Bár a bajnokság sorsa már egy héttel korábban eldőlt, akadtak még nyitott kérdések a spanyolországi hétvége előtt. Antonio Albacete (#23, MAN) háromszoros bajnokot mindössze három pont lemaradással követte Adam Lacko (#55, Freightliner) a 2017-es év Európa-bajnoka, ők még egyenlő esélyekkel indultak a második helyért.
Nem meglepő módon Jochen Hahn (#1, IVECO) érte el a legjobb eredményt az időmérőn, megszerezte a pole pozíciót – a hazai pálya előnyét élvező Albacete mindössze egy tizeddel lassabb időt futott. Sascha Lenz (#30, MAN) újabb bizonyítékát adta, hogy érdemes odafigyelni rá, a második rajtkockát elhódította Steffi Halm (#44, IVECO) elől. Őket Lacko, Kiss Norbi (#5, Mercedes-Benz) és André Kursim (#11, IVECO) követte szorosan – a hármas legjobb és legrosszabb ideje között mindössze 18 századmásodperc volt. Az első futam végeredménye gyorsan kialakult, ugyanis Hahn nem csak muszájból indult el, magabiztosan uralta a versenyt. Mögötte Albacete csak a második helyet szerezhette meg, a dobogó harmadik fokáért pedig Lenz körözött. A spanyol cseh riválisa előtt akart maradni, a fiatal német pedig Norbitól féltette az összetett ötödik helyet – e két várományos reményeit azonban letörte Steffi Halm, aki nem hagyta elvenni a negyedik helyét.
A szombati második futam elején Fabio Citignola (#24, Mercedes-Benz) kiesett kormányhiba miatt, rögtön ezt követően pedig Jamie Anderson (#7, MAN) kötött ki a gumifalban egy rugótörés következtében. Nem sokkal ezután Lacko egy bátrabb előzés során lecsúszott az ívről, és kitolta a pályáról René Reinert (#77, MAN) versenygépét. A két műszaki hibás kamion olyan helyen állt meg, hogy biztosnak tűnt, le kell állítani a versenyt. Az újraindításkor Citignola és Reinert gépét megjavították, így ők is ismét rajtolhattak – ezúttal a bokszutcából. José Rodrigues (#14, MAN) indult ismét az első helyről, ám őt Lacko és Kiss is gyorsan megelőzte. Norbi végig keményen támadta a Freightliner pilótáját, aki hatékonyan hárította ezeket a próbálkozásokat. Mögöttük lényegesen nyugodtabban körözött Albacete és Hahn. Ám a végeredmény csak késő este, több környi panasz és fellebbezés után alakult ki: Lacko tíz másodperc időbüntetést kapott, így Norbi kapta az első helyet.
Vasárnap Adam Lacko az előző hétvégéhez hasonlóan ismét elhódította az első rajtkockát, így végül Hahnnak a 15 alkalomból csupán tucatnyi alkalommal sikerült pole pozíciót szereznie. A versenyen is egymás mögött „autóztak”, őket Lenz és Albacete követte. A tapasztalt spanyol megelőzte csapattársát, és nyomás alá helyezte az első két versenyzőt, végül egy másodpercen belüli különbséggel futottak át a célvonalon. Mögöttük kemény csatát vívott Lenz és Kiss az összetett ötödik helyért, ám a német nem hagyta magát.
A szezon legutolsó futamát az első helyről induló Reinert motorhiba miatt korán feladni kényszerült. Így az első helyre az előző futamon a figyelemre méltó hetedik helyet megszerző Citignola kerülhetett volna, ám Norbi nem hagyta ezt. A győzelmet megszerző Kiss Norbi mögött Hahn, Halm, Albacete és Lacko futott be. Kiss Norbi számára ez az eddigi legkevésbé fényes eredmény a Mercedes-Benz kormánya mögött: egy ötödik, egy harmadik, majd még egy ötödik hely után az idei szezont a hatodik helyen zárta.
A 2019-es kamion-Európa-bajnokság végeredménye | ||||
---|---|---|---|---|
Pozíció | Név | Márka | Nemzetiség | Pontszám |
1. | Jochen Hahn | IVECO | német | 370 |
2. | Antonio Albacete | MAN | spanyol | 268 |
3. | Adam Lacko | Freightliner | cseh | 261 |
4. | Steffi Halm | IVECO | német | 212 |
5. | Sascha Lenz | MAN | német | 192 |
6. | Kiss Norbert | Mercedes-Benz | magyar | 190 |
7. | René Reinert | IVECO | német | 146 |
8. | André Kursim | IVECO | német | 138 |
9. | José Rodrigues | MAN | portugál | 70 |
10. | Jamie Andreson | MAN | angol | 42 |
Fotók: Buggyra Racing