A Schmitz Cargobull Magyarország Kft. ügyfélrendezvénye: Az elefánt újdonságai
Bőven volt miről beszámolnia a Schmitz Cargobull Magyarország Kft. előadóinak első őszi ügyfélrendezvényükön. Az elméleti prezentáció mellett egy fontos gyakorlati bemutatót is tartottak a szakemberek. Kettős céllal szervezték a rendezvényt, tudtuk meg Gyöngyössy Istvántól, a cég ügyvezető igazgatójától: „Egyrészt a koronavírus-járvány miatt már régen tudtunk találkozni ügyfeleinkkel, másrészt annyi újdonságot jelentett be a Schmitz Cargobull a közelmúltban, hogy indokoltnak tartottuk...
ROADPOL: Ellenőrzéssel a szabálykövetésért
Európában még mindig naponta 70 ember hal meg az utakon. Bár országonként nagyok az eltérések, az okok azonosak. A renitens sofőrök kiszűrése a rendőrségre hárul. Egyre több nemzet kapcsolódik be a ROADPOL szakmai programjaiba, ellenőrzési kampányaiba. Mi is ez a szervezet, hogyan működik, tettük fel a kérdéseinket Zsinkai Elvira rendőr alezredesnek, aki 2022 szeptembere óta a magyar rendőrség képviselőjeként elnökli...
Thermo King E-200: Nem állhat meg a hűtés
Napjában több tucatszor állnak meg a hűtött rakterű városi kiszállítójárművek. Ám a hagyományos hűtőaggregátok ilyenkor nem üzemelnek, ezért pöfög tovább a motor vagy megromlik az áru. Erre kínál gazdaságos és zöld megoldást a Thermo King. Teljesen elektromos hűtőberendezés a Thermo King E-200, vagyis ez a dízelmotortól függetlenül üzemel – beépítésekor csak áram alá kell helyezni és már működik is. Intelligens...
Volvo Non-Hit Truck: Árgus szemekkel
Sok baleset származik abból, hogy korlátozott a járművezető látótere. A Volvo most olyan személy- és teherautók kifejlesztésén dolgozik, amelyek a teljes területet érzékelik maguk körül. Az ötlet nem egészen új, de nagy jelentőségű.
2022-es forgalomba helyezési adatok: Akkor most ki is nyert tulajdonképpen?
Nem a legsikeresebb márka adta a piac legnépszerűbb típusát. Ráadásul nem is egy kategóriában, hanem egyenesen négyben született egyszerre két győztes is. Íme, a haszonjárművek 2022-es magyarországi forgalomba helyezési eredményei. Elengedtük a korábban használt kategóriák kezét. Az új felosztás jobban illeszkedik a jogosítványkategóriákhoz, a jellemző behajtási korlátozásokhoz és a járműbesorolásokhoz. Ám ennél is fontosabb, hogy éppen az említett szempontok miatt...
Az új fogyasztásmérési szabvány hatása: Közelebb a valósághoz
Változik a járműtechnika, változnak a gépjárműhasználati körülmények, változik a világ. Változnia kellett hát a tüzelőanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást mérő tesztelési eljárásnak is. Ezért három évvel ezelőtt megszületett a WLTP-szabvány. Objektíven meghatározható, illetve mérhető egy gépkocsi legtöbb műszaki paramétere. Ráadásul ezek az üzemelés során mindvégig állandóak maradnak, ilyen például a tengelytávolság. Nos, a tüzelőanyag-fogyasztás és ezzel együtt a károsanyag-kibocsátás teljesen más,...
Flottaüzemeltetők kihívásai: Bérelhető a megoldás
Két igen kemény, járvánnyal terhes év után geopolitikai feszültségek raktak újabb kerékvetőt a haszonjárművek és üzemeltetőik elé. Egy nagy flottakezelőnél kérdezősködtünk az aktuális kihívásokról és kiutakról. Újabb szintre emelte a már korábban is az állandóan változó körülményekkel nehezített életű üzemeltetők feladatát a kialakult helyzet. Korábbi cikkeinkben már több oldalról, különböző érintettek megkérdezésével jártuk körül az újabbnál újabb kihívásokat – most...
Kässbohrer törökországi pótkocsigyára : Feljöttek a törökök!
Már régóta Törökországban készülnek a patinás nevű Kässbohrer pótkocsik, de korántsem egyszerű licencgyártásban: kutató-fejlesztő központjukat, kiváló minőséget biztosító technológiájukat bárki veheti mintának. Piaci pozíciójukról nem is beszélve…
Volkswagen Transporter flotta Londonban: Alternatív benzinesek
Benzin, mint alternatív üzemanyag? Igen-igen! Ez nem holmi tudományos-fantasztikus kitaláció, hanem maga a valóság. Londonban egy közösségi autózással foglalkozó vállalkozás így hirdeti flottája legújabb darabjait.
Így született a megújult MAN TG-család: Végletekig kipróbálva
Igen izgalmasnak találtuk a menetpróbán személyesen is megismerni az MAN TG-család temérdek újdonságát. Ám legalább ennyire érdekes bepillantani a fejlesztési, a tesztelési, valamint a gyártás-előkészítési folyamatába. Ötévnyi megfeszített munkába telt, mire a papírra vetett első ötletekből a sorozatgyártásra kész tehergépkocsi-család testet öltött. Az MAN az elmúlt húsz év legjelentősebb projektjét hajtotta végre, amelyre a vállalat 2100 munkatársa összesen 12 millió...