Egyes hangok a Ford késlekedését kérik számon a valóban kissé visszafogott villamosítási tempója miatt. Én viszont azok oldalán vagyok, akik szerint patikamérlegen kiszámított ez az időzítés, az E-Transit hamarosan kezdődő érája.
Pont akkorra válik széles körben kaphatóvá (és Törökországban nagy kapacitással gyárthatóvá), amikor kiteljesedik az ilyen „tiszta” üzemű járművek iránti igények meredek emelkedése. A kategória jelenlegi eladásai a mostani árak mellett szinte nulla piaci igényről tanúskodnak. Reális előrejelzések szerint a felfutás inkább 2025-ben lesz majd szabad szemmel is látható.
Két fő adatra kapja fel a fejét az érdeklődő az E-Transit specifikációiból, az egyik a tervezett és a WLTP-szabvány szerint akár 350 kilométer hatótávolság. Persze a bemutatón elhangzó kérdések kapcsán ezt úgy árnyalták, hogy ez garantáltan inkább 150 kilométer – ez a legrosszabb forgatókönyv, a legszélsőségesebb időjárási, üzemeltetési és domborzati körülmények szerint. Mindezt egy 67 kilowattórás akkucsomaggal éri el, ez majdnem duplája a konkurencia jelenleg már üzemelő járműveiben található tárolóknak. A másik szemet csillogtató adat a villanymotor első hallásra szokatlanul nagy, 198 kilowatt teljesítménye – ez 45 százalékkal erősebb az elektromos kínálat eddigi csúcsánál. És természetesen a 430 newtonméter azonnali nyomaték – mégpedig a hátsó kerekeken, ennek sokan tapsolnak majd. Nem meglepő, hogy a felfüggesztéseket újratervezték, ami állítólag javítja a kormányzás pontosságát, a kezelhetőséget, és a jármű terhelésétől függetlenül mindig jobb vonóerő-átadást biztosít.
A hasznos terhelhetőség is önmagáért beszél, amely a furgonoknál akár 1616 kilogramm, a fülke-alvázas modelleknél pedig 1967 kilogramm lehet. Legfeljebb 4,25 tonna összetömegig terjed majd a kínálat, így hozhatók ki ezek a tömegadatok. A méretes akkumulátorcsomag 750 kilogrammal növelte meg a saját tömeget. Így lehet, hogy ez lesz az új 3,5 tonnás kategória, amihez már nem lesz elég a személyautós jogosítvány? Előbb-utóbb kiderül, éppen ezért a Transit első üzemeltetői tesztjeit már idén nyáron megkezdik, és várhatóan jövő tavasszal érkeznek az első sorozatgyártású példányai.