Hirdetés:

Még a tavalyi „sivatagi melót” megelőzően Nyikolajev párbajra hívta Mike Whiddett új-zélandi származású driftbajnokot. Zseniális helyszínt választottak a barátságos mérkőzésre, hiszen a legendás szentpétervári Kirovec traktorgyár kétszázezer négyzetméteres területén égették a gumiabroncsokat, valamint Greta Thunberg idegszálait. Mindezt részben a 420 lóerős Kirovec K-744 R4 traktorok impozáns sorfala előtt művelték. Az oroszok kerülték a kockázatot, nem a legújabb versenygépükkel, hanem az eggyel korábbi, nyolc Dakaron, hat Selyemút-ralin, valamint négy Africa Eco Race-ralin diadalt szerző 16 literes, V8-as, 980 lóerős Liebherr motorral felvértezett Kamaz 4326 szörnnyel álltak neki aszfaltot festeni.

 -

Csúcsgépeik társaságában kakaskodik a csúsztatás, valamint a sivatag bajnoka

 -

Erőből nincs hiány, nagyságrendileg mindketten ezer lóerővel gazdálkodhatnak

Mad Mike érthetően csak óvatosan közelített a tatárföldi legendákból valósággá vált lényhez. A 800-1000 lóerős, egytonnás „BADBUL” Mazda RX-8 versenyautója kisegérként táncolta körbe a Kamazt. Nyikolajev megmutatta, hogy nemcsak a sivatagban alkotnak ütőképes párost a Kamazzal, Mad Mike számára pedig biztosan örök élmény marad, ahogy a több, mint kilenctonnás terepszörny mellett „szinkronúszhatott”. Egyik szemével végig arra figyelt, nehogy bedarálják a Kamaz hatalmas több, mint 1,2 méter átmérőjű Continental HCS 14.00 R20 terepabroncsai.

 -

Ne ejtsd a lábadra, mert a Kamaz kereke 150 kilogrammal ragaszkodik a Földhöz

 -

Nyikolajev elmondása alapján kívülről nézve könnyűnek tűnik a Kamaz kontrolált csúsztatása, pedig nem az

Az idei Kamaz 43509 versenygép 13 literes Dongfeng Cummins motorjának teljesítményéből 1150 lóerőt az oroszok hivatalosan is beismernek. A hidegháborút idéző titkolózásnak köszönhetően nem kizárt, hogy ennél is izmosabb a kínai gyártású motor. Ereje ezúttal nem a címvédőhöz, hanem a csapattársakhoz szegődött. Nyikolajev a Dakar 2020 rali hatodik szakaszának legelején, technikai problémák miatt feladni kényszerült a versenyt. A Dakar Experience kategóriában azonban – a többi kiesett járművel együtt – végigmehetnek a versenyen. Ezt a lehetőséget az 500-as rajtszámú Kamaz minden bizonnyal tesztelésre, valamint csapattársaik támogatására fogja használni. A repülő bikáknak szurkolók számára jó hír, hogy a Kamazok hegemóniája megingathatatlannak látszik, összesítettben stabilan az első két helyen állnak. Ugyan pezsgőt még nem innánk az orosz medve bőrére, de kétségtelenül karnyújtásnyira vannak a 17. győzelemtől! Hajrá!