Remek civilizációs vívmányok az átjárhatóságot biztosító szabványok! Segítségükkel a számtalan járműgyártó legkülönfélébb elektromos járműveit ugyanazzal a töltőcsatlakozóval tölthetjük fel a munkavégzéshez nélkülözhetetlen hatótávolsággal. Így nem kell – sem most, sem a jövőben – harmincféle töltőfej, elegendő a szabványokban előírt pár különböző megoldás. A mindennapokat hasonlóan és még ennél is több felhasználó számára megkönnyíti az Európai Parlament és a Tanács irányelve az Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatásról (European Electronic Toll Service, EETS). Ez lehetővé teszi, hogy több különböző, az irányelvet alkalmazó útdíjfizető rendszert egyetlen fedélzeti egységgel használjunk. Az UTA szolgáltató Európában elsőként vezetett be ilyen digitális, több rendszerrel együttműködő szolgáltatást tavaly tavasszal. Az UTA One szolgáltatásuk mostanáig Ausztria, Belgium, Franciaország, Lengyelország (A4), Olaszország, Portugália és Spanyolország útdíjait kezelte. Ez a repertoár bővült most Németországgal, ami a hazai fuvarozók számára jelentős cél- és tranzitország. Ráadásul hatalmas kiterjedésű a fizetős úthálózata: az UTA immár nyolc országot és 74 ezer díjköteles kilométert lefedő hálózatának közel 72 százalékát a szövetségi köztársaság adja!
A keletkező úthasználati díjakat a fuvarcégek számára utólag, egyetlen számlában küldik ki, ami az adminisztrációs terhet is csökkenti
Az UNION TANK Eckstein GmbH & Co. KG (UTA) a tüzelőanyag- és szolgáltatási kártyák egyik vezető európai szolgáltatója. Kínálatukban az útdíjfizetés, a járműmentés és -javítás, valamint az áfa és ásványolajadó visszatérítése is szerepel. Immár közel 90 ezer vállalkozás 750 ezernél is több ilyen kártyát használ, amely 40 európai ország több mint 50 ezer pontján biztosít készpénzmentes tüzelőanyagtöltést. Nem ez az egyetlen előnye a kártyáknak: az UTA a tüzelőanyag árából akár literenként 4 eurócent, az útdíjból pedig 0,7 százalék kedvezményt biztosít. A cég számításai szerint ez 10 nyerges szerelvény és évi 120 ezer kilométer futásteljesítmény esetén akár évi 14 ezer euró megtakarítást eredményezhet. A közvetlen kedvezmények és a kényelmi előnyök mellett ezek a szolgáltatások a fuvarvállalatok adminisztrációs terheit is jelentősen csökkentik. Az útdíjfizetési rendszerükbe tervezik a magyarországi fizetős szakaszokat is integrálni.