Két új vezetéstámogató rendszert mutatott be a ZF, amelyek akár két éven belül a sorozatgyártású tehergépkocsikban is megjelenhetnek. A WABCO vállalattal közösen kifejlesztett kikerülés-segítő rendszer (Evasive Maneuver Assist – EMA) olyan helyzetekben nyújt nagy segítséget, amikor az automatikus vészfékrendszernek (AEBS) már nincs ideje megállítani a járművet az észlelt akadály előtt, például éles kanyarban vagy emelkedő után az álló kocsisor utolérésekor. Működésének lényege, hogy ha már működésbe lépett az automatikus vészfékrendszer első szintű jelzése és a gépkocsivezető kikerülő kormánymozdulatba kezd, akkor a rendszer átveszi az irányítást, és a ReAX elektrohidraulikus aktív kormányrásegítő révén ideális íven, biztonságosan végrehajtja a kikerülést. A tapasztalatok szerint ugyanis a gépkocsivezetők ilyen helyzetben sokszor nem kormányoznak kellő mértékben, így átfedéses ráfutást okoznak vagy túlkormányozzák a járművet, amivel borulást idézhetnek elő, illetve veszélyeztethetik a szemből közlekedőket vagy letérhetnek az útról. A másik új vezetéstámogató rendszer, az autópálya-segéd (Highway Driving Assist – HDA) pedig a szándékolatlan sávelhagyásokkor nyújt aktív segítséget, vagyis nemcsak figyelmezteti a gépkocsivezetőt a sávelhagyás veszélyére, hanem aktívan vissza is téríti a járművet a sávba. Sőt, ha az egyik oldalon hiányos a sáv szélét jelző felfestés, akkor a rendszer a másik oldal felfestésének észlelése alapján kiszámolja ennek helyzetét, és ezt is figyelembe veszi a jármű irányban tartásához. E két új rendszer, amellett, hogy tovább fokozzák a tehergépkocsik aktív biztonságát, nagyban hozzájárulnak a konvojozás követelményeinek teljesítéséhez is.
Az autópálya-segéd (Highway Driving Assist – HDA) a szándékolatlan sávelhagyásokkor nyújt aktív segítséget, vagyis nemcsak figyelmezteti a gépkocsivezetőt a sávelhagyás veszélyére, hanem aktívan vissza is téríti a járművet a sávba