Helyi károsanyag-kibocsátástól mentes emeletes buszt mutatott be nemrég a Hyundai. A háromszáz kilométeres hatótávolság és a nagy utaskapacitás jóvoltából hatékonyan csökkentheti a csúcsidei torlódásokat.
Hirdetés:

Bemutatta második elektromos hajtásláncú autóbuszát a Hyundai. Másfél évnyi fejlesztést követően készítették el a huszonhét férőhelyes Elec City midibusz nagytestvérét, amelyben két emeleten hetven utas foglalhat helyet. Tizenegyen ülhetnek le az alsó szinten, ahol még két kerekesszék számára is kialakítottak helyet. Az emeleten pedig ötvenkilenc ülés található, tehát összesen egy normál városi busz szállítókapacitásának másfélszeresével rendelkezik.

 -

Környezetbarát és nagy utaskapacitású, a városi közlekedésben ideális lehet

A folyadékhűtéses lítium-polimer akkumulátor kapacitása 384 kilowattóra, és a gyártó szerint akár hetvenkét perc alatt teljesen feltölthető. Hatótávolsága ideális esetben háromszáz kilométer, a gyártó szerint a nagy utaskapacitással együtt így hatékony eszköze lehet a csúcsidei torlódások csökkentésének.

A karosszéria 12 990 milliméter hosszú és 3995 milliméter magas, elöl a kényelmesebb utazás érdekében független kerékfelfüggesztést használnak. A fordulékonyság fokozására az első és a hátsó tengely is kormányzott, a 326 lóerős hajtómotor a második tengelyre került. Az utasok biztonsága érdekében elektronikus menetstabilizálóval, automatikus vészfékrendszerrel és sávtartóval is felszerelték.

 -

Arról még nem közölt részleteket a Hyundai, mikor kezdik meg a sorozatgyártást

Az még kérdéses, hol és mikor találkozhatunk ilyen járművekkel, arról még nem közöltek részleteket, hogy mikor kezdik meg a buszok sorozatgyártását. London például idén nyáron állított üzembe harminchét darab elektromos emeletes buszt, amelyek a kínai BYD és az angol Alexander Dennis közös gyermekei. A brit cég az amerikai Proterra hajtásláncát alkalmazta a Los Angeles városának szállított emeletes buszaiban. Ezek alapján valószínűleg volna igény ilyen járművekre a világ nagyvárosaiban.