséget. Itt leplezte le ugyanis az IVECO az S-Way TurboStar különleges kiadású modellt. Tervezőit a ’80-as évek igazi sztárja, az 1984-ben bemutatott TurboStar ihlette meg, amelyre nemcsak az olasz márka volt méltán büszke, hanem azok is, akik vezették. Az akár 309 kilowatt teljesítményű (420 lóerős), V8-as motorral, később pedig 353 kilowattos (480 lóerős) kivitelben is elérhető típust több mint ötvenezer ügyfél választotta akkoriban.

Jól látszik, hogy mennyi jellegzetes stíluselemet átültettek az eredeti TurboStar típusról az új kiadásra

Ezt az örökséget ötvözi a mai S-Way korszerű megoldásaival a különleges kiadás. A modell külső stílusát az egykori TurboStar jellegzetes vörös és ezüstszínű árnyalatai határozzák meg, kétoldalt a sárga, vörös és kék csíkok még hangsúlyosabb és dinamikusabb megjelenítésével. A fülke belsőterében a vörös és szürke színek mellett az ülések eredetivel megegyező plüsskárpitozása, valamint a műszerfalon, az üléseken és a fekhelyen díszelgő egykori logó idézi a legendást őst. Ráadásul a TurboStar korának számos tartozéka is elérhető az új kiadáshoz, például a krómozott csövek a fülke hátulján és az oldalszoknyák alatt, valamint a krómozott keréktárcsák és kilincsek. Ezenkívül még számos eleme fémesen csillog a hűtőrácstól a tükörburkolatokon, illetve légkürtökön át a külső napellenzőig, és persze kiegészítő fényszórók is sorakoznak a tetőn. Sőt, az előd hátsó oldalablakait fedő jellegzetes, szinte már védjegynek tekinthető fekete rácsot is átültették az új modellre.

Persze a hátsó oldalablakok „uborkaszeletelője” sem maradt el a TurboStar reinkarnációjakor

Az S-Way TurboStar fülkéje alatt természetesen a típus jelenlegi legerősebb motorja, a 419 kilowattos, azaz 570 lóerős Cursor 13 dolgozik a 12 fokozatú Hi-Tronix automatizált váltóval társítva. A modell felszereltségét pedig teljesen LED-es fényszórók, vezetési stílust kiértékelő rendszer, éberségfigyelő, abroncsnyomás-kijelző, automatikus légkondicionáló, álló helyzeti légkondicionáló, navigáció, telematikai fedélzeti egység és IVECO Hi-Cruise előrelátó hajtásláncvezérlés is gazdagítja.

Az IVECO S-Way TurboStar különleges kiadás kiváltságos járművezetői tehát éppolyan büszkék lehetnek majd munkaeszközükre, mint jó harminc évvel ezelőtt a TurboStar teherautók volánja mögött ülő kollégáik.