Olvasási idő: 11 minutes perc

DAF XD 450 FAN: Könnyű rajongani érte

Olvasási idő: 11 perc
Amikor a lakóparkokban ütemenként tízmilliárd forintnyi lakást húznak fel, akkor nem mondhatják azt a teherautó-vezetőnek, hogy itt egy leharcolt, ósdi jármű, tessék addig robotolni, amíg bírja a tachográf. Szerencsére ajánlhatunk méltó munkaeszközt. Igazán kellemetlen egy omladozó, rozsdás teherautóról trehány módra leborítani a drága falazóelemeket vagy a vastag szigetelőanyagot. Ha ez a kép önmagában még nem tűnne zavarónak, megsúgom, hogy abban...

Citroën ë-C4 X: A tsz-elnök autója

Olvasási idő: 8 perc
Bevallom, nem készültem fel előzetesen az ë-C4 X tesztautóból. Valamiért az volt bennem a képek alapján, hogy egy ötajtós karosszéria vár majd rám. A látszat viszont ezúttal is csalt, egy klasszikus lépcsőhátú és egy SUV szerelemgyereke fogadott. Azért volt ez majdnem kellemetlen meglepetés számomra, mert kis híján bringával indultam el a tesztautóért. Bár a csomagtér maga hatalmas, szegény kétkerekűmet darabokra...

IVECO Bus E-Way: Lábjegyzet az ízelítőhöz

Olvasási idő: 5 perc
Közel ezer dolgozik már ebből a villanybuszból tucatnyi európai országban, ami összemérhető a mifelénk is ismert eCitaro sikerével. Ám az IVECO Bus termékéről a hazai utazóközönség nagyobb része mégsem hallott. Megmutatták, mire számíthatunk a jövőben. Dízelmotor dolgozik a tavaly az Európai Unióban átadott új buszok kétharmadában, ám ezek jó részét nagy távolságok megtételére vették. Csupán az új járművek közel fele,...

BYD ETM6: Kulturális különbségek

Olvasási idő: 9 perc
Remek részletmegoldások állnak szemben fejvakarásra késztető tulajdonságokkal. Úgy tűnik, hogy ami átemelhető volt a személyautókból, az remekül működik, ám a haszonjárműves erények tekintetében még lenne hová fejlődni. Több mint egy évtizeden át állami támogatást élveztek az elektromos járművek Kínában, ezért ott egy hónapban több elektromos nehéz-­haszonjárművet adnak el, mint Európában a 2022-es év egészében. Tavaly több mint tizenötször annyi elektromos...

MG ZS 1.5 Comfort+: Nem egészen ZS-kategóriás

Olvasási idő: 10 perc
Rég vettem már át ilyen nehéz szívvel tesztautót. Jól ismerem a márkát és annak történelmét, de ez most inkább tűnt hátránynak. Aztán ahogy telt az idő, a mellkasomon lévő nyomás is enyhült, bár az érzéseim még most is vegyesek. Kezdjük egy gyors magyarázattal. Rover-tulajdonosként néztem végig az MG Rover haláltusáját, hogy aztán pár évvel később vegyek egy MG modellt. Történetesen...

Setra MultiClass S 500 LE menetpróba: Beért a busz

Olvasási idő: 9 perc
Bevált komponensekből építették meg az új alacsonybelépésű Setra buszokat. Határozottan ráfeküdtek a városközeli működésre, ezzel valóban sokoldalú ajánlattá ért be a koncepció. Tapasztalatot szereztünk és cseréltünk az új típussal kapcsolatban. Mondjuk ki, hogy itt volt már a váltás ideje, hiszen a Setra MultiClass 400-as sorozat eredetileg 2005-ben debütált. A generációs különbségeket jól érzékelteti, hogy a ComfortClass 500-as nemzedékről már 2012-ben...

Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDi: Utazó ügynök

Olvasási idő: 8 perc
Ha dízelüzemű tesztautó kerül 2023-ban az újságíró kezébe, azt hihetné, hogy hiba csúszott a tervbe, mert nem ez a domináns irány a személyautó-piacon. Ám rendhagyó esetek mindig történnek, ilyen a dízelmotoros Citroën C5 Aircross is. Maga a C5 Aircross nem számít újdonságnak, közel tíz éve 2015-ben ­mutatták be a koncepciót. További két évet csiszolt még rajta a Citroën, majd 2017-ben...

Betömörített elektronok

Olvasási idő: 7 perc
Városi és elővárosi viszonylatok útvonalán teszteltük a Mercedes-Benz eCitaro legújabb változatát. A típus hatótávolsága bemutatása óta a duplájára nőtt az új akkumulátoroknak köszönhetően – ideális körülmények között akár 400-450 kilométert is megtehet! Megosztok egy műhelytitkot: minden lapszám szerkesztésekor komoly fejtörést okoz, hogy nem borultunk-e el teljesen a villamosított járművek felé. Érzésre ugyanis a cikkek jó ­részét a Zöld jövő rovatba...

Citroën C3 1.5 BlueHDi Profi: A profi

Olvasási idő: 5 perc
Nagyképűnek tűnhet Jean-Paul Belmondo egyik legjobb filmjének címét kölcsönözni egy ennyire szerény francia számára. Azonban kétségtelen, hogy a Citroën C3 Profi egy professzionális kishaszonjármű. Lássuk, használtan is rászolgál-e a megelőlegezett bizalomra?! Szégyenletes, hogy rendszeres könyörgéseink ellenére gyakorlatilag egyik gyártótól sem kapunk tesztautót a személyautó-alapú kishaszonjárművek szűk, ám annál izgalmasabb szegmenséből. Vélhetően nem tartanak ­belőlük tesztflottát, azt a pár száz darabot...

Kia Niro EV és Niro PHEV: Családban marad

Olvasási idő: 13 perc
Melyiket válasszam, melyiket szeressem? Ez a kérdés merülhet fel, amikor az elektromos, illetve hibrid járművek között hezitálunk. Bagatell kérdés, rövid távra villany, hosszúra pedig hibrid alkalmas. Eddig, a Kia ugyanis alaposan megkeverte a kártyákat! Csupán a sínautót hiányolom a kompakt szabadidő-autó palettájáról! Hiszen a hibrid, hálózatról is tölthető hibrid, valamint teljesen elektromos változatokkal rögtön három korszerű Kia Niro közül választhatunk....
Hirdetés:
error: Védett tartalom