Elváltak a korábban közeli viszonyt ápoló Volkswagen Crafter és a Mercedes-Benz Sprinter útjai, a népautósok már piacra is dobták a legújabb, önálló fejlesztésű nemzedéket. A világ 130 országában, 1995 óta, több mint 3,3 millió Sprinter talált gazdára. A siker folytatása érdekében a csillagos márkánál sem vártak sokat a Sprinter harmadik nemzedékének bemutatásával. Igaz, hogy még csak a fülkebelsőről készült képeket adott közre a Mercedes-Benz. A lényeg persze már ezeken is látszik, hiszen a mai trendnek megfelelően, egyre személyautósabbá válnak a haszonjárművek, így a Sprinter is. Ennek egyik jó példája, hogy a középkonzolt egy hatalmas képernyő uralja. A modern idők szellemében nyomógombbal indítható a motor, a rögzítőfék elektronikus működtetésű, az automatikus váltó pedig egy elegánsan vékony bajuszkapcsolóval vezérelhető, a vezető kényelmét pedig motorosan állítható vezetőülés és memóriafunkció fokozza.
Az új Sprinter több mint ezer kivitelben készülhet, vélhetően kevésbe kerül majd ülésmemória
A Mercedes-Benz 2016-ban bevezetett adVANce fantázianevű stratégiája teljesen új alapokra helyezi a Sprinter jövőjét. Saját megfogalmazásuk szerint nem is járműveket kínálnak , hanem integrált közlekedési és szállítmányozási szolgáltatásokat. Ennek keretében a fuvarozók fokozhatják hatékonyságukat, például a Mercedes PRO rendszerrel, amely internetkapcsolatot is biztosít a járműben. Ily módon egyszerűbbé válik a flottakezelés és a kommunikáció a járművezetővel, sőt, a Sprinter a vállalkozás IT-infrastruktúrájának részeként üzemelhet. Mindez immár nemcsak a nagy flották esetében alkalmazható, hanem közepes és kisebb flották esetében is. A Mercedes PRO rendszer jóvoltából a flottakezelő folyamatosan tájékoztatást kap az egyes járművek helyzetéről, tüzelőanyagszintjéről és karbantartási igényéről, esedékességéről.
2019-ben érkezik a villanymotoros eSprinter
A Mercedes PRO jóvoltából az új Sprinter valódi guruló irodaként is üzemelhet, folyamatosan naprakész információt biztosítva a felhasználóknak. A hálózatba kapcsolt rendszerek további fejlődésével a raktér, vagyis a rakomány is folyamatosan ellenőrizhetővé válik. E hatékonyságnövelő eszközök használata elektromos hajtásrendszerrel együtt kifejezetten versenyképessé teheti az ilyen járművet üzemeltető vállalkozásokat. A Mercedes-Benz már a 2019-ben megjelenő eSprinter modell fejlesztésébe is bevonta a Hermes logisztikai céget. A két vállalat Hamburgban és Stuttgartban 2018 elején kezdi meg a közös munkát, amelynek eredményeként 1500 elektromos járművet számláló flotta megvalósulása a cél.
Februárban mutatkozik be teljes valójában az új Sprinter
Szintén nagy előnyként említi a gyártó, hogy az új Sprinter még jobban egy-egy konkrét felhasználási területhez specifikálható. Akár építőipari igáslovat, akár exkluzív minibuszt keres a megrendelő, a Sprinter minden célra kínál megoldást. A széleskörű személyre szabhatóság még az olyan egyszerű részletekben is tetten érhető, mint a tárolóhelyek. Fedél nélküli, fedeles és zárható kivitelben egyaránt elérhetők majd az új Sprinter tárolásra alkalmas helyei. Hasonlóképpen a raktérbe is többféle polc és árurendező rendszer kérhető majd, ezáltal is nagyban megkönnyítve és meggyorsítva a munkavégzést, azaz növelve a hatékonyságot. A személyszállítás megannyi területét is az oda illő járművekkel képes majd kiszolgálni az új Sprinter, gazdag specifikációs lehetőségekkel.
Skiccen már láthattuk az újdonságot kívülről, most a belsejébe is belepillanthattunk – már nem kell sokat aludni, mire teljes valójában bemutatkozik: február elején ünnepli világpremierjét a Mercedes-Benz Sprinter harmadik nemzedéke.