Hirdetés:

Amikor elkezdtük összeállítani az idei listát az International Van of the Year 2022 díjra, akadt egy kis bizonytalanság. Most akkor együtt vagy külön szerepeljen a Mercedes-Benz Citan és a Renault Kangoo a szavazólapon. Úgy döntöttünk, ez a két jármű szorosan összetartozik, együtt nyerjenek vagy bukjanak el a megmérettetésen.

Már tudjuk, győztek! Többek között azért is, mert bár azonos génekkel rendelkeznek, mindkét márka tudott hozzáadni olyan új értékeket, egyéniséget, amelyek által gazdagítják az európai kishaszonjárművek piacát. Gyorsan hozzátéve, hogy már jóval a csillagos hugica előtt született egy másik testvér is, a Nissan-változat. Kezdetben Kubistar, majd NV250 jelöléssel, ami helyett ezentúl majd Townstar néven gördülnek le a szerelőszalagról. A Nissan nem igazán az európai piacot célozza meg, és sorozatgyártása is csak később kezdődik, ezért nem számoltunk vele a kandidálók sorában.

Az elődök

Sűrű év volt, sokféle módon találkoztunk a végül is díjnyertes párossal, és alapos ismeretek birtokában hozhattuk meg döntésünket. A Renault Kangoo nyáron már Budapesten is vendégeskedett, erről részletesen írtunk is. Az elektromos Kangoo és üzemanyagcellás Master apropóján – erről majd külön beszámolunk – körbenézhettünk a Kangoo-gyárban, a kis francia település, Maubeuge határában. Ahol csak ámultunk, hogyan is megy ez manapság. A Citan a zsűrinek Hamburgban mutatkozott be, majd november végén a magyarországi bemutatóján is megszemléltük.

A mifelénk ismeretlen Nissan NV250, azaz a kifutó generáció japán tagja

Maubeuge

A világ egyik legkorszerűbb kishaszonjármű-gyára. A Renault-csoport ékköve, mára Kangoo-specialista, amely teljes gőzzel ontja a járműveket. Közel százezret 2020-ban! Immár tíz éve tisztán elektromos hajtással is készülnek a „kenguruk”. Egyelőre a második és a harmadik nemzedéket is építik egyszerre. A vörös robotok a régi karosszériát állítják össze, a közvetlenül melléjük telepített narancssárga színűek az újakat. Ember sehol, a karosszériaelemek összeállításának hatékonysága szinte tapintható. Valamikor 2022 második felében tisztul majd a kép, akkortól már csak az új generáció járművei gördülnek le a szerelősorokról. A jelenleginél akár lényegesen nagyobb kapacitásra is képes a gyár, beleértve a tisztán elektromos járművek előállítását is. Nem aggódnak a jövő miatt…

Maubeuge, a gyár, ahol a három márka egy szerelőszalagon készül

Hamburg

Új vezetőt neveztek ki a Mercedes-Benz Vans divízió élére: Marcus Breitschwerdt pár hónapja tölti be ezt a pozíciót. Így egyfajta bemutatkozása is volt Hamburgban, amikor fogadta sajtós csapatunkat és egy kellemes vacsora keretei között beszélgethettünk az új járműről. Annak még jobban örültünk, hogy aztán a következő napon szinte csak vezettünk. Mindenféle változatot, felszereltséget kipróbáltunk. Azt mérlegelhettük, hogy mi az, amit a Mercedes-Benz hozzáad, amitől ez igazi csillagos járművé válhat. Ezeket nem győzték hangsúlyozni, helyenként indokolatlanul háttérbe szorítva a tényt, a közös gyökereket. Már a külső megjelenésben is hangsúlyos a különbség, a homlokfelületet alaposan átszabták, de belül is megfigyelhetők a sajátos jegyek. Az információs technológia legújabb fejlesztései, a széria biztonsági rendszerek egy polccal magasabbra helyezik a munkaeszközt elődjéhez képest.

A Citan Hamburg utcáin

Budapest

November végére megérkezett a Citan hazánkba, Budapestre is. A Mercedes-Benz Hungária Kft. látványos színpadi show keretében mutatta be az autót a sajtónak, az üzleti világnak. Hamarosan a széles nyilvánosság is láthatja a Mercedes-Benz márka IVOTY 2022 trófeás büszkeségét. A remények szerint az elődjénél lényegesen nagyobb sikerrel…

A Citan magyarországi bemutató

Jövőre, 2022-ben ünnepli 25. születésnapját a Renault Kangoo. A kengurubébiből igazi világsztár lett, nevét mára a világ szinte minden szegletében ismerik. Legújabb változata rombuszos és háromágú csillagos emblémával is megérdemelten jutott a csúcsra.