Hirdetés:

Egyes hangok a Ford késlekedését kérik számon a valóban kissé visszafogott villamosítási tempója miatt. Én viszont azok oldalán vagyok, akik szerint patikamérlegen kiszámított ez az időzítés, az E-Transit hamarosan kezdődő érája.

Pont akkorra válik széles körben kaphatóvá (és Törökországban nagy kapacitással gyárthatóvá), amikor kiteljesedik az ilyen „tiszta” üzemű járművek iránti igények meredek emelkedése. A kategória jelenlegi eladásai a mostani árak mellett szinte nulla piaci igényről tanúskodnak. Reális előrejelzések szerint a felfutás inkább 2025-ben lesz majd szabad szemmel is látható.

Két fő adatra kapja fel a fejét az érdeklődő az E-Transit specifikációiból, az egyik a tervezett és a WLTP-szabvány szerint akár 350 kilométer hatótávolság. Persze a bemutatón elhangzó kérdések kapcsán ezt úgy árnyalták, hogy ez garantáltan inkább 150 kilométer – ez a legrosszabb forgatókönyv, a legszélsőségesebb időjárási, üzemeltetési és domborzati körülmények szerint. Mindezt egy 67 kilowattórás akkucsomaggal éri el, ez majdnem duplája a konkurencia jelenleg már üzemelő járműveiben található tárolóknak. A másik szemet csillogtató adat a villanymotor első hallásra szokatlanul nagy, 198 kilowatt teljesítménye – ez 45 százalékkal erősebb az elektromos kínálat eddigi csúcsánál. És természetesen a 430 newtonméter azonnali nyomaték – mégpedig a hátsó kerekeken, ennek sokan tapsolnak majd. Nem meglepő, hogy a felfüggesztéseket újratervezték, ami állítólag javítja a kormányzás pontosságát, a kezelhetőséget, és a jármű terhelésétől függetlenül mindig jobb vonóerő-átadást biztosít.

Belül sem lesz idegen a jármű. A sebességváltó gomb minimalista megoldása nagyon tetszik, a nagy középső képernyő pedig csak követi a trendet

A hasznos terhelhetőség is önmagáért beszél, amely a furgonoknál akár 1616 kilogramm, a fülke-alvázas modelleknél pedig 1967 kilogramm lehet. Legfeljebb 4,25 tonna összetömegig terjed majd a kínálat, így hozhatók ki ezek a tömegadatok. A méretes akkumulátorcsomag 750 kilogrammal növelte meg a saját tömeget. Így lehet, hogy ez lesz az új 3,5 tonnás kategória, amihez már nem lesz elég a személyautós jogosítvány? Előbb-utóbb kiderül, éppen ezért a Transit első üzemeltetői tesztjeit már idén nyáron megkezdik, és várhatóan jövő tavasszal érkeznek az első sorozatgyártású példányai.

Előző cikkGombócból is sok!
Következő cikkLégből kapott megújulás
Már az óvodában is törött kisautó lehetett volna a jelem. De oda nem jártam, viszont apám ZISZ teherautójában gyakran imitáltam a vezetést. Közlekedésmérnökként érkeztem a szakmába, a Hungarocamionhoz. Az itt megismert balesetelemzés mitikus világa elcsábított, szakmérnöki diplomával 30 éve igazságügyi műszaki szakértő vagyok. Az utóbbi két évtizedben európai zsűrik tagjaként részt vehetek az év autóbusza, teherautója és kishaszonjárműve kiválasztásában.