Hazánkba látogatott a Renault Trucks elnök-vezérigazgatója, Bruno Blin, aki szoros programjából fél órát a szaksajtó képviselőire szánt. A rövid, de annál tartalmasabb beszélgetés alatt sok érdekeset megtudtunk a márka helyzetéről és jövőképéről.
Hirdetés:

Rolling Tons: Hogyan látja a Renault Trucks márka jelenlegi helyzetét a magyar piacon?

Bruno Blin: Számunkra nagyon fontos piac Magyarország, ezért nagy figyelmet fordítunk márkánk itteni helyzetére. Első számú érvünk a néhány évvel ezelőtt teljesen megújított termékkínálatunk, amellyel kapcsolatosan nagyon jó visszajelzéseket kapunk ügyfeleinktől. Ideérkezésemkor együtt vacsoráztam a Renault Trucks tíz legfontosabb magyarországi ügyfelével, akik szintén elégedettségükről számoltak be. Büszkén számolhatok be arról is, hogy egy idén nyáron fiatal német tehergépkocsi-vezetők körében végzett széles körű felmérés eredményeként a második helyen végzett a mi márkánk az európai nagyteherautók megítélésének rangsorában. Második érvünk a kiterjedt és felkészült hálózatunk. Az elmúlt napokban a magyar márkaszervizeink látogatása során is egy nagyon elkötelezett csapattal találkoztam, akik erősen támogatják ügyfeleinket. Kulcsfontosságúnak tartjuk az ügyfelekkel ápolt személyes kapcsolatainkat. Emellett a szolgáltatások is egyre fontosabbak a piacon. Örömmel mondhatom, hogy Magyarországon is egyre több szervizszerződést értékesítünk. Immár a járművek több mint felét így adjuk át, ami azt is jelenti, hogy az ügyfelek egyre jobban bíznak a márkaszervizeinkben. Néhány héten belül pedig itt, a biatorbágyi kirendeltségünkön megnyitjuk a térség egyik legnagyobb használtjármű-értékesítési központját.

RT: Milyen irányban haladnak a közös fejlesztések, szinergiák a Volvo Trucks márkával?

BB: A Volvo Group öt nagy márkát foglal magában, így nemcsak a Volvo Trucksszal, hanem a többivel is folytatunk közös fejlesztéseket, illetve osztozunk az eredményeken. A technológia mai szintjén nagyon költségesek a fejlesztések, amelyek csak nagy értékesítési volumenek mellett térülhetnek meg. Ezért fontos, hogy világszerte megoszthassuk ezeket a márkáink között. Ennek köszönhetően a Volvo Group élenjáró technológiai innovációkkal tud előállni, amelyeket persze az egyes márkák a maguk módján, saját termékeikhez igazítva használnak fel.

RT: Milyen trendek várhatók az alternatív hajtások fejlesztésében a Renault Trucks márkánál?

BB: Először is fontos leszögezni, hogy dízelmotorok előtt még nagy jövő áll, ezért ezek fejlesztése áll a középpontban. Véleményem szerint még legalább 15 évig a dízelhajtás lesz a meghatározó a tehergépkocsik világában. Persze a középkategóriában bizonyos alkalmazási feladatokra már jelenleg is kínálunk sűrített földgázzal (CNG) hajtott modelleket. A dízel-elektromos hibrid hajtással úgy tűnik, hogy kicsit előreszaladtunk, ennek gazdasági megtérülése még nem megalapozott. A tisztán elektromos hajtással azonban egyre erősebben foglalkozik a Volvo Group, amely elsőként jelent meg a piacon elektromos autóbuszokkal. Ezek tapasztalatai alapján a Renault Trucksnál is folytatunk projekteket, például Párizsban kísérleti jelleggel már üzemelnek középkategóriás, elektromos hajtású elosztó tehergépkocsik, hamarosan pedig elektromos hulladékgyűjtőket is üzembe helyezünk. Mindemellett a Volvo Group az önvezető technológiák fejlesztésére is nagy hangsúlyt fektet.

Előző cikkLegyőzhetetlen
Következő cikkKékszakállú
Kisgyermekkorom óta rajongok a tehergépkocsikért, ezért már a gépészmérnöki tanulmányaim alatt örömmel elkezdtem írni a Rolling Tons magazinba. Azóta nem szűnő lelkesedéssel tesztelem a legújabb haszonjárműveket, közel két évtizeden át főszerkesztőként vezettem a nyomtatott kiadványt.