Fővárosunkban vendégeskedett egy Mercedes-Benz eCitaro, augusztus végén másfél hétig a BKV által kiszolgált több viszonylaton utazhattunk vele.
Hirdetés:

Már több városban éles körülmények között dolgozik a legnépszerűbb városi autóbusz legújabb, villanymotoros változata. Augusztus végén a Mercedes-Benz eCitaro egy példányával Budapest lakói is találkozhattak, ugyanis másfél hétig a BKV kötelékében szolgált egy tesztbusz.

 -

Az elektromos buszok üzemeltetésében már járatos Kelenföldi Divízió tette próbára a 28 ülőhelyet és 53+1 állóhelyet kínáló járművet, így a budai oldalon, változatos domborzati viszonyokat kínáló járatokon használták.

 -

A ZF elektromos portáltengelye két kerékagymotort alkalmaz, ezek egyenként 125 kilowatt teljesítményt és 485 newtonméter forgatónyomatékot biztosítanak. A villanymotorokat a tíz modulból álló, 243 kilowattóra kapacitású akkumulátorcsomag táplálja.

 -

A csendes üzemelés a járművezetőknek és az utasoknak is előnyére vált, míg a hegyvidéki útvonalakon az elektromos járművek jelentős indulónyomatékát és a lejtőkön az energia-visszatáplálást is próbára tehették.

 -