Míg a dánok megálltak a kis műanyagkockáknál, szomszédaik egész teherautókat építettek szabványosított alkotóelemekből. Ezzel az egész iparág számára a mai napig meghatározó megoldásokat tettek le az asztalra negyven évvel ezelőtt.
Ahogyan Róma sem egy nap alatt épült fel, úgy a teherautó-építést alapvetően újragondoló megoldások sem pár óra alatt születtek meg. Már 1973-ban megkezdődtek a Scania 2-es széria tervezésének előkészületei, azonban a munkálatokkal két év után kapcsoltak teljes gőzre. Ekkor ugyanis a Scania kijelölt munkatársai egy rakás ötlettel és irányelvvel a hónuk alatt kopogtattak a torinói Italdesign vállalat ajtaján. Így történhetett meg, hogy a 2-es széria formaterve és ergonomikus belső tere személyesen az alapító tervezőlegenda, Giorgetto Giugiaro keze munkáját dicséri. Az olasz szaktekintély egy addig soha nem látott, innovatív koncepcióval állt elő. A moduláris kialakítás a népszerű dán kockajátékhoz hasonlítható leginkább, azaz főbb egységei egymásra épülnek és egymással csereszabatosak. Ennek előnye, hogy a rendkívül különböző rendeltetésű járművek is költséghatékonyan kialakíthatók és tömegesen gyárthatók. Ez a rendszer nemcsak a fülke és annak belső elemeit, hanem a szintén ötletes, egységes alvázkeretet is tartalmazta. Ennek köszönhetően a legkülönbözőbb fuvarfeladatokhoz könnyedén „összelegózhatták” a megfelelő konfigurációt. Ahogy a moduláris felépítés mára általánossá vált, úgy az ergonómiai szempontok mentén kialakított vezetői munkakörnyezet is alapvető irányt adott az iparág fejlesztéseinek. Például itt találkozhattunk először a vízszintes helyett immár megdöntött kormánykerékkel, amely jóval kényelmesebb kezelést biztosított.
Végül az átfogó és néha kíméletlen teszteléseket követően pedig elkészült a kor vívmányainak megfelelő termék. Így 1980-ban elhagyta a gyárat a közel hétévnyi szüntelen fejlesztéssel tökéletesre csiszolt tehergépjármű-család, amelyet a különböző változatai után GPRT-szériaként is ismerünk. Elsőként a Torpedo névre hallgató, csőrös kialakítású változat mutatkozott be az év tavaszán, majd ezt követték fél évvel később a különböző bulldogfülkés kivitelek. A motorkínálat a 7,8 liter lökettérfogatú soros, hathengeres erőforrástól egészen a legendás V8-egységig fedte le a változatos igényeket. A 2-es szériát hivatalosan a 3-as széria 1987-es megjelenéséig gyártották, azonban Dél-Amerikában egészen a kilencvenes évek elejéig készültek még példányok.
A Scania 2-es szériáját a világ minden táján kedvelték. Svédországtól Egyiptomig, Angliától egészen Ausztráliáig előszeretettel vásárolták
A mai rohanó világunkban is megéri rászánni bő húsz percet, és elejétől végéig alaposan megnézni ezt a minden tekintetben színes kisfilmet, amelyben a fejlesztés valamennyi fázisát figyelemmel kísérhetjük. Visszarepít bennünket egy olyan korszakba, amikor nem számítógépekkel tervezték a járműveket, hanem hatalmas műanyag líneával húzták meg a vonalakat. Ne felejtsük, mindez akkoriban történt, amikor csúcskategóriájú számítógépek, 3D-nyomtatók és fénysebességgel repkedő bitek helyett még agyagmaketteken és asztalosműhelyben legyártott faelemekkel modellezték a jövő tehergépjárműveit! Nem mellesleg megtudhatjuk azt is, hogy az élére vasalt trapéznadrágok korában milyen divat uralkodott zenében és öltözködésben Södertalje környékén.