Követve bátyjait, az XF-et és a CF-et, a DAF LF is átfogóan megújult. A fülke kívül-belül inkább csak enyhe ráncfelvarrást kapott, ám a hajtáslánc számottevő újításokat tartogat, akárcsak az alváz felépítményhordó része és a hálózatba kapcsolhatóság.
Hirdetés:

Tavasszal az XF és a CF új fizimiskát kapott, így most ehhez igazították az LF külső megjelenését is, hogy egységes képet mutasson a család. Krómozott csíkok díszítik a módosított hűtőrácsot, amelynek felső részén az új élekkel kiemelt szürke panelen krómozott szegély hangsúlyozza elegánsan a DAF logót. Ezenkívül az utasoldali ajtóra immár egy alsó ablak is rendelhető, amely jobb rálátást nyújt például a jármű melletti holttérben megbúvó gyalogosokra, illetve kerékpárosokra, így városi környezetben jelentősen fokozza a közlekedésbiztonságot.

 -

A DAF Connect fejlett flottairányító rendszer immár az LF-hez is elérhető

 

Még frissebb megoldások 
A belsőtérben új, melegebb árnyalatú és még ízlésesebb színek teszik otthonosabbá a környezetet. Ezenkívül áttervezték a műszerpanelt, az új grafika egyértelműbbé teszi a közölt információkat, míg a számlapok modern betűtípusa friss megjelenésűvé teszi a műszereket.
Sokak számára azonban ennél is fontosabb újdonság, hogy immár a DAF Connect hálózatba kapcsolási rendszer is elérhető az LF típushoz is. Ez az innovatív flottairányító rendszer egy személyre szabható online műszerfalon keresztül valós idejű adatokat biztosít az üzemeltetőknek többek között a gépkocsik és a járművezetők teljesítményéről, földrajzi helyzetéről, a vezetési és pihenőidőkről, a teherautók tüzelőanyag-fogyasztásáról, futásteljesítményéről, a raktér kihasználtságáról és számos üzemelési paraméterről. Ezáltal a DAF Connect segít optimalizálni a járművek rendelkezésre állását, szervizelését és a flotta kihasználtságát, csökkenteni az üzemeltetési költségeket, valamint fokozni a logisztikai hatékonyságot.

 -

A műszerpanel új grafikát kapott, az utasoldali ajtóra pedig egy alsó ablak is rendelhető

 

Még hatékonyabb hajtás
Legalább ennyire hozzájárul a tüzelőanyag-költségek csökkentéséhez és a szállítási hatékonyság fokozásához a megújult hajtáslánc. A 4,5 literes PACCAR PX-5 és a 6,7 literes PACCAR PX-7 dízelmotort már 2016 végén továbbfejlesztették, többek között új vezérlőprogrammal és optimalizált hőszabályozással, illetve feltöltéssel. Így mindkét erőforrás 5-12 százalékkal nagyobb nyomatékot nyújt 100-200-zal kisebb percenkénti fordulatszámon.
Vadonatúj a kínálatban viszont a 3,8 literes, négyhengeres PACCAR PX-4, amely a 7,5 tonnás városi elosztó modellekhez szolgáltat optimális megoldást kis tömegével, kompakt felépítésével, ugyanakkor elegendő teljesítményével és kiváló nyomatékleadási jellegével.
A nagyobb motorok megnövelt nyomatékához illően egy új, minden eddiginél hosszabb, 3,31-os hátsó hídáttételt is kapott az LF, amely a legnagyobb fokozatban 150-200-zal csökkenti a fordulatszámot adott sebességnél. Ez a hatékonyabb motorokkal akár hat százalékkal is mérsékelheti az átlagos tüzelőanyag-fogyasztást, miközben a gépkocsivezető kisebb motorzajszintet élvezhet munkája során.
A hajtáslánc további újításaként a PX-7 motor legerősebb változataihoz is társítható Allison automatikus sebességváltó, kifejezetten építőipari, illetve kommunális alkalmazásokhoz.
Az új LF nyolc tonna vagy annál nagyobb össztömegű, hátul légrugós modelljeinél pedig szériafelszerelés az automatikus vészfékrendszer (AEBS), a frontális ütközésre figyelmeztetés (FCW), az adaptív sebességtartó automatika (ACC) és a sávelhagyásra figyelmeztetés (LDWS).

 -

Számos ponton megkönnyítették a fejlesztők az LF felépítményezhetőségét, így még sokoldalúbban alkalmazható, mint eddig

 

Még könnyebb felépítményezhetőség
Az új LF további különlegessége, hogy akár 6,9 méteres tengelytávolsággal is rendelhető, amely több mint kilenc méter hosszú felépítmény hordozását is lehetővé teszi a maximális kapacitás érdekében. Sőt, a hosszú tengelytávnak köszönhetően akár 1240 liter össztérfogatú tüzelőanyag-tartályok is felszerelhetők, ami egyedülálló a kategóriában. Szintén újdonság a hosszabb tengelytáv és a rövidebb hátsó túlnyúlás kombinációja, amely megkönnyíti a hulladékgyűjtő felépítmények ráépítését.
Ezenkívül a DAF fejlesztői még könnyebbé tették az LF felépítményezhetőségét. Új elemekkel bővítették a „felépítmény-csatlakoztató modulok” (Body Attachment Modules) kínálatát, valamint speciális előkészítések állnak rendelkezésre emelőhátfalas dobozok, segédvázas tartányok vagy billenőfelépítmények felszereléséhez.
Mindezek alapján kijelenthetjük, hogy a DAF LF szorosan bátyjai nyomdokában lépkedve következetesen járja a DAF Szállítási Hatékonyság koncepció által kijelölt utat.

 

A megújult DAF LF motorkínálata:
Típus:PACCAR PX-4PACCAR PX-5PACCAR PX-7
Hengerek száma:446
Összlökettérfogat (l):3,84,56,7
Legnagyobb teljesítmény (kW(LE)/1/min):115(156)/-
127(172)/-
135(184)/1800–2300
157(213)/2000–2300
172(234)/2000–2300
194(264)/2100–2300
217(295)/2000–2300
239(325)/2200–2300
Legnagyobb nyomaték (Nm/1/min):500/1200–2000
600/1200–2000
750/1100–1600
850/1200–1500
900/1000–1700
1000/1000–1700
1100/1000–1700
1200/1100-1700