Nem változott a ranglista az utolsó versenyhétvégén sem: a mezőny többsége nem vállalt felesleges kockázatokat. Ehelyett egész nap csak pontkülönbségeket számoltak, és a biztos pontokat gyűjtögették.
Hirdetés:

Bár a bajnokság sorsa már egy héttel korábban eldőlt, akadtak még nyitott kérdések a spanyolországi hétvége előtt. Antonio Albacete (#23, MAN) háromszoros bajnokot mindössze három pont lemaradással követte Adam Lacko (#55, Freightliner) a 2017-es év Európa-bajnoka, ők még egyenlő esélyekkel indultak a második helyért.

Nem meglepő módon Jochen Hahn (#1, IVECO) érte el a legjobb eredményt az időmérőn, megszerezte a pole pozíciót – a hazai pálya előnyét élvező Albacete mindössze egy tizeddel lassabb időt futott. Sascha Lenz (#30, MAN) újabb bizonyítékát adta, hogy érdemes odafigyelni rá, a második rajtkockát elhódította Steffi Halm (#44, IVECO) elől. Őket Lacko, Kiss Norbi (#5, Mercedes-Benz) és André Kursim (#11, IVECO) követte szorosan – a hármas legjobb és legrosszabb ideje között mindössze 18 századmásodperc volt. Az első futam végeredménye gyorsan kialakult, ugyanis Hahn nem csak muszájból indult el, magabiztosan uralta a versenyt. Mögötte Albacete csak a második helyet szerezhette meg, a dobogó harmadik fokáért pedig Lenz körözött. A spanyol cseh riválisa előtt akart maradni, a fiatal német pedig Norbitól féltette az összetett ötödik helyet – e két várományos reményeit azonban letörte Steffi Halm, aki nem hagyta elvenni a negyedik helyét.

 -

A szombati második futam elején Fabio Citignola (#24, Mercedes-Benz) kiesett kormányhiba miatt, rögtön ezt követően pedig Jamie Anderson (#7, MAN) kötött ki a gumifalban egy rugótörés következtében. Nem sokkal ezután Lacko egy bátrabb előzés során lecsúszott az ívről, és kitolta a pályáról René Reinert (#77, MAN) versenygépét. A két műszaki hibás kamion olyan helyen állt meg, hogy biztosnak tűnt, le kell állítani a versenyt. Az újraindításkor Citignola és Reinert gépét megjavították, így ők is ismét rajtolhattak – ezúttal a bokszutcából. José Rodrigues (#14, MAN) indult ismét az első helyről, ám őt Lacko és Kiss is gyorsan megelőzte. Norbi végig keményen támadta a Freightliner pilótáját, aki hatékonyan hárította ezeket a próbálkozásokat. Mögöttük lényegesen nyugodtabban körözött Albacete és Hahn. Ám a végeredmény csak késő este, több környi panasz és fellebbezés után alakult ki: Lacko tíz másodperc időbüntetést kapott, így Norbi kapta az első helyet.

 -

Vasárnap Adam Lacko az előző hétvégéhez hasonlóan ismét elhódította az első rajtkockát, így végül Hahnnak a 15 alkalomból csupán tucatnyi alkalommal sikerült pole pozíciót szereznie. A versenyen is egymás mögött „autóztak”, őket Lenz és Albacete követte. A tapasztalt spanyol megelőzte csapattársát, és nyomás alá helyezte az első két versenyzőt, végül egy másodpercen belüli különbséggel futottak át a célvonalon. Mögöttük kemény csatát vívott Lenz és Kiss az összetett ötödik helyért, ám a német nem hagyta magát.

 -

A szezon legutolsó futamát az első helyről induló Reinert motorhiba miatt korán feladni kényszerült. Így az első helyre az előző futamon a figyelemre méltó hetedik helyet megszerző Citignola kerülhetett volna, ám Norbi nem hagyta ezt. A győzelmet megszerző Kiss Norbi mögött Hahn, Halm, Albacete és Lacko futott be. Kiss Norbi számára ez az eddigi legkevésbé fényes eredmény a Mercedes-Benz kormánya mögött: egy ötödik, egy harmadik, majd még egy ötödik hely után az idei szezont a hatodik helyen zárta.

 

A 2019-es kamion-Európa-bajnokság végeredménye
PozícióNévMárkaNemzetiségPontszám
1.Jochen HahnIVECOnémet370
2.Antonio AlbaceteMANspanyol268
3.Adam LackoFreightlinercseh261
4.Steffi HalmIVECOnémet212
5.Sascha LenzMANnémet192
6.Kiss NorbertMercedes-Benzmagyar190
7.René ReinertIVECOnémet146
8.André KursimIVECOnémet138
9.José RodriguesMANportugál70
10.Jamie AndresonMANangol42

 

Fotók: Buggyra Racing