Las Vegasban a SEMA Show-n, a világ egyik legnagyobb tuningkiállításán a Chevrolet Colorado és Silverado pickupok látványosabbá tett változatai is bemutatkoztak.
Hirdetés:

Miként az Egyesült Államok a pickupok és a tuningautók hazája, arrafelé a tuningolt pickupoknak is túlméretes a kultusza. Kiváló keresztmetszetet nyújt erről az évente Las Vegasban megrendezett SEMA Show. Íme, egy kis képes ízelítő a világ egyik legnagyobb tuningkiállításán felvonultatott Chevrolet pickupokról 2016-ból.

Chevrolet Colorado Z71 Hurley
Elsősorban arra született meg a Chevrolet Colorado Z71 Hurley, hogy távoli helyekre is eljuttassa a szörfösöket, illetve felszerelésüket. Ehhez egyedi szörfdeszkatartókat, tárolórendszereket és a neoprénruhákhoz hasonló anyagú, vízálló üléshuzatokat kapott. Sőt, a ponyvából készült platófedél kellemes árnyékot biztosít a napos tengerparton, a platóra szerelt kereten pedig jól megszáríthatók a szörfruhák. A belsőtérben több helyen is feltűnik a szörfös körökben elismert Hurley márka logója. A jármű terepjáró képességét megemelt hasmagasság, 17 colos keréktárcsák és Goodyear DuraTrac terepabroncsok fokozzák, hogy a szörfösök valóban a legjobb hullámokhoz jussanak el a parton. Sőt, kiegészítő fényszórókkal is felszerelték az éjszakai kalandozásokhoz. A vadonatúj, 3,6 literes, V6-os, 308 lóerős benzinmotorja közvetlen befecskendezésű, változó szelepvezérlésű és hengerlekapcsolásra is képes, ehhez pedig nyolcfokozatú automatikus sebességváltó társul.

 -

Az üzemanyagcellás Chevrolet Colorado ZH2 nagyrészt karbonszálas kompozitból készült terepjáró

Chevrolet Colorado ZH2
Nem kis kihívást teljesítettek a Chevrolet mérnökei a ZH2 modell megalkotásával, ugyanis a Colorado pickup masszív alapjait ötvözték a GM fejlett, hidrogénüzemű üzemanyagcellás technológiájával. A különleges járművet pedig az Egyesült Államok hadserege teszteli majd 2017-ben, hogy megvizsgálja az üzemanyagcellás terepjáró járművek hatékonyságát a bevetések körülményei között. A ZH2 motorházfedelén látható kidomborítás nem öncélú dizájnelem, ugyanis csak így fért be a keresztben beépített üzemanyagcella-köteg. Továbbá a hűtőt is megnövelték, hogy álló helyzetben, forró környezetben is megfelelő hűtést biztosítson. Míg a levegőbeömlők a hátsó ajtók mögött, jó magasan kaptak helyet, hogy minél kevesebb port szívjanak be. A hajtásról 132 kilowattos, 320 newtonméter nyomatékú villanymotor gondoskodik. A jármű „mellékhajtása” (EPTO) pedig az üzemanyagcellákból kapott egyenáramot tudja átalakítani 240 voltos váltakozó árammá, akár 50 kilowatt teljesítmény mellett. Ezenkívül a pickup számos karosszériaeleme karbonszálas kompozitból készült.

 -

A Chevrolet Silverado 1500 High Desert speciális lengéscsillapítója öt ezredmásodperc alatt tudja módosítani az összenyomást és a kirugózást

Chevrolet Silverado 1500 High Desert
Már önmagában is igen figyelemre méltó a Chevrolet Silverado 1500, ám a High Desert modell ezt egyedi dizájnelemekkel és prémium-bőrkárpitozással fokozza, míg a praktikusság terén rugalmasan alakítható, zárható tárolórendszert, valamint kemény platófedelet vonultat fel. Ezenkívül a platón keresztben egy elválasztófal húzható ki, hogy a kisebb holmik ne csúszhassanak előre. A hátfalajtó pedig a központi zár távirányítójáról nyitható és zárható. Továbbá a High Desert modell az első Silverado, amely elektromágnesesen szabályozható karakterisztikájú lengéscsillapítással is rendelhető. A rendszer öt ezredmásodperc alatt tudja módosítani a csillapítást. A jármű 6,2 literes, V8-as, 420 lóerős motorjához új, nyolcfokozatú Hydra-Matic automatikus sebességváltó csatlakozik.

 -

A sajátos megjelenésű Chevrolet Silverado 2500HD Alaskan Edition rozsdamentes acélból készült hóekével felszerelt pickup

Chevrolet Silverado 2500HD Alaskan Edition
Hamarosan megjelenik a Chevrolet Silverado kínálatában a gyári hókotró-előkészítést magában foglaló Alaskan Edition csomag. Erre hívta fel a figyelmet a SEMA Show kiállításon ez az egyedi, rozsdamentes acélból készült hóekével felszerelt pickup. Sajátos megjelenésén és húszcolos, krómozott keréktárcsáin kívül a szintezhető futóműve is különlegesség, amely biztosítja, hogy a jármű az orrára csatlakoztatott nehéz hóekével is vízszintesen álljon. A belsőtérben gumírozott padló könnyíti meg a hó és a jég kitakarítását. Míg a nehéz munka elvégzését az új, 6,6 literes, V8-as, 445 lóerős, több mint 1200 newtonméter legnagyobb nyomatékú Duramax dízelmotor segíti.