Kívül-belül megújul a Ford Transit Custom, valójában alaposabban, mint a külső változtatások sejtetik. Az ördög most is a részletekben rejlik.
Hirdetés:

Európa kedvenc kishaszonjárművének aktuális, 2012-ben bemutatott nemzedéke hamarosan megújulva folytatja pályafutását. Azt gondolhatnánk, hogy a motorkínálatot nem érinti a megújulás, hiszen 2016-ban jelent meg a vadonatúj EcoBlue motorcsalád. Nos, ennek 105, 130 és 170 lóerős változatai valóban bekerülnek a friss Transit Custom modellekbe is, ám a kínálat kiegészül az ECOnetic változattal. Ez utóbbi, 105 lóerős, a rövid tengelytávú 300-as sorozathoz elérhető modell további 6 százalékos fogyasztáscsökkenést ígér az eddigi leggazdaságosabb Transit Custom modellhez képest. Így átlagosan 5,7 liter gázolajjal is beéri száz kilométeren. Ennek érdekében stop-start rendszert, kis gördülési ellenállású abroncsokat, a Ford Acceleration Control terhelésfüggő gyorsulásszabályzó rendszerét, valamint a legnagyobb sebességet 100 kilométer/órára mérséklő sebességkorlátozót kap az ECOnetic változat.

 -

Alapos teszteken bizonyítottak a Transit Custom jobb minőségű utastéri anyagai, valamint az új üléseken feszülő mutatósabb és tartósabb üléskárpitok

A friss Transit Custom a Ford személyautóihoz még inkább hasonlatos orrkialakításról ismerhető fel. Ennek részei a keskeny fényszórók, akár xenonvilágítással és LED-es nappali menetvilágítással. A csupán a műszerfalon 25 liternyi rakodóhelyet biztosító fülkében szintén személyautós az új, jobban áttekinthető műszerfal és műszerpanel. Számottevő fejlődést jelent a Ford SYNC 3 kommunikációs és szórakoztató rendszer a Transit Customben. Ez nemcsak a középkonzolra helyezett nyolccolos érintőképernyő „bökdösésével” kezelhető, hanem a mobiltelefonokon és táblagépeken megszokott páros ujjmozdulatokkal, valamint hangvezérléssel is. Ezenkívül az Apple CarPlay és a Google Android Auto rendszerekkel is kommunikál. USB- és 12 voltos csatlakozókkal is ellátták az autót, a mobiltelefonok és MP3-lejátszók egyszerű töltése érdekében. A valós idejű járműadatokat igénylő utólagos berendezések még jobb használhatóságát az Upfitter Interface Module felépítményezői modul könnyítheti meg.

 

 -

A műszerfal végein található alsó tárolókba akár kétliteres palack is helyezhető és további italtartókat is kialakítottak

 -

Az ajtókárpitok szintén a jobb használhatóság jegyében újultak meg

Kategóriájában elsőként kínál intelligens sebességkorlátozót a megújuló Ford Transit Custom. Ez a rendszer a táblafelismerővel együttműködve automatikusan is képes beállítani a jármű legnagyobb megengedett sebességét. Igazán hasznos újdonság a holttérfigyelő kiegészítéseként megjelenő, hátsó keresztirányú forgalmat figyelő rendszer. Hiszen ezzel a tolatáskor beláthatatlan helyeken is biztonságosan manőverezhetünk. A kényelmet is fokozza a választható hatfokozatú automatikus sebességváltó, valamint a Kombi M1 modellekhez rendelhető hátsó légrugózás.
A 170 lóerős Sport sorozat megjelenése is megújul, kívül a csíkozás árnyalatában, belül pedig a bőrbetétes kárpitozása jóvoltából. A friss Transit Custom már ez év végétől rendelhető, és 2018-ban jelenik meg a kereskedésekben. Majd 2019-ben érkezik a hálózatról is tölthető hibrid, habár az ezek tesztelésében részt vevő szerencsésekhez már szintén ez év végén megérkeznek az első példányai.

 -

Továbbra is kétféle tetőmagassággal és tengelytávval, háromféle kivitelben, 2,6–3,4 tonna össztömeggel kapható a Ford Transit Custom