Idén tavasszal a megújult DAF XF bemutatásakor a holland gyártó hét százalékkal kisebb tüzelőanyag-fogyasztást ígért az elődhöz képest. A június elején végzett közúti teszt során azonban ennél is nagyobb mértékű fogyasztáscsökkenést igazoltak.
Hirdetés:

Teljes mértékben az objektivitásra törekedtek a DAF járműtesztekkel foglalkozó részlegének tapasztalt szakemberei, ezért igen alapos és hiteles munkát végeztek. Úgy választották ki a jelenlegi és az új generációs XF demóvontatót, hogy a specifikációjuk a lehető legjobban megegyezzen, pontosabban csak a 2017-ben bevezetett újdonságok jelentsenek különbséget. Ezek sorában a leglényegesebb a számos ponton továbbfejlesztett, 460 helyett immár 480 lóerős és kedvezőbb nyomatéki jellegű PACCAR MX-13 motor, a ZF AS Tronic helyett ZF TraXon automatizált sebességváltó, a 2,53 helyett 2,21 áttételű hátsó tengely és az új hajtásláncvezérlő szoftver. Ezektől eltekintve még a fülkék, a gumiabroncsok, a légterelők és a félpótkocsik is megegyeztek, és persze egyformán közel teljes terheléssel futottak.
A két tesztszerelvény együtt haladt a közúti teszt során, egymás között mindvégig legalább ötszáz méteres követési távolsággal és egy-egy gyakorlott gyári tesztpilótával. Még arra is figyeltek, hogy a sebességtartó automatikát és a domborzathoz előrelátóan igazodó hajtásláncvezérlést (PCC) azonos beállítással használják, a félpótkocsikat pedig félúton megcserélték. Így szinte minden befolyásoló tényezőt kiiktattak, a tüzelőanyag-fogyasztást pedig egyrészt az FMS és a CAN adatait felhasználó fejlett elektronikus rendszerrel, másrészt hőmérsékletméréssel korrigált teletankolásos módszerrel mérték.
Az eredmények önmagukért beszélnek. Hollandia és Magyarország között Csehországon, illetve Szlovákián át a 2017-es generációt képviselő DAF XF 480 szerelvény 7,2, míg visszafelé Ausztrián át 7,4 százalékkal kevesebb gázolajat égetett el, mint a jelenlegi DAF XF 460. Így tehát már életszerű körülmények között, terheléssel, normál közúti forgalomban végzett teszt során is bebizonyosodott, hogy a legújabb XF legalább hét százalékkal tüzelőanyag-takarékosabb, mint elődje.

 -

A referenciaként szolgáló jelenlegi DAF XF 460 Space Cab is igen hatékony modellnek számít, ám utódja több mint hét százalékkal takarékosabban bánik a gázolajjal