Nem véletlen, hogy a világ egyik legnagyobb tűzoltójármű-gyártó vállalata, az osztrák Rosenbauer sem a Pilsner Urquell sörfőzdét, hanem Bohémia másik büszkeségét, a Tatra gyárat hívta segítségül egy extrém tűzoltójármű megvalósításához. A Rosenbauer értékesítési igazgatója, Andreas Zeller leplezetlen büszkeséggel ecsetelte, hogy ilyen nagy teljesítményű ipari tűzoltójárművet még nem látott a szakma.
A tigon nem fantáziaszó, hanem a tigris apa és oroszlán anya nászának gyümölcse, magyarul tigroszlán
A fülke öt, teljes harci díszben pompázó tűzoltónak biztosít kényelmes, valamint biztonságos utazást
Egyetlen cél lebegett a szemük előtt, mindenből a legjobbat akarták beépíteni. Sikerült is egy majdnem monarchikus járművet alkotniuk, a cseh alvázra osztrák felépítmény került. Sőt, még az erőátvitel is „magyar”, hiszen az Allison hétfokozatú automatikus sebességváltóját kapta. Csupán a 700 lóerős Volvo-motor nem illik a képbe, de a Tigon annyira jól sikerült, hogy ezt megbocsátjuk neki. A Rosenbauer kínálatában már a kétezres évek elején megjelentek a svéd motorok az amerikai és német erőforrások alternatíváiként. A Panther repülőtéri tűzoltójárműveket is Volvo-motorok röpítik immár 2013 óta.
Öttengelyes konfigurációban is elérhető a Tigon, olyankor 25 000 liter oltóanyagot szállíthat
A Tatra-hajtáslánc ismeretében magától értetődő, hogy az összes differenciálmű zárható. A Tigon akkor is mozgásban marad, ha csupán egyetlen keréknél tud vonóerőt kifejteni
A 43 tonnás megengedett össztömegű szörnyeteg a TATRA Force T815-7 8×8 fülke-alvázára épül. A Tatra különleges csővázas, lengőtengelyes konstrukciója közel száz éve kínál megbízható, extrém robusztus és kiváló terepjáró képességet biztosító ellenpontot a létraváz-merevtengely kombinációval szemben. A csőváz egyik legnagyobb előnye a torziós merevsége, ami a felépítményt gyakorlatilag megóvja a csavarodástól. További hatalmas pozitívuma még a külvilágtól teljesen elszigetelt hajtáslánc, aminek ezáltal az élettartama is jelentősen megnő. Gyakorlatilag kizárt a Tigon külső behatásoktól védett fékcsöveinek sérülése is.
Jól látható a lengőtengelyek mozgékonysága. A csőváz megkíméli a felépítményt a csavarodástól
Az ilyen enyhe lejtőket észre sem veszi a Volvo-motoros, Tatra-alvázas Tigon
A lengőtengelyek a kiváló terepkövető képességük mellett a kisebb rugózatlan tömeggel brillíroznak. Ezáltal a Tatra szinte kívánja a száguldást terepen, nem véletlen a hat Dakar-rali győzelme. A Tigon több, mint 12 méter hosszú, 2,9 méter széles, 3,7 méter magas „habtestéből” sem néznénk ki, hogy 120 kilométer/óra csúcssebességre képes. A két oltóanyagtartányában – 9000 liter víz és 3500 liter habképző anyag – összesen 12 500 liter oltóanyagot és további 500 kilogramm oltóport szállíthat. A polipropilén anyagú víztartányban pedig akár ivóvizet is eljuttatthatnak kies területekre.
A különleges 24.00 R21 méretű gumiabroncsokban lévő levegőnyomást a központi gumiabroncsnyomás szabályzó rendszerrel – CTIS – lehet a talaj tulajdonságainak megfelelően beállítani
A Tigon PTO mellékhajtása lehetővé teszi, hogy menet közben is használja a szivattyúját, ezáltal akár égő területen is keresztül vághat úgy, hogy eloltja maga előtt a tüzet
A fedélzetén hordozott oltóanyagot szükség esetén egy percnél is kevesebb idő alatt az akár 120 méterre lévő lángokra fecskendezi. A legnagyobb teljesítményű szivattyúja ugyanis legfeljebb tíz bar nyomással percenként 15 000 liter oltóanyagot zúdít a tűzre. Az biztos, hogy komoly szándék esetén nem a Tigonnal indulnánk locsolkodni.