Hirdetés:

Alig másfél éve mutatkoztak be az MAN TG-család átfogóan megújult tagjai, máris újabb innovációkkal korszerűsíti ezeket a gyártó. Így még biztonságosabb, hatékonyabb és digitálisabb lehet a TGX, a TGS, a TGM, illetve a TGL típus.

Olyannyira felgyorsult a műszaki fejlődés és a verseny a haszonjárműiparban, hogy ha egy gyártó nem látja el a termékeit egy kiadósabb innovációs csomaggal legfeljebb másfél vagy kétévente, akkor lemarad a vetélytársaktól. Ezért idén ősszel, illetve a jövő év első hónapjaiban az MAN számos újítást tesz elérhetővé a még mindig élenjáróan korszerűnek számító TG-családjához.

A tavaly februári nagy leleplezés alkalmával sokan hiányolták a külső tükröket helyettesítő kamerákat. Nos, az oroszlános gyártó most pótolja ezt. Így októbertől rendelhető egy öt külső kamerából álló rendszer, amelynek képeit az A oszlopokon elhelyezett nagy felbontású kijelzőkön és a médiarendszer képernyőjén tekintheti meg a járművezető. A rendszer a sebességtől, a kormány elfordulási szögétől és a menetiránytól függően automatikusan vált a különféle nézetek között, amelyek a bekanyarodást segítő képet is adnak.

A kamerák olyan nézeteket is adnak, amelyek jó rálátást nyújtanak a jármű melletti holtterekre

Szintén a biztonságot fokozza az új ütközésmegelőző segédrendszer, amely sávváltáskor ütközésveszélyt érzékelve aktív ellenkormányzással beavatkozik. Továbbá az új MAN CruiseAssist funkció önállóan képes kormányozni, fékezni és gyorsítani a TGX és a TGS típust autópályán, illetve gyorsforgalmi utakon. Az MAN Individual részleg fény- és hangjelzéssel figyelmeztető, bekanyarodást támogató kamerás rendszere pedig utólag is beszerelhető akár idősebb járművekbe is. Így ezek is eleget tehetnek az egyre több európai városban erre vonatkozóan bevezetett jogszabályi kötelezettségnek.

A fejlesztők a tüzelőanyag-hatékonyság javítására is nagy figyelmet fordítottak. Ezt szolgálja a dinamikus nyomatékszabályzás és szabadon gurításkor a még kisebb alapjárati fordulatszám. Ehhez társul a 12 fokozatú, még hatékonyabb MAN TipMatic automatizált sebességváltó, valamint a külső tükrök elhagyásával és a GM, illetve GX fülkékhez kínált új külső napellenzővel csökkentett légellenállás, illetve a kisebb súrlódási veszteségű új motorolaj. Mindezek együttesen akár 3,7 százalékkal is mérsékelhetik a D26 motor tüzelőanyag-felhasználását. Jövő év elejétől pedig az MAN összes motorja teljesíti majd az Euro VIe normát.

Az MAN Driver App okostelefonos alkalmazás is sok hasznos funkcióval bővült

A TG-család persze a digitalizálás terén is határozottan menetel előre. Kibővült a távolról végezhető termékfrissítéseinek választéka, így az MAN Now használatával már például új váltóvezérlő programok vagy a domborzathoz előrelátón igazodó hajtásláncvezérlés is szervizlátogatás nélkül telepíthető. Ezenkívül új funkciókkal gyarapodott az ingyenes MAN Driver App járművezetői alkalmazás, valamint megújult a gépkocsivezető és a jármű teljesítményét kielemző MAN Perform. Az MAN ServiceCare Center pedig meghibásodást észlelve rögtön kapcsolatba lép az ügyféllel egy esetleges leállás megelőzése érdekében. Hiszen a haszonjárműveknek éppúgy állandó pörgésben kell maradniuk, mint az MAN fejlesztőinek.

Itt elmondhatod a véleményedet!