Olvasási idő: 5 minutes perc

IVECO Bus E-Way: Lábjegyzet az ízelítőhöz

Olvasási idő: 5 perc
Közel ezer dolgozik már ebből a villanybuszból tucatnyi európai országban, ami összemérhető a mifelénk is ismert eCitaro sikerével. Ám az IVECO Bus termékéről a hazai utazóközönség nagyobb része mégsem hallott. Megmutatták, mire számíthatunk a jövőben. Dízelmotor dolgozik a tavaly az Európai Unióban átadott új buszok kétharmadában, ám ezek jó részét nagy távolságok megtételére vették. Csupán az új járművek közel fele,...

BYD ETM6: Kulturális különbségek

Olvasási idő: 9 perc
Remek részletmegoldások állnak szemben fejvakarásra késztető tulajdonságokkal. Úgy tűnik, hogy ami átemelhető volt a személyautókból, az remekül működik, ám a haszonjárműves erények tekintetében még lenne hová fejlődni. Több mint egy évtizeden át állami támogatást élveztek az elektromos járművek Kínában, ezért ott egy hónapban több elektromos nehéz-­haszonjárművet adnak el, mint Európában a 2022-es év egészében. Tavaly több mint tizenötször annyi elektromos...

MG ZS 1.5 Comfort+: Nem egészen ZS-kategóriás

Olvasási idő: 10 perc
Rég vettem már át ilyen nehéz szívvel tesztautót. Jól ismerem a márkát és annak történelmét, de ez most inkább tűnt hátránynak. Aztán ahogy telt az idő, a mellkasomon lévő nyomás is enyhült, bár az érzéseim még most is vegyesek. Kezdjük egy gyors magyarázattal. Rover-tulajdonosként néztem végig az MG Rover haláltusáját, hogy aztán pár évvel később vegyek egy MG modellt. Történetesen...

Setra MultiClass S 500 LE menetpróba: Beért a busz

Olvasási idő: 9 perc
Bevált komponensekből építették meg az új alacsonybelépésű Setra buszokat. Határozottan ráfeküdtek a városközeli működésre, ezzel valóban sokoldalú ajánlattá ért be a koncepció. Tapasztalatot szereztünk és cseréltünk az új típussal kapcsolatban. Mondjuk ki, hogy itt volt már a váltás ideje, hiszen a Setra MultiClass 400-as sorozat eredetileg 2005-ben debütált. A generációs különbségeket jól érzékelteti, hogy a ComfortClass 500-as nemzedékről már 2012-ben...

Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDi: Utazó ügynök

Olvasási idő: 8 perc
Ha dízelüzemű tesztautó kerül 2023-ban az újságíró kezébe, azt hihetné, hogy hiba csúszott a tervbe, mert nem ez a domináns irány a személyautó-piacon. Ám rendhagyó esetek mindig történnek, ilyen a dízelmotoros Citroën C5 Aircross is. Maga a C5 Aircross nem számít újdonságnak, közel tíz éve 2015-ben ­mutatták be a koncepciót. További két évet csiszolt még rajta a Citroën, majd 2017-ben...

Betömörített elektronok

Olvasási idő: 7 perc
Városi és elővárosi viszonylatok útvonalán teszteltük a Mercedes-Benz eCitaro legújabb változatát. A típus hatótávolsága bemutatása óta a duplájára nőtt az új akkumulátoroknak köszönhetően – ideális körülmények között akár 400-450 kilométert is megtehet! Megosztok egy műhelytitkot: minden lapszám szerkesztésekor komoly fejtörést okoz, hogy nem borultunk-e el teljesen a villamosított járművek felé. Érzésre ugyanis a cikkek jó ­részét a Zöld jövő rovatba...

Citroën C3 1.5 BlueHDi Profi: A profi

Olvasási idő: 5 perc
Nagyképűnek tűnhet Jean-Paul Belmondo egyik legjobb filmjének címét kölcsönözni egy ennyire szerény francia számára. Azonban kétségtelen, hogy a Citroën C3 Profi egy professzionális kishaszonjármű. Lássuk, használtan is rászolgál-e a megelőlegezett bizalomra?! Szégyenletes, hogy rendszeres könyörgéseink ellenére gyakorlatilag egyik gyártótól sem kapunk tesztautót a személyautó-alapú kishaszonjárművek szűk, ám annál izgalmasabb szegmenséből. Vélhetően nem tartanak ­belőlük tesztflottát, azt a pár száz darabot...

Kia Niro EV és Niro PHEV: Családban marad

Olvasási idő: 13 perc
Melyiket válasszam, melyiket szeressem? Ez a kérdés merülhet fel, amikor az elektromos, illetve hibrid járművek között hezitálunk. Bagatell kérdés, rövid távra villany, hosszúra pedig hibrid alkalmas. Eddig, a Kia ugyanis alaposan megkeverte a kártyákat! Csupán a sínautót hiányolom a kompakt szabadidő-autó palettájáról! Hiszen a hibrid, hálózatról is tölthető hibrid, valamint teljesen elektromos változatokkal rögtön három korszerű Kia Niro közül választhatunk....

Citroën Jumper 2.0 BlueHDi és Peugeot Boxer 2.2 BlueHDi: Franciasaláta

Olvasási idő: 7 perc
Feladatukat tekintve aligha lehetnének különbözőbbek! Hiszen amíg egyikük a nép egyszerű, platós gyermeke, amin kánikulában füstölt sonkára ütött tükörtojást lehetne sütni, addig a másikban még ilyenkor sem olvadozik az isteni, olasz gelato! Variációk egy itáliai témára! Voltaképpen mindegy, hogy fogaskerekesbe vagy oroszlánosba ülünk, „torinóit” fogunk vezetni. Természetesen ez nem teljesen igaz, ráadásul stréber olvasóink máris jelentkeznek, hogy persze, mert összetartoznak!...

Nissan Qashqai e-POWER: Mobil erőmű

Olvasási idő: 10 perc
Rendhagyó hajtáslánccal ruházta fel Qashqai e-POWER szabadidő-autóját a Nissan. Valójában csupán az autók között számít szokatlan megoldásnak a soros hibrid hajtás, hiszen a mozdonyoknál több mint százesztendős múltra tekinthet vissza. Lebiggyedt alsó ajakkal vettem tudomásul, hogy szerkesztőségünk jeles képviselői közül én nyertem a Nissan szabadidő-autóját. Annak ellenére, hogy a crossover kategória egyik legelső éllovasának tartják, csupán szürke unalomként élt emlékezetemben....
Hirdetés:
error: Védett tartalom