IPLT Rhino 5536: Áttételes előnyök

Már önmagában azért is érdemes megnézni a videót, hogy lássuk, milyen részegységekből épül fel egy utólag villamosított teherautó. Azonban az indiai prototípus egy világújdonságot is hordoz, ami további indok lehet a kattintásra. India nemcsak ízeiben, hanem környezeti kihívásaiban is különleges. A forró száraz évszakban (március és május között, azaz a helyi nyár folyamán) az átlaghőmérséklet több helyen is meghaladja a 30 Celsius-fokot. Sőt, a csúcshőmérséklet már...

Közösségi hajtóerő

Bemutatta legújabb, alacsonypadlós városi autóbuszok számára készült, elektromos portáltengelyét a ZF. A beépítéshez szükséges hely a jelentős teljesítménynövekedés ellenére sem nagyobb, mint az elődmodell AxTrax AVE esetében. Lényeges újítás, hogy a hajtűtekercseléssel felvértezett két villanymotor hűtése olajalapú. E folyadékot a kenés és hűtés igényeinek megfelelően keringtetik. Az AxTrax 2 LF két változatban elérhető, a „gyengébb” 260, az erősebb pedig 360...

A Mercedes-Benz Unimog új kezelőszervei: Tapintható fejlődés

Bolygónk messze legsokoldalúbban alkalmazható haszonjárműve is megállíthatatlanul fejlődik. Ennek egyik ékes bizonyítéka, hogy új kezelőszervekkel irányítható a Mercedes-Benz Unimog eszközhordozó sorozata. Még az idei évben sorozatgyártásba kerül a vadonatúj Uni-Touch kezelőrendszer, amelynek legfontosabb újdonságai az új középkonzol, egy érintőképernyő és egy joystick. Az alapjaiban átdolgozott középkonzol a korábbiaknál keskenyebb. Csökkentették a „felesleges” kapcsolók számát a középkonzolon, amit a szabadon konfigurálhatóság...

Volvo teherautók fülkéjének biztonsága: Keményfejűek

Ötven éve ugyanazzal a módszerrel tesztelik a Volvo Trucks fülkéit ütközésbiztonsági szempontból. A svédek a nemrég bevezetett EU-s szabályok miatt sem engednek a kemény követelményekből...

Villamosított útszakasz Svédországban: Olcsó megoldás a villanyút?

Jelenleg az a legnagyobb probléma az elektromos hajtással, hogy az akkumulátorok egy töltéssel nem alkalmasak sok száz kilométer megtételére. Svédországban sikerült áthidalni mindezt egy villanyút kiépítésével, ami menet közben tölti a haszonjárműveket.

Scania és Volvo Trucks konvojozása : Svéd konvoj

Három évig tartó közös konvojozási projektben vesz részt a Scania és a Volvo Trucks, amelynek célja, hogy a különböző márkák járművei közötti kommunikációt összehangolja.

Mercedes-Benz 3D-nyomtatás: Nyomtatott fém

Továbbfejlesztette a 3D-nyomtatást a Mercedes-Benz Trucks! Most már fémből készült alkatrészeket is képes ezzel a módszerrel elkészíteni!

Önvezető teherautók az USA-ban: Önállósított cirkálók

Gőzerővel dolgoznak az Amerikai Egyesült Államokban a techcégek a nehéz-teherautók önvezető rendszereinek kifejlesztésén. Ígéreteik szerint akár már két-három éven belül kereskedelmi forgalomba kerülhetnek ezek a megoldások. Íme, három élenjáró szereplő legfrissebb eredményei. Tavaly év végén a TuSimple teljesítette az első, biztonsági vezető nélküli önvezető közúti fuvart. A cég Autonomous Driving System rendszerével felvértezett International tesztszerelvény teljesen automatizáltan tette meg az...

Krone IAA-újdonságok 2018: Okosságokkal megrakodva

Ezúttal a hardver helyett a szoftverre helyezte a hangsúlyt a Krone. Az IAA haszonjármű-kiállításon bemutatott újdonságainak többsége ugyanis valamilyen digitális okosság vagy szolgáltatás.

VDO DTCO 4.1: Még okosabb tachográf jön

Jövő nyáron bevezetik az okostachográfok új generációját. A DTCO 4.1 az új lehetőségek és funkciók egész tárházát kínálja majd a határátlépések rögzítésétől a terhelési adatok valós idejű továbbításáig. Újabb lökést adhat tehát a digitalizációnak. Egyre több tekintetben és egyre szigorúbban szabályozzák az európai uniós törvényi előírások a nemzetközi fuvarozás működését. A 2020 nyarán kihirdetett Mobilitási Csomag például nagy hangsúlyt fektet...
Hirdetés:
error: Védett tartalom