Másfél hónapos szünet után ismét feldübörgött a több ezer lóerő. Ezúttal a csehországi Autodrom Most pálya fogadta a versenykamionokat, a csapatokat és a szurkolókat. A pálya egyik jelentősége abban rejlik, hogy nemcsak a cseh szurkolók tekintik sajátjuknak, hanem a német csapatok, pilóták és rajongók is hazai terepnek értékelik. Ennek oka egyszerűen földrajzi elhelyezkedéséből adódik, ugyanis a Németország déli, illetve keleti területein élő szurkolók számára a cseh pálya jóval közelebb van, mint a Nürburgring. Ehhez még érdekes kiegészítő információ, hogy a 18 kamionból álló mezőny több mint fele, azaz 10 versenygép MAN márkájú. Nem csoda hát, hogy mind a német, mind a cseh szurkolók hatalmas lelkesedéssel várták a futamokat, és a hivatalos adatok szerinti 90 ezer néző töltötte meg a lelátókat.
A héthetes kihagyás, ami számunkra jó eséllyel a nyaralást és a szabadságokat jelentette, a csapatok számára fontos felkészülési időszakként telt el. A szezon fele már lement, így a maradék négy versenyhétvégén kell mindenkinek a legtöbbet kihoznia magából és a gépekből. Magyar szempontból két érdekességről számolhatunk be. Ezek közül az első összecseng a fenti gondolatokkal: Kiss Norbi csapata, a Tankpool24 a Mercedes-Benz versenykamion motorján dolgozott, amely az új turbófeltöltőnek köszönhetően erősebb, így jobban gyorsul a jármű. A másik egy kevésbé jó hír. Az OXXO Hungary Truck Racing Team és brit pilótája, Ryan Smith között kenyértörésre került sor. A csapat és a versenyző az egymással nem összeegyeztethető céljaik miatt elváltak egymástól. Jázmin, a versenykamionjuk nem is állt rajthoz a hétvégén.
A mostoha időjárás sem tántorította el a szurkolókat. A hivatalos információk szerint a hétvége folyamán 90 ezer néző volt kíváncsi az óriások viadalára
Az Európán végigsöprő hidegfront nem hagyta érintetlenül Csehországot sem. A szombati első futam előtt erős esős áztatta a pályát, amit szűnni nem akaró szitálás váltott fel. Ennek köszönhetően jelentős késéssel indulhatott csak el a verseny, akkor is csak az első körben még az előzést tiltó sárga zászló mellett. A késésnél is kellemetlenebb „meglepetésben” részesült néhány versenyző. A versenybírák szerint ugyanis a korábbi Super Pole futamban Antonio Albacete, Jochen Hahn, Kiss Norbi és Rene Reinert megsértették a szabályokat, így mindannyian eredeti rajtpozíciójukhoz képest 3-3 hellyel hátrábbról indulhattak el. Mondanunk sem kell, hogy ez a lépés jelentősen átrendezte az első rajtkockákat. Az első helyre ezáltal Sascha Lenz került, míg a második kockából Steffi Halm indulhatott. Ilyen felfokozott izgalmi állapotban várta mindenki a rajtot, ami, ahogy már említettük, jelentős késéssel érkezett meg. Ám akadnak helyzetek, amikor megéri várni. Vagyis a cseh szurkolók biztosan így gondolták, ugyanis a vizes pályán a cseh Adam Lacko nyerte meg az első futamot. Lacko az ötödik körben sikeresen megelőzte az első két helyen autózó párost, ezzel az idei második futamgyőzelmét ünnepelhette. Az így megszerzett pontok segítségével nyolc ponttal, mindössze 49 pontra csökkentette a különbséget a pontverseny élen álló Jochen Hahnnal szemben. A második helyen Sascha Lenz végzett, míg harmadik helyre a büntetése miatt csak a hetedik helyről induló Jochen Hahn gurult be. Kiss Norbi ötödikként fejezte be ezt a futamot.
Eső, szitálás, pára mind-mind feladták a leckét a pilótáknak
Elmondhatjuk, hogy a versenysorozat egyik legemlékezetesebb győzelme fűzhető Adam Lacko nevéhez. A hazai közönség nagy örömére a cseh versenyző a második futamban ismét a dobogó legfelső fokára állhatott fel, ám mindezt úgy tehette meg, hogy a fordított rajtsorrendnek köszönhetően a nyolcadik helyről indult. Sőt, az utolsó pillanatokig úgy tűnt, hogy Rene Reinertet inti le elsőként a kockás zászló. Ám a német pilóta aranyálmai szertefoszlottak, amikor az utolsó kanyart követő 200 méteren a cseh versenyző megelőzte. A két versenygép közötti különbség mindössze 0,168 másodperc volt. Ezzel az elegáns győzelemmel a cseh versenyző 44 pontra csökkentette hátrányát az összesített ponttáblázat élén álló Jochen Hahnnal szemben. Kiss Norbi harmadik helyen zárta a futamot, őt Steffi Halm követte.
A kamionversenyek fontos részét képezi a rajongókkal való kapcsolattartás. Most sem maradhatott el a dedikálás
Még a helyieknek is hihetetlennek tűnt, hogy a vasárnapi első futamra elállt az eső és a pálya is majdnem teljesen felszáradt. Így nemcsak időben indulhatott a futam, hanem szükségtelenné vált a kétkörös felvezető autó és az egykörös előzési tilalom is. Ezt ki is használták a versenyzők, hiszen Jochen Hahn négyszeres bajnokhoz illően egyből átvette a vezetést Adam Lackótól, majd a futam végéig az élen is maradt. Ezzel a szezonban immár a hetedik győzelmét szerezte meg, és ismét 49 pontra növelte a riválisával szembeni pontkülönbséget. Nem elég, hogy Adam Lacko visszacsúszott az első helyről, ám második helyét Sascha Lenz is veszélyeztette. A cseh pilóta végül sikeresen visszaverte a támadásokat, így a dobogó második helyére állhatott fel. Kiss Norbi és Mercedes-Benz versenykamionja a negyedik helyen fejezte be a futamot.
A csehországi utolsó futam valamelyest kárpótlást nyújtott Rene Reinert számára a szombaton – az utolsó métereken – elvesztett futamgyőzelemért, ugyanis az elmúlt hétvégén ő vitte haza az utolsó győzelmi serleget a cseh pályáról. Ami számára öröm, a magyar szurkolók számára üröm, hiszen mindössze 0,2 másodperccel volt gyorsabb Kiss Norbinál, akinek az ezüstérem jutott a vasárnapi második futamon. Harmadik helyen a portugál Jose Rodrigues és MAN versenykamionja végzett. Az összetett versenyben első, illetve második helyen álló Jochen Hahnt és Adam Lackót negyedik és ötödik helyen intette le a kockás zászló.
A hétvége folyamán Kiss Norbi kétszer állhatott a dobogóra: egy második és egy harmadik helyet szerzett. Ezzel az eredménnyel az összesített pontversenyben változatlanul a harmadik helyről várja a belgiumi folytatást
A cseh versenyhétvége az eddig kialakult sorrenden nem sokat változtatott, mindössze a pontok különbsége módosult valamelyest. Első helyen továbbra is a négyszeres bajnok, Jochen Hahn áll, akit a címvédő Adam Lacko követ. Kiss Norbi a harmadik helyről várja a folytatást. Steffi Halm az eddigiekhez képest gyengébben szerepelt, ezért a hatodik helyre csúszott vissza. Az idei szezonból már csak három versenyhétvége maradt hátra, így egyre jobban körvonalazódik a szezon végső eredménye. És persze mindeközben folyik a csapatoknál a lázas számolás: a következő 12 futam eredményei és az azokért kapott pontszámok milyen irányban és mennyire lesznek képesek befolyásolni a bajnokság állását. A következő futamokra szerencsére nem kell sokat várni, alig másfél hét múlva Belgiumban sorakoznak fel a versenygépek.
Ranglista az ötödik versenyhétvége után, 2018 | ||||
---|---|---|---|---|
Pozíció | Név | Kamion | Nemzetiség | Pontszám |
1 | Jochen Hahn | IVECO | német | 231 |
2 | Adam Lacko | Freightliner | cseh | 183 |
3 | Kiss Norbert | Mercedes-Benz | magyar | 156 |
4 | Antonio Albacete | MAN | spanyol | 132 |
4 | Sascha Lenz | MAN | német | 132 |
6 | Steffi Halm | IVECO | német | 123 |
7 | Rene Reinert | MAN | német | 110 |
8 | André Kursim | IVECO | német | 94 |
9 | Ryan Smith | MAN | angol | 41 |
10 | Shane Brereton | MAN | angol | 33 |
Az idei versenynaptár mindössze 8 versenyhétvégéből áll.
Kamion-Európa-bajnokság, 2018., versenynaptár | |
---|---|
Helyszín | Dátum |
Misano, Olaszország | Május 26-27. |
Hungaroring, Magyarország | Június 16-17. |
Nürburgring, Németország | Június 29 – július 1. |
Slovakia Ring, Szlovákia | Július 14-15. |
Most, Csehország | Szeptember 1-2. |
Zolder, Belgium | Szeptember 15-16. |
Le Mans, Franciaország | Szeptember 29-30. |
Jarama, Spanyolország | Október 6-7. |