Kis híján hatvan évvel ezelőtt jött létre a Ford Otosan a Ford Motor Company és a Koç Holding vegyesvállalataként, amelynek törökországi gyáraiban Ford kishaszonjárművek és nehéz-tehergépkocsik egyaránt készülnek. A gyártó 2015-ben 381 ezer gépjárművet értékesített a Ford Transit Courier minifurgonoktól a Transitokon át a Ford Trucks nehézkategóriás teherautókig. Kapacitása évente 15 ezer nehéz-tehergépkocsi és 80 ezer teherautó-motor előállítását teszi lehetővé. A vállalat saját fejlesztő- és tesztközpontot működtet, közel 12 ezer dolgozója közül pedig 1500 kutatás-fejlesztéssel foglalkozik. Fő piacai Törökország és térsége, Oroszország, a Közel-Kelet, Afrika és Kelet-Közép-Európa. A Ford Trucks tavaly 25 országban volt jelen, de stratégiai célkitűzésében 2020-ra már ötven ország szerepel.
Inkább egy nagy furgonéra emlékeztet a belsőtér kialakítása, mint nehéz-tehergépkocsiéra. A kormány nem multifunkcionális, egyes kezelőelemek a Ford kishaszonjárművekből ismerősek. Az automatizált sebességváltó karja is a magas motorsátoron található, így nem könnyű az átjárás a fülkében
Európai normák szerint
Ennek eléréséhez és különösképpen az európai piac követelményeinek maradéktalan teljesítéséhez a Ford Trucks 2016-ban átfogóan megújította a nehéz-teherautóit. A 150 millió eurót felemésztő továbbfejlesztésen 750 mérnök négy évig dolgozott, a járművek pedig több mint kétmillió tesztkilométert futottak három földrészen. A tehergépkocsik egyik legfontosabb újítása az Euro 6 környezetvédelmi normát is teljesítő, 330-480 lóerős Ecotorq dízelmotorok kínálata, amelyek a korábbinál kedvezőbb üzemanyag-fogyasztás mellett nagyobb nyomatékot és jóval hatékonyabb dekompressziós motorféket is kínálnak. Az erőforrásokhoz 16 fokozatú, kézi vagy 12 fokozatú, automatizált ZF sebességváltók társíthatók. Emellett a gépkocsik minden kötelező biztonsági berendezést is megkaptak az adaptív sebességtartó automatikától a sávelhagyásra figyelmeztetésen át az automatikus vészfékrendszerig.
A műszeregység is inkább egy kishaszonjárművet idéz, a központi kijelző kicsinek számít a nehézkategóriás versenytársak körében
Nem utolsósorban tovább javították a tehergépkocsik aerodinamikai tulajdonságait, megerősítették az alvázkeretet, növelték a bekormányzási szöget a jobb manőverezhetőség érdekében, bizonyos modelleknél pedig az új hátsó légrugós felfüggesztésnek köszönhetően egy tonnával nőtt a hasznos terhelhetőség. A nyerges vontatók és az építőipari tehergépkocsik esetében 120 ezer kilométerre bővítették a szervizintervallumot, ami még gazdaságosabb üzemeltetést biztosít. Mindezek fontos szerepet játszottak abban, hogy a Ford Trucks építőipari modellje a 2016-os Nemzetközi Év Tehergépkocsija díj választásán a harmadik helyezést szerezte meg.
A gyártó kínálata egyébként rendkívül széles, hiszen hosszú távú fuvarozásra alkalmas nyerges vontatókat, helyi elosztó, kommunális és egyéb speciális feladatokra bevethető, felépítményezhető fülke-alvázas modelleket és építőipari kiviteleket egyaránt magában foglal.
A tervezők igyekeztek jól kihasználni az ajtóburkolat felületét, manőverezéshez praktikus az alsó ablak
Profi partner
A Ford Trucks kelet-közép-európai terjeszkedési stratégiájának egyik kulcsfontosságú eleme a magyar piacra való belépés az ország kiváló földrajzi elhelyezkedése miatt. Kizárólagos importőrnek és forgalmazónak a térség egyik legnagyobb haszonjárműpiaci szereplőjét, a Delta-Truck Kft.-t választották. A cég ugyanis a haszonjárművek értékesítése és értékesítés utáni kiszolgálása terén több mint negyedszázados tapasztalattal rendelkezik. A Delta-csoport az elmúlt tíz évben közel hatezer haszonjárművet értékesített, ebből a tavalyi évben 669-et, 2016-os árbevétele pedig megközelítette a 29 millió eurót.
Sokféle hajtásképlet és tengelyelrendezés szerepel a kínálatban, még tridemtengely is
Emrah Duman, a Ford Trucks nemzetközi értékesítési igazgatója a február 7-én, Budapesten tartott sajtótájékoztatón kihangsúlyozta, hogy Stefkó Péterrel, a Delta-Truck Kft. ügyvezető igazgatójával közös céljuk rövid távon 5, míg később 10-15 százalékos piaci részesedést elérni Magyarországon a nehézkategóriában.
A Ford Trucks tehergépkocsik tavalyi megújítása során az alvázat is megerősítették
Országos hálózat
A sikeres és versenyképes piaci szerepléshez azonban ma már elengedhetetlen a magas minőségi színvonalú szolgáltatások biztosítása az ügyfeleknek. A Ford Trucks tehergépkocsik értékesítésének, teljes körű szervizelésének és alkatrész-ellátásának központja a Delta-Truck Kft. szigetszentmiklósi telephelye, amelynek húszezer négyzetméteres területén ötállásos, ezer négyzetméteres műhely, kétszáz négyzetméteres raktár, illetve hatszáz négyzetméteres irodaépület működik. Szerződéses partnerek révén pedig Debrecenben, Győrben, Pécsen, Szegeden és Zalaegerszegen is egy-egy márkaszerviz várja a Ford Trucks ügyfeleit. Igen fontos fegyvertény, hogy ezekre a tehergépkocsikra három év kilométer-korlátozás nélküli teljes körű garancia vonatkozik, továbbá kedvezményes karbantartási szerződéseket is köthetnek az ügyfelek, míg a gépkocsivezetők minden szükséges információt megkaphatnak a járművek gazdaságos használatához – tudtuk meg a sajtótájékoztatón Gőgh Ferenctől, a Delta-Truck Kft. kereskedelmi igazgatójától. Mindezek fényében kíváncsian várjuk, hogy hazai tesztvezetések keretében alaposabban is megismerhessük a Ford Trucks tehergépkocsikat.
A Ford Trucks tehergépkocsik legfontosabb műszaki adatai ide kattintva tekinthetők meg.
Rendkívül sokféle alkalmazási területre kínál megoldást a Ford Trucks