Hirdetés:

Újabb ékes példája a Scania innovatív szemléletének, hogy egy új, sokoldalú, mesterséges intelligenciát használó keresőmotorral támogatja márkaszervizeiben a hibakeresést, illetve a javítást, hogy növelje a járművek üzemidejét ügyfelei számára.

Ez az új szolgáltatás a Scania nyomon követési jelentéseinek adminisztrációs rendszerében (Follow-up Report Administration System – FRAS) szereplő strukturálatlan szövegállományon alapul, amely értékes információkat tartalmaz az előforduló hibajelenségekről és azok elhárítási módjáról. Ez úgy működik, hogy ha a világ bármely pontján bevisznek a rendszerbe egy esetet a Scania szerelői, akkor azt később bármelyik másik márkaszervizből megtekinthetik a munkatársak, ezáltal jelentősen lerövidülhet a javítási folyamat. Az FRAS-rendszer tehát már jelenleg is egy értékes forrás, azonban a szerelők világszerte eltérő kifejezéseket használnak vagy nem megfelelő szórenddel írják le az eseteket. Így egy keresés sokszor eredménytelenül végződik. Erre jelent megoldást a mesterséges intelligenciával végrehajtott keresés, amely szinte mindig megfelelő találatot ad. A mesterséges intelligenciát használó keresőmotor már egy frappáns nevet is kapott: FRAS-Google, azaz Froogle.