Innovatív hajtáslánc. Ez a felirat hirdeti a világ első CNG-s szerkocsijának külső napellenzőjén a paradigmaváltást. A Magirus egy sűrített földgázüzemű modellt állít be a fenntartható mentőjárművek táborába.
Újabb technológiával bővítette a tűzoltóautók gyártásában több mint 150 éves múltra visszatekintő Magirus vállalat az alternatív hajtású modelljeit összefogó, Innovative Drive Line (innovatív hajtáslánc, iDL) sorozatát. A kompakt méretű elektromos gépjárműfecskendők 2018-as premierje után ugyanis bemutatkozott a világ első CNG-üzemű tűzoltó szerkocsija is, amely egy újabb mérföldkőnek számít az ulmi gyártó alternatív meghajtású járművei területén. A különleges rendeltetésű tehergépkocsik között rendkívül sikeres IVECO Eurocargo-sorozat Natural Power változatán alapuló (H)LF 10 modell fejlesztésekor a környezetbarát szempontok szerepeltek a legelső helyen.
A 420 literes CNG-tartállyal felszerelt tűzoltóautó egyetlen feltöltéssel akár 300 kilométeren keresztül szállíthatja a mindenre elszánt lánglovagokat és teljes felszerelésüket. Ennyi tüzelőanyag arra is elegendő, hogy négy órán át biztosítson megfelelő energiát a fecskendő zavartalan működtetéséhez.
A 4×2 hajtásképletű sürgősségi jármű lelke az IVECO 204 lőerő teljesítményű hatliteres Tector erőforrása, amelynek maximális forgatónyomatéka 750 newtonméter. Ezt az erőt a rendkívül megbízható, hidrodinamikus nyomatékváltóval rendelkező Allison automatikus váltó segítségével adja át az úttestnek, hogy a raj a legnagyobb biztonságban érjen célba.
A fenntarthatóságot előtérbe helyező, teljességre törekvő szemlélet a motortéren kívül természetesen az egész felépítményben felfedezhető, a fülke kiegészítő fűtése például szintén gázzal üzemel. Emellett a vadonatúj fejlesztésű hidrogénüzemű generátor, valamint az akkumulátorról működtetett ventilátorok és mentőberendezések is mind a károsanyag-kibocsátás hosszú távú csökkentését biztosítják.
Jogosan merülhet fel a kérdés, hogy egy nagy mennyiségű éghető anyagot szállító sürgősségi jármű mennyire tekinthető biztonságosnak egy nagyobb tűzeset helyszínén. A mérnökök természetesen erre is gondoltak, hiszen az új hajtásláncot csak átfogó tesztelések és homologizációs eljárás után vették fel kínálatukba. Erre egyébként a Magirus sikeres próbái mellett az IVECO gázüzemű járművek fejlesztésében és gyártásában szerzett közel negyedévszázados tapasztalata jelent sziklaszilárd garanciát. Nyugodtan elmondhatjuk tehát, hogy a tűzoltók végre nemcsak ellenségként, hanem környezetbarát partnerként is tekinthetnek a gázpalackokra mindennapi munkájuk során!