UTA One útdíjfizető rendszer bővítése: Nyolc ország egysége

Immár a német úthasználati díjak is fizethetők az UTA One útdíjfizető rendszerrel, ami tovább könnyíti a magyar fuvarozók életét is.

Goodyear Vector 4Seasons Cargo: Gazdaságos megoldás

Új termékkel bővült a Goodyear kishaszonjárművekhez kínált gumiabroncsainak palettája, amellyel az üzemeltetők csökkenthetik költségeiket.

Küzdelem az elalvás ellen: Ne a kormány mögött aludj!

Sok balesetet okoz a fáradtság, még a nehézkategóriában is – a kishaszonjárművek esetében pedig senki sem korlátozza a vezetési időket! Szerencsére ma már gyári és utólag beépített megoldásokkal is közdhetünk az elalvás ellen.

10 parancsolat teherautó-vezetőknek: Önként és dalolva

Fejükre koronát csak akkor kaphatnak az országutak királyai, ha járművük méretéhez megfelelő bölcsességet párosítanak. Ez több egyszerű gesztusnál, megfizethetetlen önkéntes vállalás, mert nincs annál rettenetesebb, amikor negyven tonna elszabadul… Igazán figyelemre méltó összeállítást találtunk a Hellwach mit 80 km/h (80 kilométer/órával különösen éberen) egyesület internetes oldalán Dieter Schäfer tollából, amelyhez Karl Gärtner készített remek illusztrációkat. Szabályaik azt bizonyítják, hogy milyen...

Új lehetőségek a járművezető-továbbképzésben: Utazás a hatékonyság felé

Nem árulunk el nagy titkot azzal, hogy a gazdaságos és biztonságos fuvarozás kulcsa nem más, mint a gépkocsivezető. Ezért egyre többen fektetnek nagy hangsúlyt a továbbképzésükre. Ám legalább ennyire fontos folyamatosan ösztönözni is őket. Jó pap holtig tanul – tartja a mondás. Különösen igaz ez a teherautó-vezetőkre. Hiszen hiába tekeri a kormányt valaki évtizedek óta és több millió kilométeren át,...

Globális félvezetőhiány: Csipetnyi probléma

Körömnyi méretűek, mégis elképzelhetetlen nélkülük az életünk. Félvezetők híján például nem lenne mindenkinek legalább a telefonja okos. Ám ami ennél is ijesztőbb, modern járműveinket nemhogy beindítani, még csak kinyitni sem tudnánk. Mostanra már a kisiskolások is bizonyára mind tudják, soha nem látott félvezetőaszály alakult ki a globális gazdaság pandémia által felkorbácsolt tengerében. Klasszikus első világbeli probléma ez: nem az iható...

Mercedes-Benz Sprinter felépítmények: Született ezermester

Európa-szerte előszeretettel választják a legkülönfélébb felépítményezők a Mercedes-Benz Sprintert, így az évente értékesített kétszázezer példány negyede fülke-alvázas kivitel.

Volvo Buses felmérés a kényelmes utazásért: Wifit a térdek helyett!

Nagyszabású felmérést végzett nemrég a Volvo Buses annak kiderítésére, hogy valójában mire is vágynak a távolsági busszal utazók, azaz mi teszi számukra kellemesebbé vagy éppen kellemetlenebbé az utazást.

Volvo FMX 420 8×4: Kemény testben kiművelt lélek

Régen egyetlen szempont számított: az építőipari teherautó legyen kemény, mint a svédacél. Ma már okosan kitalált funkciók, korszerű műszaki megoldások is kellenek a leghatékonyabb, legbiztonságosabb és legkényelmesebb üzemeléshez. Az új Volvo FMX éppen ezt nyújtja. Nemrég átfogóan megújult a Volvo Trucks építőipari tehergépkocsija, az FMX, amelynek egy 420 lóerős, 8×4 hajtásképletű modelljét terepen is kipróbálhattuk. Leglátványosabb újítása az FH típuséval...

Csúszós útburkolat: Lassíts, ha bírsz

Ahány kerék, annyi tenyérnyi felület köti össze járművünket az úttal.  Itt dől el, hogy a jármű azt teszi-e, amit akarunk, vagy pedig megindul valamilyen kontrollálhatatlan folyamat, amikor már csak a szerencsén múlik, hogy mi lesz a vége… Kis autó – kis tenyér, nagy autó – nagy tenyér (kerék), jellemzően a rájuk nehezedő tömeggel arányosan végezve a dolgukat. Itt játszódik le...
Hirdetés:
error: Védett tartalom