Hirdetés:

Még a DAF úttörő törekvéseit is lekörözi az elektromos teherautók terén az amerikai egyesült államokbeli testvérmárkája. A Peterbilt már három járművet kínál ügyfeleinek városi elosztásra, hulladékgyűjtésre és regionális fuvarozásra.

Tavaly október végén Atlantában az Észak-Amerikai Haszonjármű-kiállításon (NACVS) három különböző, tisztán elektromos hajtású tehergépkocsit is felvonultatott a Peterbilt, amelyeknek azóta mintegy negyven példánya teljesít üzemeltetői teszteket. Sőt, az ügyfelek az idei második negyedévtől már leadhatnak rendeléseket ezekre az alternatív hajtású modellekre, amelyek kissorozatú gyártása a tervek szerint már az év végén, illetve jövő év elején megkezdődik.
A zöld trió legkisebb tagja a középkategóriás, amerikai besorolás szerint 6-os és 7-es össztömegosztályú Model 220EV, amely a DAF LF fülkéjével díszeleg a kínálatban. Hajtásáról Meritor Blue Horizon típusú, 246 kilowatt, azaz 335 lóerő teljesítményű villanymotorral és kétfokozatú erőátvitellel ellátott tengely gondoskodik. Ezt pedig két TransPower akkumulátorcsomag látja el árammal, amelyek együttes kapacitása 148 kilowattóra. Így a gépkocsi hatótávolsága a 160 kilométert is elérheti, gyorstöltéssel pedig akár egy óra alatt „feltankolható” elektromos energiával. Ezáltal ideális jármű városi elosztófeladatokra és rövidebb távú regionális fuvarozásra egyaránt.

Három évvel ezelőtt jelent meg a piacon a Model 520 hulladékgyűjtő, és már elektromos hajtással is elérhető

A Peterbilt másik elektromos modellje egy kifejezetten hulladékgyűjtésre tervezett gépkocsi. A Model 520EV szintén Meritor Blue Horizon típusú hajtott tengelyének villanymotorja akár 316 kilowatt, tehát 430 lóerő teljesítményű is lehet. Míg az összesen 308 kilowattóra kapacitású TransPower akkumulátorcsomagja mintegy 160 kilométer hatótávolságot biztosít négy óra töltési idő mellett. Az üzemeltetői tesztek tapasztalatai szerint ez rátöltés nélkül is elegendő egy teljes napi munkavégzéshez.

A Model 579EV teljesítményével és hatótávolságával is megfelel regionális fuvarozáshoz

A Model 579EV pedig egy igazi nagyágyú, vagyis egy háromtengelyes, csőrös nyerges vontató, persze rövidfülkével, hiszen ez regionális fuvarozásra való, nem hosszú távú cirkálásra. Az összesen 264 kilowattóra kapacitású akkumulátorcsomagja egy 316 kilowatt, vagyis 430 lóerő teljesítményű villanymotort szolgál ki, amely a Meritor Blue Horizon hajtott tengely része. A modell hatótávolsága meghaladhatja a 210 kilométert, és az energiatárolói akár egy óra alatt is feltölthetők, így jól megfelel regionális fuvarozáshoz.
Az amerikai gyártó mindhárom modell esetében arra törekedett, hogy az adott alkalmazási területükön ugyanolyan jól teljesítsenek, mint a dízelüzemű hajtáslánccal felszerelt testvéreik. Az üzemeltetői tesztek kedvező tapasztalatai alapján ezt sikerült is elérniük.

Cellatársak

Üzemanyagcellás teherautókkal csökkenti ökológiai lábnyomát Európában a Toyota.

Gázos amerikánerek

Ezentúl az új, sűrített (CNG), illetve cseppfolyósított (LNG) földgázzal üzemelő Cummins B6.7N motorral is elérhetőek a PACCAR-csoport két amerikai üdvöskéjének közepes méretosztályú teherautói, a Kenworth T180, T280 és T380, valamint a Peterbilt 536 és 537.

Önvezető teherautók az USA-ban: Önállósított cirkálók

Gőzerővel dolgoznak az Amerikai Egyesült Államokban a techcégek a nehéz-teherautók önvezető rendszereinek kifejlesztésén. Ígéreteik szerint akár már két-három éven belül kereskedelmi forgalomba kerülhetnek ezek a megoldások. Íme, három élenjáró szereplő legfrissebb eredményei.

Kenworth és Peterbilt középkategóriás újdonságok: Kitűnő közepesek

Nehézkategóriás nagyágyúi után kisebb méretosztályú tengerentúli sorozatát is frissítette a PACCAR. Az igáslovakat teljesen új vezetőfülke, minden eddiginél sokoldalúbb alváz és még takarékosabb motorkínálat erősíti a sikerek elérésében.

Távoli szoftverfrissítés: Légből kapott megújulás

Ezúttal szigorúan szó szerint értendő a cím, ugyanis a távoli szoftverfrissítés korántsem légből kapott elképzelés. Ez jelenleg a gépjárműipar egyik meghatározó és rohamosan fejlődő területe, amely számos lehetőséget kínál. A határ a csillagos ég!

Kenworth T680 és Peterbilt 579: Újjászületett tehetségek

Tetőtől talpig megújultak a Kenworth és a Peterbilt klasszikus csőrös zászlóshajói. Bár az elődök fejlettségére eddig sem érkezett túl sok panasz, a teljes siker érdekében a gyártók most minden létező technikai bravúrt bevetettek.

Fenntartható csúcshódítás

Ismét történelmet írt a PACCAR. Ugyanis egy Kenworth T680 üzemanyagcellás elektromos és egy Peterbilt Model 579EV akkumulátoros elektromos nyerges vontatóval teljesítette a legendás coloradói Pikes Peak nemzetközi hegyi felfutó verseny útvonalát.

Amerikai önvezető rendszerek: Csőrüknél fogva vezetik magukat

Ahogyan a villamosítás, úgy az önvezető rendszerek is rendkívül trendi fejlesztési iránynak számítanak a technológiai cégek számára is, sok új szereplőt hívnak életre, vonzanak be. Három új amerikai szereplő látványos csőrös önvezetőit vesszük szemügyre.

Nehézkategóriás haszonjárművek az USA-ban: Más világ

Aki kicsit is járatos az óceánon túli tehergépjárművek világában, az pontosan tudja, hogy az USA-ban egészen más szempontok fontosak. Különítményünk személyesen is utána járt, hogyan alakulnak a nyugati parton az üzemeltetési és használati szokások.