MAN Lion’s City 18 E: Új ruhához új erő
Még a mi falunkban is régi ismerős az oroszlános városi busz! Nemcsak az előző, hanem már az aktuális nemzedékével is számtalan helyen utazhatunk országszerte. Sajnos villanymotorral errefelé még fehér hollónak számít – sebaj, most alaposan kifaggattuk! Számtalan hazai településen és régióban dolgozik az MAN Lion’s City, és már a jelenlegi, második generációnak is több mint háromszáz példánya fut magyar rendszámmal....
Škoda Enyaq iV 80: Szudétai ólomkristály
Szinte tökéletesen buborékmentesre csiszolta villanykristályát a Škoda. Az Enyaq iV a legelső, eredendően elektromosnak tervezett típusuk. Pedig bölcs olvasóink bizonyára emlékeznek még a csehek farmotoros korszakára, ami nem a csillogásról szólt. Több mint harminc esztendő távlatából bátran kijelenthetjük, hogy a legjobb, ami az idén 99 esztendős Škoda márkával történhetett, hogy a Volkswagen Csoporthoz került. Elég csupán arra gondolni, hogy a...
Dongfeng DF6 4WD AT STD: Puritán agyagkatona
Keleti szél a Dongfeng név jelentése. Jó, jó, mostanra a vak is látja még fordítás nélkül is, hogy honnan fúj. De éppen azért nézzük meg, milyen platóst faragtak a Nissan Navara harmadik generációjának alapjaira a kínai élmunkások! Ezúttal nem arról van szó, hogy a gyanúsan tüsszögő denevérektől hemzsegő éj leple alatt, saolin szerzetesek mintát vettek egy Nissan pickupról, majd a...
A Mercedes-Benz és Setra buszok újdonságai: Biztonsági játékosok
Részlegesen önvezető turistabusszal faltuk az autópályás kilométereket, míg a szűk ügyességi pályán kamerák egész hada segítette a manőverezést. Kézzelfoghatóan bizonyította a vezetésbiztonsági rendszerek terén úttörő szerepét a Daimler Buses. Szinte mindenkinél az általános járműbiztonsági rendelet által megkövetelt új rendszerek állnak az idei év fókuszában. A vészfékjelzés a féklámpa villogtatásával jelzi a hátulról érkezőknek, ha a busz erősen fékez. Immár kötelező...
Volvo FH16: A világ tetején
Elektromos hajtás, üzemanyagcella, bioüzemanyag, a nagy kavalkádban a Volvo Trucks szakembereinek még arra is jutott figyelme, hogy visszahódítsák a legerősebb dízelmotor címét. Az új király a D17 erőforrás 780 lóerővel. Innen Magyarországról szemlélve kicsit hasztalannak tűnik már ez a „fegyverkezés”, indokolatlannak ez a teljesítmény. Autópályáink, ahol a kamionforgalom jelentős és a határidőket nézve fontos része zajlik, az érdi emelkedőtől és...
MG4 Electric Comfort: Végletek autója
Kiemelt szerep jut az elektromos modelleknek az MG újkori európai történelmében. Mostani főhősünk, az MG4 ráadásul abba a szegmensbe érkezett, ami sokáig messze a legnépszerűbb volt az öreg kontinensen és cégautós berkekben ma is meghatározó. Persze a kategória határai mára már kicsit elmosódtak. Volt szerencsénk mostanában olyan tesztautóhoz, amely kívülről hatalmasnak tűnt, belül viszont kimondottan szűknek bizonyult, az MG4 viszont...
2018 Ford Transit Courier 1.5 TDCi Trend: Pénztárcabarát kifutófiú
Újra Győrben jártam, hogy az MHC Mobility használtautó-telephelyéről elcsenjek, majd próbára tegyek egy hatesztendős Ford Transit Courier kishaszonjárművet. Ki mit gondol, jól vizsgázott vagy megbukott a germán nebuló? Finom beltérrel, jórészt kellemes tapintású anyagokkal, valamint még mai szemmel sem elavult formákkal találkoztam, amikor beültem a Ford Fiesta platformjára épített, első generációs Transit Courier kétszemélyes utasterébe. Habár már 2018-ban legördült a...
DAF XDC 450 FAD: A mókuskerék ellenszere
Semmi nem számít, csak a fordulók és a köbméterek, ezért a DAF XDC az üzemeltetőnek egy megbízható, erős munkaeszközt jelent. A járművezető számára pedig az építőipar hektikus világában a biztonság, a kényelem és a praktikum biztos szigete lehet. Igencsak észnél kell lenni a kuponakciók világában! Amikor a 18 köbméteres teknőt a diszkontáruházban ügyesen bevásárolt rizzsel töltjük fel, gyorsan túlszaladhatunk a...
Ford Transit Courier menetpróba: Ellenvélemény
Szerencsére már régen vége azoknak az időknek, amikor ez „csak” egy haszonjármű jeligével félresöpörhettük a legalapvetőbb kényelmi extrák hiányát felhozó megjegyzéseket. Középső testvére után a legkisebb Transit is csatlakozott a valóban modern korhoz. Aki az internetet egy kicsit is ismeri, az tudja, hogy nem szabad mindenkinek mindig mindent elhinni. Így van ez a modern, online navigációs rendszerekkel is. Ha odafigyelünk...
Renault Arkana E-Tech full hybrid 145: Titokban Janus-arcú
Néhány szabadidő-autó a Szahara átszelésének képességével bűvöl, azonban a Renault Arkana nem tartozik közéjük. Letisztultnak mondható, kupészerű sziluettje inkább a sportosságot hangsúlyozza. Természetesen pont annyira atléta, mint mocsárjáró! Hogyan is lehetne más, amikor csupán elsőkerék-hajtású, és a hálózatról nem tölthető hibrid rendszeréből elég gyorsan kifogy a szufla ahhoz, hogy gyorsításkor tartósan elhitesse utasaival, hogy felmenői között gőzkatapultot is találunk. Pedig...